wil Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Hei. Tja, nå har jeg brukt endel Antivirus/Sikkerhetspakker opp igjennom tia da. Nå for øyblikket har jeg NIS 2005 på Hovedboksen min. NOD32+Outpost ProFirewall på Laptopen. Klassemaskina er det ClamAntivirus+ZoneAlarm. Jobb-maskina er det for tiden ingenting, men jeg tror at ClamAntivirus kommer inn på den. Hvilken som er best? tja, NOD32 finner jo endel virus, men den tar ikke Spyware mener jeg å huske. Eller gjorde den det? Norton er ganske flink på å ta virus den å. Og det er bare en myte at den bruker så mye ressurser. Jeg kjørte selv Norton Antivirus 2005 på jobb maskina som e en 233 MHZ med 192 MB ram. Det gikk veldig fint det, men den skal det installeres Linux på snart. Skal ha en annen pc som skal være hovedjobb pc`en og den er det godt mulig at det blir NIS 2005 eller 2006 på. Vet ikke helt enda. ClamAntivirus er gratis og fungerer greit nok. Den kan i enkelt tilfeller bruke litt lang tid på skanningen, men ellers fungerer den bra. Har brukt både F-Secure Internet Security 2005 og 2006. Har også brukt PC-Cillin 2004, 2005 og 2006. alle disse fungerer fint. Panda Internet Security 2006 var ikke så bra igjen da. Den ble litt vel tung på min laptop iallefall. Men på laptopen min som nå for øyeblikket kjører Windows 2000 Pro Eng+Sp4, har NOD32+OutPostProFirewall. Det fungerer ypperlig. Men altså: Det er bare en myte at Norton bruker så mye ressurser som den gjør. Den bruker i virkeligheten ikke noe særlig mer ressurser. Kan ikke se at alt for mye av ramen min blir brukt nå på Hovedboksen min når jeg har NIS2005 på den.
DJViking Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Jeg har brukt Norman i åresvis... Har aldri hatt noen virusproblemer på min PC.. Norman bruker veldig lite CPU/Minne og har et enkelt og lett brukergrensesnitt og kommer i norsk versjon... Jeg kjøper lisens fra Norman fordi jeg også vil støtte norsk utvikling... Norman kommer også med AntiSpyWare løsning i tillegg... Denne er den samme som AdAware har. Når det kommer til komplette sikkerhetspakker er jeg ikke bekvemt med å benytte meg av slike. Jeg bruker heller det beste av de forskjellige programmene.... Hvis en komplett sikkerhetspakke hadde kommet med det beste av både antivirus, antispyware og brannmur hadde jeg sikkert tatt det i bruk.... Min nåværende løsning benytter: Norman, Adaware og ZoneAlarm
jennnereer Skrevet 2. april 2006 Forfatter Skrevet 2. april 2006 Har det siste året brukt systemworks 2005 med Norton Ghost. ca hver 3` gang jeg starta maskinen klikka Ghost men akkurat nå har jeg noe midlertidig Etrust opplegg men liker det ikke, må skru av Firewall (likner på zonealarm) koster nod32 eller avast noe? og hvor kan jeg finne det?
Wipeout Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Har det siste året brukt systemworks 2005 med Norton Ghost. ca hver 3` gang jeg starta maskinen klikka Ghost men akkurat nå har jeg noe midlertidig Etrust opplegg men liker det ikke, må skru av Firewall (likner på zonealarm)koster nod32 eller avast noe? og hvor kan jeg finne det? 5857739[/snapback] Avast finnes i gratisversjon, vet ikke om NOD32 har en trial eller noe. Programmene finner du via Google.
MrLee Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 (endret) Nod32 koster ca 500kr for 2 år. avast er gratis.. edit: men da er jeg litt nysjerrig. Hvor stor memory footprint har nyeste versjon av Norton når alt ligger nede...d.v.s. ingen aktive vinduer? Endret 3. april 2006 av MrLee
Arne Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Trend micro PC-cilin: Den er enkel, styrar seg sjølv, tar lite CPU. ANBEFALT! Har ikkje hatt virus på lenge... Fekk virus ein gong, då isolerte Trend micro det, og aldri høyrt noko meir... Den er alltid oppdatert.
MrLee Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Trend micro PC-cilin:Den er enkel, styrar seg sjølv, tar lite CPU. ANBEFALT! Har ikkje hatt virus på lenge... Fekk virus ein gong, då isolerte Trend micro det, og aldri høyrt noko meir... Den er alltid oppdatert. 5859855[/snapback] hørest ut som min beskrivelse av NOD32 det...virusdefinisjonsoppdatering 2 ganger til dagen
RamGuy Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 hmm, hva kan jeg si... Jeg har Norton SystemWorks 2006 Premier: http://symantec.com/small_business/product...2006/index.html Syntes at AntiVirus funker ganske bra, men det beste med SystemWorks er at du får så mye annet fint også, sånn som Speed Disk, da kan du bare hive MS: Disk defragmentering. Men det beste AntiVirus programmet er uten tvil: Symantec AntiVirus 10.1 http://symantec.com/small_business/product...av10/index.html Hadde den engang, den var helt konge! Men dessverre så var det bare trial, så nå er jeg tilbake til gamle gode Symantec Norton AntiVirus igjen.
motybana Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 for min del synes jeg kaspersky er best, finner nesten alt!..
Håvard Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Jeg må si meg enig med Isbilen, F-Secure er min favoritt 5853896[/snapback] Helt enig der.. Har ikke brukt annet en F-secure internett protection 2006 på pcn min...
Arne Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 (endret) MrLee: Ja, her blir det skjekka for nye oppdateringar kvar 3. time. Oppdateringa går fort, så det er null problem. Endret 3. april 2006 av Fjott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå