Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant


L@sse

Anbefalte innlegg

Synest synd på det franske laget, dei jobba tappert, sjølv etter utvisningen fortsatte dei å angripe eit svakt Italia. Italia hadde millimeterane på sin side og vant mesterskapet, eg var veldig skuffa over at Frankrike ikkje vant, men mest skuffa over Zidane.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke ord :cry:

Fatter det bare ikke.

 

Nei, uff.

Materazzi kunne gitt faen i å drite på Zidanes siste kamp.

Som også blei en stor kamp, tør jeg påstå. Zidane er en genial fotballspiller, og spilte nokså bra i denne finalen.

Tragisk at det skulle få en sånn slutt.

Det er, dessverre, detta folk kommer til å huske >.<

 

Blir trist, jeg :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg synes den schtyggen Materazzi burde fatt straff og, i det minste et gult kort. Skal jo ikke vaere lov og holde, klype og slenge provoserende ord?!! Heldigvis er Zidane en så stor legende at han vil bli husket for mye mer enn dette.

 

Alle kan gjøre feil, desverre kokte det over hos stjernen på feiltidspunkt, til feil sted...

 

Som de sa i TV2: Det er et dårlig siste kapittel i boka om Zidane, resten av boka er strålende. All hyllest til en stor spiller! :)

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Dumt at et såpass defensivt lag skulle vinne. Forferdelig gode hodespillere og stoppere, men spillestilen er lite underholdene. Samtidig fortjener ikke et lag som ikke en gang hadde mer enn 1 spiller innenfor motstanderens felt å vinne.

Tullball. Italia har ikke spilt den klassiske Italienske defensive fotballen i dette mesterskapet. Det er greit nok at Italia før har vært et defensivt lag, men nå har de spilt underholdende angrepsfotball, og spesielt i de to siste kampene. Skyhøyt press hele tiden i denne kampen, og mot et Frankrike som til tider nesten ikke er fremme med spillere.

6463313[/snapback]

Skyhøyt press? Så vi på samme kamp?

 

I den kampen jeg så, som i følge TV2 var finalen i VM 2006 i Tyskland, skapte ikke Italia en sjanse utenom corner og frispark, knapt en avslutning på mål utenom headinger. Spesielt i andre omgang ble de jo presset langt tilbake på banen, av et defensivt lag som aldri skaper et angrep med mer enn 3 mann involvert.

Fotball blir kjedeligere og kjedeligere å se på, man vinner kamper ved å barikere alle mann på sin egen 5meter, å komme til straffekonk er et mål, uacgjort er akseptabelt og 1-0 er like bra som 6-0. Det at det Italia spiller kan kalles offensivt, ja det viser forfallet i min og vår elskede sport. Penger > underholdning. Spill som baserer seg på å slå 50meters passninger på en enslig spiss som dribbler 2 mann før han kaster seg ned og ruller 7 og en halv gang rundt er ikke det jeg vil se.

 

De lagene som spiller sånn at man klistres til skjermen, de forsvinner en etter en. Vi har 4 lag igjen i landslagsamenheng på et høyt nivå, som virkelig redder sporte; Brasil, Argentina, Spania og Tyskland. Dessverre er det bare et tidsspørsmål før de oppdager formelen for suksess de og. Portugal strykes pga usportslig oppførsel.

Lenke til kommentar
Helt enig med deg, Zeph.

 

Men man trenger ikke spekulere i hva Materazzi sa, så lenge han kløp Zidane i brystet, er det nok til å "henge han ut". Selv om det ikke forsvarer det Zidane gjorde i etterkant.

6463555[/snapback]

Fikk ikke med meg at han kløp Zidane i brystet, var det rett før?

Lenke til kommentar

Om Italia vant fortjent eller ikke kan diskuteres, men synes det er forfriskende å se andre enn typiske vinnerlag som går av med seieren. Er spesielt forfriskende at Brazil og England måtte gå.

 

Det at Matterazzi ble skallet ned av Zidane er bare en konsekvens av hans egen feilaktige oppførsel. Hadde vært best om Zidane ignorerte det selvfølgelig, men holder uansett med han.

Lenke til kommentar
*snip*

6463413[/snapback]

qftw :)

 

Absolutt kjedlig at det gikk slik. Men han vil alltid være kongen i mine øyne. Litt smuss på rullebladet får man tåle. Imotsetning til gjørma som er Materazzi sitt.

 

For å si det slik: Jeg har mindre respekt for et menneske som er så bedritent at det klarer å framprovosere noe så dramatisk i en VM-finale enn et som rett og slett mister fatningen. Forresten trist å se et land som bryter ut i jubel over at en motspiller blir sent av banen, vill feiring ute i gatene osv. :hrm: Men for all del, Italia var ikke dårlige, gratulerer til dem ;)

Lenke til kommentar
Frankrike var det beste laget i 120 minuttar, det er det ingen tvil om, men det er nå ein gang sånn i fotball at den som spelar best på ingen måte er garantert å vinne.

6463602[/snapback]

 

Jaha? Du mener at Frankrike var best i hele første omgang for eksempel? Det kan du simpelthen ikke mene.

Lenke til kommentar
Dumt at et såpass defensivt lag skulle vinne. Forferdelig gode hodespillere og stoppere, men spillestilen er lite underholdene. Samtidig fortjener ikke et lag som ikke en gang hadde mer enn 1 spiller innenfor motstanderens felt å vinne.

6463173[/snapback]

 

Det er vel ikkje det beste argumentet å bruke for Frankrike...

 

Uansett var Frankrike best i denne kampen, og eg hadde helst sett at dei vann.

Lenke til kommentar
Frankrike var det beste laget i 120 minuttar, det er det ingen tvil om, men det er nå ein gang sånn i fotball at den som spelar best på ingen måte er garantert å vinne.

6463602[/snapback]

 

Jaha? Du mener at Frankrike var best i hele første omgang for eksempel? Det kan du simpelthen ikke mene.

6463628[/snapback]

Neida, Italia var best i første, men totalt sett var Frankrike best. Ordla meg kanskje litt feil, "Frankrike var det beste laget etter 120 minuttar" skulle eg kanskje sagt :)

Lenke til kommentar

Jeg synes nå Italia spilte klart best helt til de ble slitne. Frankrike holdt tempoet oppe bra nok til å følge med, men sleit seg ikke ut som Italia. Dette gjorde at de kunne ta over kampen litt etter litt uti andre omgangen. Likevel synes jeg at det var fortjent seier utifra hendelsene i kampen. Ikke noen uverdig vinner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...