Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du tenkt deg homofile foreldre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at barn utsettes for værre ting en homofile foreldre i dagens samfunn. Jeg ser ikke helt problemet med dette da homofili (sansynligvis) ikke er en smittsom "sykdom".

 

Det ville kanskje gjort at samfunnet ble litt mer åpen for folk med andeledes legning enn mestparten.

 

Må si meg enig med Impetus90 at jeg som er vant til hetro foreltre hadde blitt ukomfortabel om en av foreldrene mine begynnte å spille for det andre laget.

 

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar

Heterofile foreldre kan kanskje tilby et barn mer mangfoldig oppdragelse og veiledning, men det betyr ikke at homofile er uegnede som foreldre. Det er mye mer enn bare legning som spiller inn om man skal vurdere hvem som er best skikket til å ta vare på et barn.

 

Personlig ser jeg ikke noe galt i å bli oppdratt av homofile foreldre

Lenke til kommentar
Er vel i forhold til vanlige foreldre, altså heterofile.

Hvilken hensikt -- og ikke minst, hvilken relevans -- har det å foreta en slik sammenlikning? Det er ikke slik at adoptivbarn kan velge og vrake i potensielle foreldre. Tvert imot er det mange barn som må bo i barnehjem fordi de ikke blir adoptert. Er det da grunnlag for å utelukke en hel gruppe fra å vurderes som adoptivforeldre? Spesielt merkelig blir det når andre grupper som de fleste vil være enig i at ikke bør få lov til å adoptere, som for eksempel pedofile og mordere, ikke er utelukket fra å vurderes. Dette er imidlertid ikke noe problem, all den tid disse lukes ut i vurderingsprosessen.

 

Det eneste spørsmålet som er relevant å stille i denne sammenheng, er således om man ønsker å ha homofile foreldre eller ingen foreldre. Det er de alternativene man står overfor når man kan velge enten å åpne opp for at homofile skal kunne vurderes som adoptivforeldre eller ikke. De som ikke ønsker å åpne opp for dette, mener at det er bedre for et barn å bo i et barnehjem i Romania enn i en homofil familie. Dem om det.

 

Det at du har en mamma og en pappa er bra fordi de kan gi deg forskjellige kvaliteter.

5415913[/snapback]

Forskning på området viser at barn med homofile foreldre ikke har dårligere kvaliteter enn barn med heterofile foreldre. Snarere tvert imot.

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor ikke.

 

Det at du har en mamma og en pappa er bra fordi de kan gi deg forskjellige kvaliteter.

5415913[/snapback]

Forskning på området viser at barn med homofile foreldre ikke har dårligere kvaliteter enn barn med heterofile foreldre. Snarere tvert imot.

5417944[/snapback]

 

Registrerer at vi endelig har funnet en sak vi er enige i. Kunne tatt en øl på byen på det ;)

Endret av Munch
Lenke til kommentar

Hmm, det spørs vel hvor man bor?

Jeg har snakket mye med Vegard_ her på forumet, han bor på Holmlia.

Miljøet der er ekstremt homofobisk.

Hvis foreldrene dine er homofile, og du bor på holmlia, kan jeg tenke meg at du blir mobbet. :hm:

 

Men her hvor jeg bor, er det ikke mange homofober.

Kan jo hende at det avhenger av hvor du bor?

Bor du i den verste homofob-byen, er det vel stor sjanse for at du blir mobbet.

 

btw, jeg hadde ikke drept meg selv hvis jeg hadde hatt homofile foreldre, for å si det sånn.

 

Men jeg vil si at det avhenger av hvor du bor ....

Endret av ZeroMac
Lenke til kommentar
Jeg har snakket mye med Vegard_ her på forumet, han bor på Holmlia.

 

Men jeg vil si at det avhenger av hvor du bor ....

5419572[/snapback]

Vegard er vel fjorten år, kan ikke det farve hans syn på hvordan resten av lokalsamfunnet ser på homofile?

 

Jeg vil si at det har med hvor moden man er, ikke hvor man bor (med unntak av norske bygder og amerikanske sørstater selvsagt. =P).

Lenke til kommentar
Det at du har en mamma og en pappa er bra fordi de kan gi deg forskjellige kvaliteter.

5415913[/snapback]

Forskning på området viser at barn med homofile foreldre ikke har dårligere kvaliteter enn barn med heterofile foreldre. Snarere tvert imot.

5417944[/snapback]

 

Hvor skrev jeg at homofile foreldre har dårligere kvalitet enn heterofile foreldre ? :blink:

Lenke til kommentar
Hvor skrev jeg at homofile foreldre har dårligere kvalitet enn heterofile foreldre ?  :blink:

5419914[/snapback]

Hvor skrev jeg at du skrev det? :) Du skrev at det er en fordel for barn å ha heterofile foreldre fordi det gir barnet mange forskjellige kvaliteter. Det må vel nødvendigvis innebære at barn med homofile foreldre ikke får så mange forskjellige kvaliteter. «Dårligere» var nok ikke det beste ordvalget, men det utgjør ikke noen stor forskjell. Poenget er at barn med homofile foreldre har det like bra som barn med heterofile foreldre.

 

 

Registrerer at vi endelig har funnet en sak vi er enige i. Kunne tatt en øl på byen på det ;)

5419566[/snapback]

Kanskje det. cheers3fn.gif olsen, gspr og de andre jeg har vært enig med én gang, er også invitert. :green:

Lenke til kommentar

Homofile foreldre er ikke (en del av) kjernefamilen som vi kjenner til.

 

Ingen velger om de vil ha homofile foreldre. Det kan sammenlignes med arrangerte ekteskap; du velger ikke hvem din brugdom skal være, men dere vil lære å elske hverandre med tida som går.

 

Hadde jeg hatt homofile foreldre så hadde jeg endt sikkert opp med å elske dem, men jeg hadde sikkert fått noen slag på tryne i veien.

 

Kanskje dette endrer seg, akuratt som før da man mente at skilsmisse-barn ikke kommer til greie seg bra. Vi får se.

Lenke til kommentar
Homofile foreldre er ikke (en del av) kjernefamilen som vi kjenner til.

 

Ingen velger om de vil ha homofile foreldre. Det kan sammenlignes med arrangerte ekteskap; du velger ikke hvem din brugdom skal være, men dere vil lære å elske hverandre med tida som går.

 

Hadde jeg hatt homofile foreldre så hadde jeg endt sikkert opp med å elske dem, men jeg hadde sikkert fått noen slag på tryne i veien.

 

Kanskje dette endrer seg, akuratt som før da man mente at skilsmisse-barn ikke kommer til greie seg bra. Vi får se.

5422289[/snapback]

 

Når begynte folk å velge sine heterofileforeldre da? :hmm: Kan dette også sammenlignes med arrangerte ekteskap? :roll:

Lenke til kommentar

Jeg hadde neppe hadd noe problem med å ha homofile foreldre selv. Men det kommer jo an på hvor mye fordommer det er og hvor mye folk reagerer på å ha homofile foreldre. Jeg kan se for meg mobbing på skolen, i nabolaget osv. Men i et ideellt samfunn finnes ikke diskriminering på grunn av legning og da hadde det gått glimrende.

 

Problemet er altså ikke barn-foreldre forholdet men barn-mobbere forholdet. Eller ennå mer spesifikt: Problemet er de som diskriminerer. Det er de som er roten til problemene.

 

Jeg antar du spør i forbindelse med debatten om adopsjon av homofile foreldre og "barnas beste". I så fall er jeg for, fordi det å vokse opp hos homofile norske forsterforeldre utvilsomt er mye bedre enn å vokse opp på f.eks et barnehjem i russland, kina etc.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...