Gå til innhold

Sony PS3 pris for europa offentliggjort


Syfer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS3 kommer til å selge som hakkamøkk. Ikke på release men ovet tid. Den vinner konsollkrigen igjen, men ikke like overlegent som med PS1 og PS2, de vil nok tape markedsandeler.

Jeg tror selv at Blue-ray går seirendes ut av dvd formatkrigen også, mye takket være at mange vil få det inn i hus ved hjelp av PS3.

Selv skal jeg ha PS3, men ikke for en pris på 4000+++, da venter jeg prisen er nede på en pris jeg faktisk synes den er verdt. Den er full av allslags teknologi, men den er fortsatt bare en spillemaskin, og jeg kan godt sitte å spille på xbox 360en min til den er nede i en pris jeg er villig til å betale.

 

Avean eller hva han kaller seg er iallfall ute på tur når det kommer til tall. Det er faktisk ikke i nærheten av at 1 av 3 husstander i verden har PS2. Ikke hvis du legger sammen ps1 og ps2 heller.

Men nå har jo denne personen komt med ganske mange rare ting når det kommer til Sony og deres superoverlegne produkter. Men jaja, la ungene leke sier nå jeg :p

Lenke til kommentar

"Det er nå bekreftet fra Sony-hold at Playstation 3 vil koste mellom 499 og 599 euro når den kommer til Europa. Dette tilsvarer en pris mellom 4000 og 4800 kr.

 

- Forsinkelsen skyldes Blu-ray

Sony-direktør George Fornay bekreftet i et intervju med radiostasjonen Europe 1 at konsollen vil komme på det europeiske markedet i november. Fornay kunne også fortelle at forsinkelsene skyldtes endringer som måtte gjøres i Blu-rays kopibeskyttelse i siste liten.

 

I blogosfæren er det imidlertid kroner og øre det handler om. Prisnivået er historisk høyt for en spillkonsoll, og mange spør seg selv om massemarkedet er villige til å betale prisen."

 

 

Altså, vanligvis hadde jeg ikke hatt noe problemer med å gå rett på sånne saker. Men her er det noen hull som jeg ikke skjønner med det første.

Greit med at prisen vil koste det, den er forøvrig ikke historisk høy, playstation 2 kosta akkurat det samme. Men for det andre, selv om prisen er så høy, så hvilken forsinkelse er det snakk om? Når sony sa den skulle bli verdenslansert, og at den kommer i norge i november, da er det ingen forsinkelse da.

Lenke til kommentar

Dette er en litt tricky situasjon for Sony; hvis PS3 får full Blu-Ray-støtte (noe de jo fremhever som en stor fordel) og samtidig blir veldig gunstig priset i forhold til andre frittstående Blu-Ray-avspillere så blir vel andre firmaer som har avtaler om å levere Blu-Ray-utstyr ganske snurt vil jeg tro.

 

Altså hvis en PS3 spiller av Blu-Ray 'perfekt' så vil vel ingen kjøpe en dobbelt så dyr Pioneer eller Hitachi-spiller f.eks. Og det er dumt; for Sony er avhengig av noen samarbeidspartnere som gir bred støtte også på hardwarefronten. Hvis hele 'verdensmarkedet' for Blu-Ray skal dekkes kun av PS3 så vil det jo ta mange år før det er i nærheten av å være en utbredt standard, og da lukter det flopp lang vei.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

500*8 er 4000, 600*8 er 4800, men dei kan jo ikkje rekne ut norsk pris ut frå kronekursen.

 

Trur du må nærmare 9-9,5, som gjer pris på 5000 pluss minus eit par hundre kroner, trur ikkje den vil koste $599. Og som nevnt før i tråden skal du kanskje ha ein ekstra kontroller, 400 kroner, eit spel og to ekstra, 500-1000 kroner. Til slutt ender du på 6000-6500,-. Eg håper for Sony sin del av PS3 vil synke i pris ganske raskt, for den vil bli dyr. Go Revolution!

Lenke til kommentar

Ser at mange argumenterer for at blueray-funksjonen "opphever" at PS3 evt blir dyr.

 

Er egentlig blueray (og mer generelt, HD-content) noe som mannen i gata har noe forhold til?

Kunne skjønne det med hoppet fra video til DVD i forrige generasjon, men tror ikke de nye HD-formatene er like sterke salgsargumenter for å kjøpe en overpriset konsoll. Jeg personlig hører iallfall ingen prate noe om HD-formater utenfor de mest teknisk interesserte kretsene, foreløpig...

 

Men ikke hør på meg, jeg skal uansett bare kose meg med 360 og Revolution. Mer har jeg ikke råd til. ;)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk at blueray kommer til å gå i dass på samme måte som de fleste av sonys "gresesprengende" formater (Minidisc, UMD, Beta osv..), at de i det hele tatt tør å bruke det som et salgsargument er ganske tøft.

At de bruker formatet for å distribuere spill er noe helt annet, da de har et sterkt argument med hensyn til lagringsplassen.

 

Jeg er helt enig i det thomanil sier, å bruke HD kompabilitet som et argument for å selge en spillkonsoll er ikke noe som kommer til å påvirke "mannen i gata" i hans/hennes valg av spillkonsoll.

 

Det skal nevnes at jeg selv ser fram til at PS3 kommer på markedet, men jeg kommer nok heller til å kjøpe en HD-DVD spiller for bruk i hjemmekinoen.

Lenke til kommentar
Jeg tror faktisk at blueray kommer til å gå i dass på samme måte som de fleste av sonys "gresesprengende" formater (Minidisc, UMD, Beta osv..), at de i det hele tatt tør å bruke det som et salgsargument er ganske tøft.

At de bruker formatet for å distribuere spill er noe helt annet, da de har et sterkt argument med hensyn til lagringsplassen.

 

Jeg er helt enig i det thomanil sier, å bruke HD kompabilitet som et argument for å selge en spillkonsoll er ikke noe som kommer til å påvirke "mannen i gata" i hans/hennes valg av spillkonsoll.

 

Det skal nevnes at jeg selv ser fram til at PS3 kommer på markedet, men jeg kommer nok heller til å kjøpe en HD-DVD spiller for bruk i hjemmekinoen.

5887954[/snapback]

 

UMD har ikke gått i dass. Som alle med litt konsoll-kunskaper vet, slår den knockout på DS, og salgstallene er mye høyere enn andre konsoller med matchende spesifikasjoner. Håndholdte spill på 1,8 GB er ganske fantastisk.

 

Blu-ray overgår HD-DVD, og Sony kommer til å gå seirende ut av denne kampen.

 

Grunnen til at Betamax solgte dårlig var at det var dyrere, og generellt dårligere på alt unntatt oppløsning enn VHS, og at det heller ikke var den første videokasetten.

Lenke til kommentar

Synes forøvrig det er festlig at UMD går i dørken nå. (Som film-format, altså. PSP generelt klarer seg nok ok.)

Wal-mart, den største butikkkjeden i statene, slutter å selge film på UMD nå, og flere av de store filmstudioene har kunngjort at skuffende resultater gjør at de kommer til å gi opp formatet.

 

Hei, Sony: VI TRENGER IKKE FLER AV DE DUSTETE PROPRIETÆRE FORMATENE DERES!

Kremt. Unnskyld. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Synes forøvrig det er festlig at UMD går i dørken nå.

(Wal-mart, den største butikkkjeden i statene, slutter å selge UMD nå, og flere av de store filmstudioene har kunngjort at skuffende resultater gjør at de kommer til å gi opp formatet.)

 

Hei, Sony: VI TRENGER IKKE FLER AV DE DUSTETE PROPRIETÆRE FORMATENE DERES!

Kremt. Unnskyld. :)

5888008[/snapback]

 

Jeg går ut i fra at du synest at Nintendo er så mye bedre når de tviholder på kasettene? Kasetter er dyrere, og mer upraktisk, selv om det skal nevnes at spillene på N64 var bedre optimalisert enn på PS1 når det gjaldt plass.

 

UMD-filmer selger bra i Japan, og formatet er først og fremst myntet på spill.

 

Edit: Det finnes heller ikke noen alternativ til UMD når det gjelder håndholdt spilling.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

UMD har ikke gått i dass. Som alle med litt konsoll-kunskaper vet, slår den knockout på DS, og salgstallene er mye høyere enn andre konsoller med matchende spesifikasjoner. Håndholdte spill på 1,8 GB er ganske fantastisk.

 

Han mener trolig salget av filmer på UMD-format. Det har ikke tatt av slik som Sony gjerne ville like, og flere og flere av filmselskapene dropper UMD som format nå.

 

Øystein

Lenke til kommentar

Du går det sjøl en heil gang superseven, med å slå fast her og no,på at Sony vil gå seirende ut av denne kampen. Det har vi egentlig ingen anelse om,det kan bli blu-ray,men like godt ende opp med HD-DVD :)

 

Tiden vil vise.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg tenkte på UMD som filmformat, ja. Har ikke noe imot at konsoll-fabrikantene bruker proprietære, egne formater til å levere spillene sine. Er dog lei av at Sony (og Microsoft!) hele tiden pusher spillkonsollene sine ved å argumentere for alle de vidunderlige generelle multimedia-funksjonene maskinene har. Sony spesielt har en lang historie med å lage mislykkede og tung DRM-belemrede formater for film og multimedia generelt. Xbox er ikke akkurat noen åpen platform det heller, men Sony har flere ferske svin på skogen når det gjelder DRM osv. (Rootkits anyone?)

 

</rant>

 

Dette er imidlertid litt uvedkommende. Det jeg er interessert i på disse nye maskinene er kun hvor gode spillene er og hvor dyrt det er å få spilt dem. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Dette er imidlertid litt uvedkommende. Det jeg er interessert i på disse nye maskinene er kun hvor gode spillene er og hvor dyrt det er å få spilt dem. :)

5888061[/snapback]

 

Jess!! Akkurat det der er det mange som rett og slett overser i alt det tekniske pratet om dagen.

 

En konsoll er ikkje bedre enn spillene som kommer til den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...