Keiseren av Grønland Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Crocket, du sier det ikke er sant psp har høyere salgstall, og dette baserer du på utdraget ditt : "By the end of 2005, 15.03 million units of the PSP had been shipped, however the amount of units sold is unknown because Sony does not publish sales figures. In contrast, more than 15 million units of the Nintendo DS had been sold." Som du ser der så er 15 millioner akkurat det samme som 15 millioner. Det du sier er mer og mindre sannhet her er kun basert på det faktum at du velger å tro at psp ikke har solgt alle maskinene som er shipped. Hva hvis den har solgt 15 milllioner da? I motsettning til deg så sier jeg at den har gjort det, og da er den plutselig på samme linje som DS. Skal du nå rotte deg borti det utdraget og si at det står mer enn 15 millioner, hvorfor kommer de ikke med et konkret tall? Anngående anmeldelser av spill, så er det fler psp spill som har fått over 90% i anmeldelse. Lumines, GTA LS, Tales of Eternia, oisann, der var det visst tre, et tall som er akkurat så stort som de tre du kom med på DS sin side. Anngående bluray, og at noen føler at sony presser dette på folk, det var akkurat det samme med DVD, de var avhengige av DVD plater for å lagre spill på, tenk på de som ikke ville ha dvd da? Konsollenes utvikling dreier seg alltid om fornyelse av teknologi, der Nintendo er de eneste som er for feige til å satse stort nok på dette. Når PS3 har det meste avanserte av hardware i en konsoll, og det er en ny generasjon spill det er snakk om, og i tillegg skal de være i HD oppløsning, så er det klart at et nytt format må til. Man er bare kverrulant hvis man skal klage på dette. I tillegg vil jeg si man får mye mer enn det man betaler for. Ikke bare en Bluray spiller, men en 60 gb hard disc, en storlslagen spillkonsoll, en online server, og et mediebiblotek, Nintendo derimot har ikke noe av ny teknologi å by på, annet enn kontrollen dems, så ikke er så ny teknologisk messig, med tanke på at vi allerede har light guns, sverd, motorsager, eyetoys osv. Men oisann, se der, all den geniale teknologien er jo til playstation 2. Det nintendo gjør er å prøve å pakke alle disse produktene inn i en kontroll. Alltid med sånne løsninger så ender man opp med et rasjonalisert produkt.
Avean Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Og siden Playstation er en selvfølge i omtrent hver eneste stue vil blueray bli standarden uansett. Markedet burde takke Sony for at de slipper PS3 egentlig. Beste reklamen blueray noensinne vil få.
Mala Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Bare trekke fram det at Light Guns hadde eg allerede på Sega Master System
Mr.FOXHOUND Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Og siden Playstation er en selvfølge i omtrent hver eneste stue vil blueray bli standarden uansett. Markedet burde takke Sony for at de slipper PS3 egentlig. Beste reklamen blueray noensinne vil få. 5892796[/snapback] En selvfølge i nesten hver stue, hvor får du egentlig dette fra? Kanskje på tide at du frambringer noen kilder for å underbygge disse tilsynelatende grunnløse påstandene dine? Og hvilket marked er det som bør takke Sony for at de slipper PS3? Blue Ray-markedet? Er det ikke heller Sony som bør takke de firmaene som har gått med på å støtte Blue Ray-konseptet deres?
ttt Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Markedet burde takke Sony for at de slipper PS3 egentlig. Beste reklamen blueray noensinne vil få. 5892796[/snapback] Kven har sagt at markedet vil ha Blu-ray?
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Crocket, du sier det ikke er sant psp har høyere salgstall, og dette baserer du på utdraget ditt : "By the end of 2005, 15.03 million units of the PSP had been shipped, however the amount of units sold is unknown because Sony does not publish sales figures. In contrast, more than 15 million units of the Nintendo DS had been sold." Som du ser der så er 15 millioner akkurat det samme som 15 millioner. Det du sier er mer og mindre sannhet her er kun basert på det faktum at du velger å tro at psp ikke har solgt alle maskinene som er shipped. Hva hvis den har solgt 15 milllioner da? I motsettning til deg så sier jeg at den har gjort det, og da er den plutselig på samme linje som DS. Skal du nå rotte deg borti det utdraget og si at det står mer enn 15 millioner, hvorfor kommer de ikke med et konkret tall? 5892714[/snapback] Nintendo og Sony oppgir salgstall på ulike måter. Sony sier de har 15 millioner enheter "shipped", dvs så mange enheter har de sendt ut fra sine fabrikker. Nintendo derimot sier at de har solgt 15 milloner enheter, dvs, antall maskiner som er levert over disk til kunder. I tillegg kommer altså alle DS maskiner som er sendt fra fabrikk men ligger på hyller og lager rundt om i verden, disse maskinene tar ikke nintendo med i sine salgstall. Altså har Nintnedo sendt ut mye mer enn 15 milloner ds-maskiner. Det var i desember nintendo passerte 15 milloner solgte ds'er. Har nok økt kriftig siden den gang, i og med DS Lite har gjort det så bra i Japan... Anngående anmeldelser av spill, så er det fler psp spill som har fått over 90% i anmeldelse. Lumines, GTA LS, Tales of Eternia, oisann, der var det visst tre, et tall som er akkurat så stort som de tre du kom med på DS sin side. 5892714[/snapback] Alle de spillene du nevner har ikke over 90% score på gamerankings, som Crocket tydelig henviste til... Du, vet å lese er en dyd, men du leser kanskje bare det du vil lese...
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Crocket, du sier det ikke er sant psp har høyere salgstall, og dette baserer du på utdraget ditt : "By the end of 2005, 15.03 million units of the PSP had been shipped, however the amount of units sold is unknown because Sony does not publish sales figures. In contrast, more than 15 million units of the Nintendo DS had been sold." Som du ser der så er 15 millioner akkurat det samme som 15 millioner. Det du sier er mer og mindre sannhet her er kun basert på det faktum at du velger å tro at psp ikke har solgt alle maskinene som er shipped. Hva hvis den har solgt 15 milllioner da? I motsettning til deg så sier jeg at den har gjort det, og da er den plutselig på samme linje som DS. Skal du nå rotte deg borti det utdraget og si at det står mer enn 15 millioner, hvorfor kommer de ikke med et konkret tall? Anngående anmeldelser av spill, så er det fler psp spill som har fått over 90% i anmeldelse. Lumines, GTA LS, Tales of Eternia, oisann, der var det visst tre, et tall som er akkurat så stort som de tre du kom med på DS sin side. Anngående bluray, og at noen føler at sony presser dette på folk, det var akkurat det samme med DVD, de var avhengige av DVD plater for å lagre spill på, tenk på de som ikke ville ha dvd da? Konsollenes utvikling dreier seg alltid om fornyelse av teknologi, der Nintendo er de eneste som er for feige til å satse stort nok på dette. Når PS3 har det meste avanserte av hardware i en konsoll, og det er en ny generasjon spill det er snakk om, og i tillegg skal de være i HD oppløsning, så er det klart at et nytt format må til. Man er bare kverrulant hvis man skal klage på dette. I tillegg vil jeg si man får mye mer enn det man betaler for. Ikke bare en Bluray spiller, men en 60 gb hard disc, en storlslagen spillkonsoll, en online server, og et mediebiblotek, Nintendo derimot har ikke noe av ny teknologi å by på, annet enn kontrollen dems, så ikke er så ny teknologisk messig, med tanke på at vi allerede har light guns, sverd, motorsager, eyetoys osv. Men oisann, se der, all den geniale teknologien er jo til playstation 2. Det nintendo gjør er å prøve å pakke alle disse produktene inn i en kontroll. Alltid med sånne løsninger så ender man opp med et rasjonalisert produkt. 5892714[/snapback] Hvis de har solgt alle de 15 millionene så finnes det absolut ingenting igjen i butikkene, og siste jeg sjekka var hyllene fulle. Men hvordan kan du gå fra å si at PSP er langt mer populært enn DS når det ikke har solgt MER en DS, det er det jeg sier. Er fremdeles du som lyger her, bare at du prøver å putte ord i munnen på meg. De 3 spillene jeg trakk frem som var over 90% var fra Gamerankings.com, der er det et gjennomsnitt av alle anmeldelsene som er lagt ut. Der har PSP ingen spill over 90%. Jeg kan gjerne finne langt flere spill en bare de 3 hvis jeg begynner å grave på individuelle sider. DVD var noe helt annet. DVD var ikke sony sitt format, DVD var en erstatning for VHS, en erstatning vi virkelig trengte den gangen, vi TRENGER ikke en erstatning for DVD'en enda. Nintendo har mer ny teknologi å by på enn det Sony har. Sony har "større og bedre"-strategien, noe som absolut ikke fører til noe som leder til noe svært nyskapende. Revolution på den andre siden har kontrollen sin som forandre hele måten vi spiller på. Teknologien du snakker om til PS2 er en alle helt forferdelig utført, og alt er tilleggsutstyr, noe som vil si at så og si ingen utviklere vil utvikle for det, siden folk flest som kjøper konsollen ikke har lyst til å kjøpe en haug med ekstra dill dall, det leder til få spill som bruker denne "geniale teknologien" ps2 har skapt, som er bare jalla igrunn. Nei sorry, alle argrumentene dine er for dårlige.
