Gå til innhold

Sony PS3 pris for europa offentliggjort


Syfer

Anbefalte innlegg

Jeg tror faktisk at blueray kommer til å gå i dass på samme måte som de fleste av sonys "gresesprengende" formater (Minidisc, UMD, Beta osv..), at de i det hele tatt tør å bruke det som et salgsargument er ganske tøft.

At de bruker formatet for å distribuere spill er noe helt annet, da de har et sterkt argument med hensyn til lagringsplassen.

 

Jeg er helt enig i det thomanil sier, å bruke HD kompabilitet som et argument for å selge en spillkonsoll er ikke noe som kommer til å påvirke "mannen i gata" i hans/hennes valg av spillkonsoll.

 

Det skal nevnes at jeg selv ser fram til at PS3 kommer på markedet, men jeg kommer nok heller til å kjøpe en HD-DVD spiller for bruk i hjemmekinoen.

5887954[/snapback]

 

UMD har ikke gått i dass. Som alle med litt konsoll-kunskaper vet, slår den knockout på DS, og salgstallene er mye høyere enn andre konsoller med matchende spesifikasjoner. Håndholdte spill på 1,8 GB er ganske fantastisk.

 

Blu-ray overgår HD-DVD, og Sony kommer til å gå seirende ut av denne kampen.

 

Grunnen til at Betamax solgte dårlig var at det var dyrere, og generellt dårligere på alt unntatt oppløsning enn VHS, og at det heller ikke var den første videokasetten.

5888002[/snapback]

 

 

Jeg regner med at du tok på deg fanboyhatten før du hadde lest ferdig første setning av det jeg skriver.. Det er klart snakk om UMD som filmformat.

 

Å påstå at UMD er en suksess som film-medie er bare tøys, salget stuper og filmselskaper kutter ned på utgivelsene. Hvordan du kan slå fast at BR slår HD-DVD skjønner jeg ikke helt.. Hvorfor skal HD-DVD tape denne "kampen" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å påstå at UMD er en suksess som film-medie er bare tøys, salget stuper og filmselskaper kutter ned på utgivelsene. Hvordan du kan slå fast at BR slår HD-DVD skjønner jeg ikke helt.. Hvorfor skal HD-DVD tape denne "kampen" ?

5888524[/snapback]

 

Han har helt rett da. BR overgår HD-DVD......

 

 

....i bruk av kjipe DRM-mekanismer. ;)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
UMD har ikke gått i dass. Som alle med litt konsoll-kunskaper vet, slår den knockout på DS, og salgstallene er mye høyere enn andre konsoller med matchende spesifikasjoner. Håndholdte spill på 1,8 GB er ganske fantastisk.

5888002[/snapback]

 

Jaha? Litt mer spesifikt, hva sier "konsollkunskapen" deg om de to formatene? Prøver du å si at PSP selger bedre enn DS? Mener du UMD er et overlegent format? Kapasiteten på UMD er selvsagt en fordel, men det er også den eneste. UMD er noe skikkelig styggedom når det gjelder både batteriforbruk og lastetider. Som en følge av det formatet er lastetidene på PSP direkte hårreisende. Jeg er ikke mye imponert. Men, det her er vel uansett en avsporing.

 

Høy pris for PS3 kan ikke rettferdiggjøres med at den kommer med blue-ray før etterspørselen etter blue-ray faktisk er reell.

Lenke til kommentar
UMD har ikke gått i dass. Som alle med litt konsoll-kunskaper vet, slår den knockout på DS, og salgstallene er mye høyere enn andre konsoller med matchende spesifikasjoner. Håndholdte spill på 1,8 GB er ganske fantastisk.

5888002[/snapback]

Siden du snakker om hvor bra UMD gjør det i Japan, så går jeg ut over at du vet det du da var en skrekkelig stor løgn at den slår knockout på DS og at salgstallene er mye høyere enn alt annet? DS selger mer enn alle andre konsoller/håndholdte lagt sammen?

 

Salgstall Japan - 20 Mars til 26 Mars :

 

DS Lite: 119,986

Phat DS: 39,307

PS2: 34,169

PSP: 31,077

GBA SP: 5,627

GB Micro: 4,883

Gamecube: 1,458

Xbox 360: 1,415

Xbox: 117

GBA: 98

 

Legger man sammen tallene for DS'ene får man en totalt salg på 159,293

nå legger man sammen alle de andre konsollene på den lista opp mot det tallet får man 78,844. Med andre ord ikke halvparten en gang av DS sitt salg.

 

Så slutt å spre løgn takk.

Lenke til kommentar

Det er jo kommet fram at PSP selger mye bedre enn DS på verdensbasis, men i japan selger den mindre. Det siste vi hørt var at DS hadde solgt rundt 6 millioner, mens psp hadde solgt rundt 4, i japan altså.

 

Men til nintendo fanboys som angriper umd og sony hele tiden, sier dere at nintendo ikke er glad i penger selv? DS lite? Gameboy micro, alt er for å melke så mye penger som mulig ut av markedet. Tror ikke de ligger noe særlig foran i teknologi nå enn det de gjorde når de designet den orginale DS. Det vil si at de rett og slett med ds lite innrømmet det alle vet, og det er at det var et dårlig design både praktisk og virtuelt.

 

Nå har også sony en mye større historie med vellykede prosjekter. Walkman, bluetooth, disketten.

Lenke til kommentar
UMD har ikke gått i dass. Som alle med litt konsoll-kunskaper vet, slår den knockout på DS, og salgstallene er mye høyere enn andre konsoller med matchende spesifikasjoner. Håndholdte spill på 1,8 GB er ganske fantastisk.

5888002[/snapback]

 

Jaha? Litt mer spesifikt, hva sier "konsollkunskapen" deg om de to formatene? Prøver du å si at PSP selger bedre enn DS? Mener du UMD er et overlegent format? Kapasiteten på UMD er selvsagt en fordel, men det er også den eneste. UMD er noe skikkelig styggedom når det gjelder både batteriforbruk og lastetider. Som en følge av det formatet er lastetidene på PSP direkte hårreisende. Jeg er ikke mye imponert. Men, det her er vel uansett en avsporing.

 

Høy pris for PS3 kan ikke rettferdiggjøres med at den kommer med blue-ray før etterspørselen etter blue-ray faktisk er reell.

5889226[/snapback]

 

Jeg regner med at du synest at PS2 har kort loadetid siden du trekker fram loadetid? Kasettene i DS klarer 128 MB, det er betraktelig mindre enn UMD-plater. Batteritiden i PSP er helt kurant, den er som sagt mange ganger sterkere enn DS. I prinsippet er UMD en lettere forbedret Mini-DVD, ikke noe annet.

 

Har spillt flere PSP-spill med brukbar loadetid, og må innrømme at WWE-spillet har en ganske lang loadetid (men ikke såpass at det ikke er spillbart), har allikevel spillt flere PC-spill med like lang (om ikke lengre) loadetid, som f.eks The Movies, Gothic-spillene (her er loadetiden sinnsyk!), og The Sims 2.

 

Edit: Misforstå meg rett, DS er en bra konsoll, men utenom trykkfølsom skjerm har den ingen fordeler framfor PSP.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Vil ikke si ds har bedre spill, ja mange spill som får bra kritikk men til store variable målgrupper, jeg kunne aldri tenke meg å spilt nintendogs samma hvor bra det var.

 

Anngående loading på psp vil jeg si dette er helt opp til hvordan spillselskap utvikler spill. Se på GTA LS, der snakker du om minimum loading der, hele byer er integrert i en eneste load. Se på Daxter og, samme der, ikke mye loading.

Lenke til kommentar
Det er jo kommet fram at PSP selger mye bedre enn DS på verdensbasis, men i japan selger den mindre. Det siste vi hørt var at DS hadde solgt rundt 6 millioner, mens psp hadde solgt rundt 4, i japan altså.

5889584[/snapback]

Og løgnene fortsetter...

 

Her et utsnitt fra Wikipedia om PSP.

 

"By the end of 2005, 15.03 million units of the PSP had been shipped, however the amount of units sold is unknown because Sony does not publish sales figures. In contrast, more than 15 million units of the Nintendo DS had been sold."

 

Så som du ser Nintendo har SOLGT 15 millioner enheter på verdens basis (årskiftet 2005/2006). Mens Sony har shippet/sendt ut 15 millioner enheter til butikkene på verdensbasis.

 

Hvordan kan da Sony selge mer enn Nintendo når de ikke har shippet mer enn Nintendo har faktisk solgt?

Lenke til kommentar
Et spørsmål dere Nintendo-fanboys som hele tiden påpeker at DS selger bedre enn PSP: Har dere noen gang tenkt over at PS2, og XBOX selger bedre enn GC, og at salgstall ikke sier særlig mye om hvor bra et produkt er?

5890613[/snapback]

Er jeg Nintendo fanboy nå? Og jeg som hele tiden har fått høre jeg er en Xbox fan boy da, jaija "roll with the punches I guess".

 

Men igjen et punkt DS vinner på Gamerankings samler inn reviews fra all over the place og gir et gjennomsnitt av hva alle sidene mener, og PSP har enda ikke en eneste tittel som har scoret gjennomsnittlig over 90%, mens DS har 3: Advance Wars, Castlevania og Mario Kart.

 

Men nå ser det ut som du vet at du taper på alle poengene du prøver å dra frem så det er ikke mer å si om saken tror jeg.

Lenke til kommentar

Burnout Legends får i snitt over 90%. I tillegg er det en god egenskap å kunne gi faen i hva kritikkere synest. Innenfor spillbransjen er de fleste kritikkere fanboys og grafikkhorer. Også filmbransjens kritikkere røyker et eller annet ulovlig før de anmelder filmene sine.

 

Sammenlign PSP-versjonen av King Kong, Ridge Racer, Og Burnout med DS-versjonen av disse spillene ...

Lenke til kommentar
Burnout Legends får i snitt over 90%. I tillegg er det en god egenskap å kunne gi faen i hva kritikkere synest. Innenfor spillbransjen er de fleste kritikkere fanboys og grafikkhorer. Også filmbransjens kritikkere røyker et eller annet ulovlig før de anmelder filmene sine.

 

Sammenlign PSP-versjonen av King Kong, Ridge Racer, Og Burnout med DS-versjonen av disse spillene ...

5890710[/snapback]

Ja okey, så du fant endelig et punkt du subjektivt kunne avvise. Flott for deg, men det forandrer ikke fakta at DS er en langt mer populær håndholdt, og at flere liker spillene til DS bedre enn PSP.

Lenke til kommentar
prisen er ike høy i det hele tatt med tanke på atl du får med. jeg sier bare blu-ray og cell prosessoren. denne maskinen blir et must og standard for mange tror jeg. tror x360 skal støve som faen når jeg får meg ps3. kaste den i søpla eller noe, hehe

5890753[/snapback]

Ikke alle som vil ha med den Blu-Ray spilleren og må betale en enorm pengesum for at Sony skal presse den innpå folk, dessuten kommer det nok akkurat som med PS2 til å være noe jalla drit du egentlig ikke har lyst å putte filmene dine i.

Lenke til kommentar
Burnout Legends får i snitt over 90%. I tillegg er det en god egenskap å kunne gi faen i hva kritikkere synest. Innenfor spillbransjen er de fleste kritikkere fanboys og grafikkhorer. Også filmbransjens kritikkere røyker et eller annet ulovlig før de anmelder filmene sine.

 

Sammenlign PSP-versjonen av King Kong, Ridge Racer, Og Burnout med DS-versjonen av disse spillene ...

5890710[/snapback]

Ja okey, så du fant endelig et punkt du subjektivt kunne avvise. Flott for deg, men det forandrer ikke fakta at DS er en langt mer populær håndholdt, og at flere liker spillene til DS bedre enn PSP.

5890751[/snapback]

 

du tar rimlig feil der. psp spillene er MYE bedre likt. ikke får å være slem men du er vel en DS fan boy desverre. spill som GTA, burnout,ssx osv osv kan klarte langt unna fra de spillene DS kommer med. DS er ikke mye mer populært nei. det er så feil at jeg snart begynner å le gitt. bare ta deg en tur på gata og ta en liten undersøkelse så ser du at flere vet hva en psp er enn det de vet hva en DS er. og flere har det. bare til å skjekke det ut;)

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar
prisen er ike høy i det hele tatt med tanke på atl du får med. jeg sier bare blu-ray og cell prosessoren. denne maskinen blir et must og standard for mange tror jeg. tror x360 skal støve som faen når jeg får meg ps3. kaste den i søpla eller noe, hehe

5890753[/snapback]

 

Maskinene kommer til å bli nesten like, bortsett fra at PS3 har LITT mer prosessorkraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...