Gå til innhold

Den sære avantgarde-tråden!


H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Angående Koenjihyakkei, så fatter jeg ikke at et band kan være oversett. Det finnes ikke noe kulere!

7933255[/snapback]

Da vil jeg anbefale Magma, som jeg tror Koenjihyakkei er blitt inspirert av. Koenjihyakkei puttes gjerne under zheul-prog -- undersjangeren som har sitt utspring i Magma.

 

Magma er ikke like energisk som Koenjihyakkei. Men jeg synes det er mye 'kulere'. Sjekk ut albumet 'Mekanïk Destruktïw Kommandöh', som er helt klart et av de beste albumene jeg har.

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor ingen har nevnt 'Mr. Bungle' her. Blant annet albumet 'Disco Volante' er jo genialt.

 

 

Edit: Og der var det en som nevnte det rett før meg :wee:

Edit2: Ganske lenge før meg egentlig.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Hva har du hørt av Coil? Må si meg enig med deg i beskrivelsen ;)

7934509[/snapback]

 

Musick to play in the dark (vol. 1) og The Snow ep`n er av de som har falt i smak. ANS var jo også spennende, men på en helt annen måte. Har hele diskografien nedlastet, så vil bare vite hvor jeg egentlig skal begynne. Men det er vel ikke så lett å si, i og med at de har gjort så mye forskjellig.

 

 

Omg, den sære Avant-Garde tråden :) . Liker Dødheimsgard (666 International er GULL), Ved Buens Ende og Ulver.

Hva mer kan jeg like i denne sære sjanger?

7935133[/snapback]

 

Du kan for eksempel sjekke ut:

Fleurety - Last Minute Lies (ep)

Virus - Carheart

Ephel Duath - Pain Necessary to know

Sigh - Imaginary Sonicscape

Lenke til kommentar

Julenissen: Ja, jeg elsker Magma (og zeuhl-musikk generelt). Dog, den poengterte energiforskjellen slår litt annerledes ut hos meg, hvilket er grunnen til at Mekanïk Destruktïw Kommandöh ikke havna på lista mi.

 

Og Mr. Bungle er selvfølgelig fantastisk. Jeg bare pleier ikke å feie dem under avant-garde-begrepet, selv om de er ganske sprøe når du sier det (hvis vi ser bort fra California).

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Kayo Dot (ex-Maudlin of the Well) gir ut ny plate i år. det har stått på hjemmesiden deres ganske lenge, men jeg poster det her likevel:

 

At long last it is our great pleasure to announce the titles, tracks, and personnel info for our upcoming album! The album is called Blue Lambency Downward, includes SEVEN songs, and shall be released by Hydra Head Records. And, we also recorded an outtake which will be reserved as a bonus track later. The album tracklisting is as follows:

 

1. Blue Lambency Downward

2. Clelia Walking

3. Right Hand is the One I Want

4. The Sow Submits

5. The Awkward Windwheel

6. The Useless Ladder

7. Symmetrical Arizona

 

The album personnel is as follows:

 

Toby Driver - acoustic, electric, 12-string, baritone, and bass guitars, soprano clarinet, voice, piano, organ, gamelan instruments, analog synth, laptop mellotron

Mia Matsumiya - violin, voice

 

with guest musicians:

 

Charlie Zeleny (Behold... the Arctopus) - drumset

Skerik - tenor and baritone sax, vibraphone

Hans Teuber - soprano and bass clarinets, alto sax, flute

Dave Abramson (Diminished Men) - gamelan instruments & additional percussion

B.R.A.D. (ASVA, Master Musicians of Bukkake)- additional vocals

Randall Dunn - sound effects and synth design

 

The album was produced by Randall Dunn (Sunn0))), Boris, Earth, ASVA) and its release date and coinciding tour dates are set for mid-March 2008

Blir nok bra, både Choirs of the Eye og Dowsing Anemone er kjempeplater :love:

Endret av Ziltoid
Lenke til kommentar

"how the world came to an end" er ei genial skive.

 

Har hørt endel på Ved Buens Ende i det siste, da "Written in Waters" som jeg må si er en skikkelig gjev skive. Beroligende og fin. Riktignok med den lameste growlingen som finnes. Men skikkelig godskive.

 

Må si Shaolin Death Squad falt i smak. Ihvertfall det de har på myspace. Lurer på om jeg ikke skal lure til meg ei skive av de(om det er å oppdrive)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...