TCi Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 og om 2-3 år tror jeg det vil være behov for et lagringsmedium med større kapasitet en det HD-DVD kan tilby. g0 blu3 r4y 5892027[/snapback] Vel, det kommer allerede i år. HVD (Holographic Versatile Disk) som har en kapasitet på 1.6 TB, altså 1600GB.
thomanil Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Nintendo derimot har ikke noe av ny teknologi å by på, annet enn kontrollen dems, så ikke er så ny teknologisk messig, med tanke på at vi allerede har light guns, sverd, motorsager, eyetoys osv. Men oisann, se der, all den geniale teknologien er jo til playstation 2. Det nintendo gjør er å prøve å pakke alle disse produktene inn i en kontroll. Alltid med sånne løsninger så ender man opp med et rasjonalisert produkt. 5892714[/snapback] Alle disse tilleggskontrollerne til ps2 er mer å anse som gimmicks, med relativt begrenset spillutvalg til hver dings. Poenget til nintendo er at de satser hardt på det som en sentral del av funksjonaliteten til konsollen... noe som er spennede.
asia_hills Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 (endret) og om 2-3 år tror jeg det vil være behov for et lagringsmedium med større kapasitet en det HD-DVD kan tilby. g0 blu3 r4y 5892027[/snapback] Vel, det kommer allerede i år. HVD (Holographic Versatile Disk) som har en kapasitet på 1.6 TB, altså 1600GB. 5892988[/snapback] wow det var imponerende... men blir ikke det utrolig dyrt da? kunne seriøst tenkt meg 1600 gig Endret 9. april 2006 av asia_hills
Mr.FOXHOUND Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Virker som om det er stor konkurranse om å lage de største lagringsformatene for tida. Når et spill som Oblivion ikke fyller en DVD engang, kan man jo spørre seg hva som egentlig er vitsen.
TCi Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 og om 2-3 år tror jeg det vil være behov for et lagringsmedium med større kapasitet en det HD-DVD kan tilby. g0 blu3 r4y 5892027[/snapback] Vel, det kommer allerede i år. HVD (Holographic Versatile Disk) som har en kapasitet på 1.6 TB, altså 1600GB. 5892988[/snapback] wow det var imponerende... men blir ikke det utrolig dyrt da? kunne seriøst tenkt meg 1600 gig 5893024[/snapback] Mulig, men tror de kan bruke de produksjonsmetodene som allerede befinner seg på dagens fabrikker. Om jeg ikke husker feil da. Men det vil nok ta en stund før denne teknologien er klar for vanlige folk. Har ikke lest så mye om når den blir klar osv. Du kan da søke litt på det, tror hardware.no hadde en liten artikkel om dette for en ukes tid siden.
