Gå til innhold

Open Transport Tycoon Deluxe


Anbefalte innlegg

Bygg flere spor på stasjon 2 hvis det er mange tog som skal dit. Og prøv å lage dobbelspor som hovedspor hvis du skal lage store stasjoner. Et spor hver vei. Så kobler du bare stasjonene inn på samme sporet nedetter linjen.

 

Vet ikke om du forstod det, men du kan jo logge på en server som noen spilelr på for å få noen tips. Sjekk også ut forumet til opentt.org der ligger det masse interessant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke mulighet til å ha mer enn et spor på stasjon 2. Det er 3 tog som går imellom der. Så det må nesten bli noe sånt som jeg har vist der. Men av og til så prøver 2 tog å kjøre inn på samme spor og blir ståenes bom stille forran lyset. Hvordan kan jeg endre det?

 

Jeg er så dårlig til å forklare så jeg viser heller med noen bilder.

 

Togene vil kjøre sånn som dette:

 

3-1.jpg

 

Istedenfor sånn som dette:

 

4-1.jpg

 

Hvordan kan jeg få ordnet det? Waypoint? Hvordan skal jeg plassere lysene?

 

 

Jeg forsto forresten åssen du hadde gjort det på bildet ditt. Så jeg har ordnet det sånn med de andre togene mine. Men sliter fremdeles med det dillemaet over

Endret av tonna
Lenke til kommentar

Enkleste er vel å ha et spor ekstra på den store stasjonen der da. Eventuelt 2 til. Men skal du gjøre det ordentlig fjerner du sporet i midten og har bare et på hver side, og så setter du lysene slik at togene må kjøre på den ene ene veien og på den andre andre veien. Men den spordeleren må være like lang og helst lenger enn selve togene, hvis ikke nytter det ikke...

 

Noe slikt som dette er kanskje det beste? Uansett blir det en ueffektiv løsning på problemet...

Station_8.png

 

Eller

Station_7.png

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Det er snakk om mye større avstander enn på bildet der :p Var bare for å vise. Men det er snakk om 3 tog. Da kan det vel bli enda mere kluss med bare 2 spor? Kunne du ha vist meg et eksempel med lys? Finner ikke ut hvilken vei jeg skal ha de osv.

 

 

Edit: Et spørsmål til. Hva er forskjellen på City Airport og Metropolitan?

Endret av tonna
Lenke til kommentar

Jeg sitter og leker med denne ideen. Tror du det kan ha noe for seg?

 

Hvite piler er der togene kommer inn.

 

Røde piler er overflow sporet. Hvis alle stasjonene er fulle så kan toget ta en runde og prøve en gang til.

 

Grønne piler er det togene kommer ut. Har ikke bygd helt ferdig her, for ble tomt for plass pga et forbaska radiotårn

 

 

Edit: glemte bildet :roll:

 

ide.jpg

 

La til et bilde med bedre kvalitet som vedlegg

post-42627-1178670748_thumb.jpg

Endret av tonna
Lenke til kommentar

Den metoden vil bli alt for rotete og for stor i forhold til effektivitet.

Du kan få det like bra med 1-2 innganger som med 15-20 med riktig bruk av lys.

 

Jeg lagde en teststasjon og lagra den.

Sjekk ut denne saven og se hvordan du kan få det bra.

(Legg filen i "Save" mappa i OpenTTD mappå)

 

(pakk ut filen med winzip / winrar e.l.)

Stasjon.zip

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar

Ta en titt innom oss på Openttdcoop =D

Irc kanal

Er mye god info på wiki'n og det er bare og bli med og spille på public serveren,

Det er diverse regler for hvordan man skal bygge og gi navn på ting, men les kjapt over det i wiki'n og bare lær mens du spiller... jeg har spilt litt sammen med gutta der og de kan sitt og nye ideer osv blir testet, er fortsatt ikke offisielt medlem men går som usual suspect on the public server.

Lenke til kommentar
Ta en titt innom oss på Openttdcoop =D

Irc kanal

Er mye god info på wiki'n og det er bare og bli med og spille på public serveren,

Det er diverse regler for hvordan man skal bygge og gi navn på ting, men les kjapt over det i wiki'n og bare lær mens du spiller... jeg har spilt litt sammen med gutta der og de kan sitt og nye ideer osv blir testet, er fortsatt ikke offisielt medlem men går som usual suspect on the public server.

8581110[/snapback]

 

Takk for linken. Skal prøve å spille litt der, men må bare få drivere til laptoppen min først :no:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=762921&hl=

Lenke til kommentar

Tja, vil ikke akuratt anbefale laptop og spille med, ihvertfall ikke når vi har bygd ferdig netverket og begynner og legge til tog, går litt "trøtt" med 500 tog osv :p men helt klart morro, og er en del og lære på wiki'n men man får mye bedre oversikt ved og se på hvordan spillet utvikler seg.

I maingame archves og pulic server archives ligger det savegames fra alt som er spilt, anbefaler siste nightly + grf pakken til ottdcoop ( ligger ett sted på siden) så kan du ihvertfall laste ned save's fra de 5/6 siste public games :)

Lenke til kommentar

Merkelig jeg har ingen problemer med min amd 64, hmm har sett at det er noen filer i kildekoden for 64 men de er bare for 64 kompablitet, så sant du ikke kjører linux da er det egne 64bit pakker som går ann og laste ned

Endret av eJoJ
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et snodig problem! Togene mine snur på en stasjon de ikke skal, til tross for at eg har sagt de skal kjøre videre!

 

De snur, kjører tilbake til forrige, så snur de der også åsså kjører de videre igjen...

 

Det hjelper som regel å lage en rute med bein kjørebane før svinger, og også å sette trafikklys rett etter togstasjonen...

 

Men de skal egentlig ikke snu, eneste toget på ruten....

Lenke til kommentar
Har et snodig problem! Togene mine snur på en stasjon de ikke skal, til tross for at eg har sagt de skal kjøre videre!

 

De snur, kjører tilbake til forrige, så snur de der også åsså kjører de videre igjen...

 

Det hjelper som regel å lage en rute med bein kjørebane før svinger, og også å sette trafikklys rett etter togstasjonen...

 

Men de skal egentlig ikke snu, eneste toget på ruten....

8695169[/snapback]

 

Legg ved en savefil her, du må pakke den i zip ellernoe først, så skal jeg ta en titt på den og forklare deg probleme.. bare sett opp et par skilt der problemet er ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...