Gå til innhold

Sony PS3 pris for europa offentliggjort


Syfer

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er jo om ikke dette vil tære litt på markedsposisjonen de nå har. En av de store grunnene til at PS2 solgte så mye var jo fordi den var først ute, og den var relativt billig. Etter et halvt år var den jo nede i en pris de fleste kunne akseptere.

 

 

 

Dreamcast var vel først ute? Og den solgte dårlig. Det lønner seg ikke å være for tidlig ute med ny teknologi.

5903791[/snapback]

Det samme blir kan vel sies om Blue ray ogå, som (etter min mening) kommer altfor tidlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville ikke være for sikker på at Sony kommer til å selge konsollen sin med for mye tap. Det er ikke lenge siden de måtte sparke flere av sine arbeidere fordi de var i økonomiske problemer. Dette skjedde i 2005. Dersom de taper for mye på hver konsoll kommer de jo til å gå konkurs.

 

Sony har i motsetning til Microsoft ikke like mye penger på sparebørsen. Selv er jeg svært spent på prisen på konsollen. men det som er sikkert er at den blir den dyreste denne generasjonen. Og med alt Sony skal putte inn i konsollen er ikke akkurat dette så rart.

 

Spørsmålet er jo om ikke dette vil tære litt på markedsposisjonen de nå har. En av de store grunnene til at PS2 solgte så mye var jo fordi den var først ute, og den var relativt billig. Etter et halvt år var den jo nede i en pris de fleste kunne akseptere.

 

Men nå som de kanskje kommer sist ut med konsollen, og med den høyeste priden av alle tre spørs det hvordan smpbarnsfamiliene ser på dette. For en småbarnsfamilie har som regel ikke så utrolig god råd, og kjøper da kanskje en av de billigere alternativene.

 

Jeg er sikker på at de kommer til å selge bra blant fansen, og ikke minst de kjøpesterke i Asia. Hvor bra de selger i USA er jo ikke godt å si. Nå som Xbox 360 har fått seg et ordentlig fotfeste i USA kan det hende at de ikke får solgt så mye der som de gjorde med PS2.

 

Det hele er egentlig ganske spennende. Men så lenge prisen ikke er for høy kommer de sikkert til å selge bra de felste steder. Det er igrunnen ikke noe annet å gjøre enn å vente. Det verserer jo så mange rykter rundt på nettet nå at man vanskelig skal kunne tro på disse. Jeg venter heller til en offentlig uttalelse, selv om disse har en tendens til å være gale også ^^-

5903761[/snapback]

 

 

PS2 var faktisk den dyreste konsollen forrige generasjon..selv om den var svakest. Sony kommer til å tape på PS3 i starten, men de tjener det fort inn igjenn. Fordi delene som er i PS3 kommer til å bli billigere ettersom tiden går og maskinen blir så klart billigere å produsere. Prisen kommer også til å gå ned etter hvert :D

 

Synes folk bare skal vente til E3, da får vi svar på det meste. Litt for mange som "leker" eksperter her og tror de har peiling på alt :p

Endret av HaterFanboys
Lenke til kommentar
Fytti så ille det der var. Tjukke gutter med penisen i hånda ftw!

5904341[/snapback]

 

Er vel ingen som leiker noe som helst her, er bare rein og skjer spekulasjon basert på Sony sin tidligere strategi med PS2. Men det er jo det som er så spennende egentlig, å spekulere som dette er bare gøy :wee:

Lenke til kommentar
Fytti så ille det der var. Tjukke gutter med penisen i hånda ftw!

5904341[/snapback]

 

Er vel ingen som leiker noe som helst her, er bare rein og skjer spekulasjon basert på Sony sin tidligere strategi med PS2. Men det er jo det som er så spennende egentlig, å spekulere som dette er bare gøy :wee:

5904476[/snapback]

 

Må bare spør hvor pokker du fant den quoten >.<

 

Men det er en del i denne tråden som legger ut spekulasjoner som om det var fakta, om det er med hensikt eller bare dårlig ordleggelse skal jeg dog ikke uttale meg om. Den som venter får se...kanskje en gang i løpet av året....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...