Avean Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Markedet burde takke Sony for at de slipper PS3 egentlig. Beste reklamen blueray noensinne vil få. 5892796[/snapback] Kven har sagt at markedet vil ha Blu-ray? 5892858[/snapback] Når PS3 har blueray vil blueray bli standarden, enkelt og greit. Hvis du tar en titt på hvor mange Playstation 1 og 2 det er rundt omkring i verden så er det ingen tvil om at dette blir standarden. Playstation er den nummer 1 konsoll i verden og finnes ingen bedre måte å lansere blueray på spør du meg. Ganske genialt vil jeg si.
asia_hills Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 hmm sjekka litt på wiki om denne HVD'n ser ut til at den ikke er så langt unna horisonten.. "These disks have the capacity to hold up to 3.9 terabytes (TB) of information" omgwtf "Optware is expected to release a 200 GB disc in early June of 2006 and Maxell in September 2006 with a capacity of 300GB" hmm dette lover ikke godt for BR... håper på en måte at vi ikke ser noe til HVD før BR er ferdig med seiersrunden sin
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Markedet burde takke Sony for at de slipper PS3 egentlig. Beste reklamen blueray noensinne vil få. 5892796[/snapback] Kven har sagt at markedet vil ha Blu-ray? 5892858[/snapback] Når PS3 har blueray vil blueray bli standarden, enkelt og greit. Hvis du tar en titt på hvor mange Playstation 1 og 2 det er rundt omkring i verden så er det ingen tvil om at dette blir standarden. Playstation er den nummer 1 konsoll i verden og finnes ingen bedre måte å lansere blueray på spør du meg. Ganske genialt vil jeg si. 5893080[/snapback] Hva psx og ps2 har prestert har ingen ting med hvordan ps3 vil prestere. Om nummer 1 alltid forble nummer en ville GC ha solgt mest, da nintendo var markedsleder før sony kom på banen. Som du kanskje vet er det ikke tilfelle, Nintendo MISTET sin posisjon som markedsleder. Ergo, det er fult mulig Sony vil oppleve det samme med ps3. Og om vi hypotetisk sier at det vil skje og følger ditt argument at BR vil bli populært grunnet ps3 sin popularitet, kan vi si at om ps3 ikke blir popularitet, vil heller ikke BR slå igjenom.
ttt Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Markedet burde takke Sony for at de slipper PS3 egentlig. Beste reklamen blueray noensinne vil få. 5892796[/snapback] Kven har sagt at markedet vil ha Blu-ray? 5892858[/snapback] Når PS3 har blueray vil blueray bli standarden, enkelt og greit. Hvis du tar en titt på hvor mange Playstation 1 og 2 det er rundt omkring i verden så er det ingen tvil om at dette blir standarden. Playstation er den nummer 1 konsoll i verden og finnes ingen bedre måte å lansere blueray på spør du meg. Ganske genialt vil jeg si. 5893080[/snapback] Eg spør igjen, kven har sagt at markedet vil ha Blu-Ray. Sånn du beskriver det, "tvinger" Sony markedet til å benytte seg av Blu-Ray. Men vil markedet ha det?
Mala Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 (endret) Ein ting er ihvertfall sikkert. Overgangen fra DVD til HDDVD/Blu-Ray er overhodet ikkje så nødvendig som fra VHS til DVD. Som sagt over. Og skal man dra nytte av HD-DVD/BR så må man ha HDTV. Eg personlig hadde ihvertfall greidd meg med den kvalitete som DVD har å by på,i mange år enda. Det er sikkert lett for meg å si da eg neppe kommer til å ha råd til den skikkelig HDTV i nærmeste framtid. Det er sikkert mange som har samme oppfatning som meg på dette området. Så er det jo selvfølgelig det om man virelig vil kunne dra nytte av all plassen på disse nye discene. Så her kommer vel spørsmålet ttt så ivrig spør seg, om markedet har bruk for/vil ha disse nye medie formatene? Et lite sidespm. Åssen er det å se DVD på en HDTV? Endret 9. april 2006 av Mala
Aasgaard Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 PSP øker i popularitet, og det var først og fremst i starten at salget gikk treigt. Hvilke kvalitetsspill finnes eksklusivt for Nintendo, utenom Nintendogs, Residen Evil 1 remake, Zelda, og Golden Eye? Kommer selv på mange kvalitetstitler som er eksklusivt for PSP. 5890797[/snapback] Phoenix Wright Mario Kart DS Animal Crossing Wild World Mario & Luigi: Partners in Time Lost in Blue Trauma Center: Under the Knife Advance Wars: Dual Strike Another Code: Two Memories Electroplankton Metroid Prime: Hunters Det der var bare de første jeg kom på, kvalitetsspill alle sammen, og jeg har sikkert glemt en bråte. PSP ser lekker ut, og jada, den har gode spesifikasjoner, men det blir bare mer og mer smertelig klart at det den leverer i hovedsak er mindre og mer knotete versjoner av PS2-spill. Begge konsollene er alltid med når jeg skal ut på lengre reiser. DS til spilling, PSP til å se på film (nei, ikke fra UMD). Når det gjelder å tørre å ta sjanser så bør vel selv den største Sony-fantast innse at det bare er Nintendo av de tre store som tør å tenke annerledes. Som tør å gå mot vinden fordi de har tro på at unike spillkonsepter er viktigere enn å følge det samme sporet med oppgraderinger. Xbox 360 og PS3 er mer av det samme. De tilbyr i hovedsak en oppgradering av opplevelsen Xbox og PS2 gav oss. Mer av det samme. Revolution ser ut til å bli noe helt annerledes enn GC. Det synes i alle fall jeg er spennende. At noen tør være annerledes. Det er det som driver den virkelige utviklingen. Jeg bryr meg ikke det spor om konsollen min har blue-ray eller ikke, det den må gjøre er å levere unike spill. Om Revolution leverer like mange eller flere unike spillopplevelser og koster en fjerdedel av PS3, vel, da er det et enkelt valg for min del. Markedsposisjonen til PS3 er på ingen måte sikret. Xbox 360 har fått et rimelig godt fotfeste før Sony kommer på banen, og når Sony endelig kommer må de sloss mot en konsoll som allerede har klart å opparbeide seg et imponerende spillbibiliotek. For ikke å snakke om at folk har en tendens til å kjøpe den konsollen vennene alt har.
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 PSP øker i popularitet, og det var først og fremst i starten at salget gikk treigt. Hvilke kvalitetsspill finnes eksklusivt for Nintendo, utenom Nintendogs, Residen Evil 1 remake, Zelda, og Golden Eye? Kommer selv på mange kvalitetstitler som er eksklusivt for PSP. 5890797[/snapback] Phoenix Wright Mario Kart DS Animal Crossing Wild World Mario & Luigi: Partners in Time Lost in Blue Trauma Center: Under the Knife Advance Wars: Dual Strike Another Code: Two Memories Electroplankton Metroid Prime: Hunters Det der var bare de første jeg kom på, kvalitetsspill alle sammen, og jeg har sikkert glemt en bråte. PSP ser lekker ut, og jada, den har gode spesifikasjoner, men det blir bare mer og mer smertelig klart at det den leverer i hovedsak er mindre og mer knotete versjoner av PS2-spill. Begge konsollene er alltid med når jeg skal ut på lengre reiser. DS til spilling, PSP til å se på film (nei, ikke fra UMD). Når det gjelder å tørre å ta sjanser så bør vel selv den største Sony-fantast innse at det bare er Nintendo av de tre store som tør å tenke annerledes. Som tør å gå mot vinden fordi de har tro på at unike spillkonsepter er viktigere enn å følge det samme sporet med oppgraderinger. Xbox 360 og PS3 er mer av det samme. De tilbyr i hovedsak en oppgradering av opplevelsen Xbox og PS2 gav oss. Mer av det samme. Revolution ser ut til å bli noe helt annerledes enn GC. Det synes i alle fall jeg er spennende. At noen tør være annerledes. Det er det som driver den virkelige utviklingen. Jeg bryr meg ikke det spor om konsollen min har blue-ray eller ikke, det den må gjøre er å levere unike spill. Om Revolution leverer like mange eller flere unike spillopplevelser og koster en fjerdedel av PS3, vel, da er det et enkelt valg for min del. Markedsposisjonen til PS3 er på ingen måte sikret. Xbox 360 har fått et rimelig godt fotfeste før Sony kommer på banen, og når Sony endelig kommer må de sloss mot en konsoll som allerede har klart å opparbeide seg et imponerende spillbibiliotek. For ikke å snakke om at folk har en tendens til å kjøpe den konsollen vennene alt har. 5893811[/snapback] Jeg syns det hadde vert artig hvis gamer kunne kjørt en DS vs PSP artikkel, hvor dere summerte opp de 2 og hvilket håndholdt dere ville anbefalt over den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå