Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du tenkt deg homofile foreldre?


Anbefalte innlegg

Hadde ikke hatt noe imot å ha homofile foreldre. Når det kommer til om homofile ikke skulle fått lov til å adoptere pga mobbing, er det igrunn å ta tak i feil problem. Det er vel de som mobber man skulle tatt tak i, ikke straffe homofile fordi noen ikke klarer å holde kjeften sin lukket. Selvfølgelig blir ikke problemet løst sånn uten videre, men ett sted må man vel begynne skal man få bukt med problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde bare hatt noe imot det hvis de var sånne overdrevne homofile. Noen homofile syns å være ganske overdreven i legningen sin, som nesten gjør det bare for å få mer oppmerksomhet, mens andre homofile oppfører seg helt normalt men er faktisk bare tiltrukket av det samme kjønn.

 

Jeg ville også sett litt problematisk på det å bare ha ett av kjønnene representert som foreldre, spesielt hvis jeg var ung. Da får man liksom ikke helt inntrykket av hvordan en mann og en kvinne er, og alt det der. Men å ha homofile foreldre så gammel som jeg er nå ser jeg på som helt uproblematisk.

 

Dette er jo også en problemstilling som noen single foreldre har, men de har jo som oftest en eller annen kjæreste på gang som gir barnet i det minste små erfaringer med det motsatte kjønn.

 

Men når det er sagt, så kan faktisk de samme problemene komme i normale familier hvor den ene eller den andre av foreldrene ikke er mye tilstede, eller svikter i sin rolle.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Jeg ser at debatten om homofile skal få adoptere barn raser på forumet. Mange peker på at barn ikke vil ha det bra mens andre sier at det spiller ingen rolle om lille gutt har to fedre. Jeg tenkte det derfor hadde vært spennende med en liten undersøkelse.

 

Kunne du tenkt deg homofile foreldre?

man liker selvfølgelig moren og faren man har, men hva hvis man ble født idag.

 

-Nei, aldri i livet

 

-Ja, hvorfor ikke?

 

-Bare viss det var to hotte lesbiske ( fins ikke utenom film så det går for NEI)

5410910[/snapback]

 

Aldri i livet.! Før ville jeg være hjemløs. Faktisk, før ville jeg dø.

glad jeg er for gammel til å bli adoptert bort. :dribble:

Lenke til kommentar
Hvis jeg fikk velge mellom hetro kontra gay foreldre så hadde jeg valgt hetro. Fordi å ha homofile foreldre ikke er en måte jeg synes det er kult å skille seg ut på;) Har ingenting imot homofile, så lenge de ikke bryr meg med det, å så lenge alle ikke ender opp som stereotypen som hopper rundt i rosa og øredobber :p Det ser rett å slett ikke noe fint ut ^^

Hva de gjør på sovrommet er deres egen sak :wee:

5411036[/snapback]

Det spiller en rolle hva de gjør i soverommet.

Er helt Ok at det ligger to gubber i foreldre dobbelsengen.?

På Morsdagen - eller Når man er liten gutt på 8 år og fryser på beina.

Eller .. Tenk situasjoner selv............

For jækla sykt er det

Lenke til kommentar
Det spiller en rolle hva de gjør i soverommet.

Er helt Ok at det ligger to gubber i foreldre dobbelsengen.?

På Morsdagen - eller Når man er liten gutt på 8 år og fryser på beina.

Eller .. Tenk situasjoner selv............

For jækla sykt er det

9116660[/snapback]

Ja det er helt ok at det ligger to menn i dobbeltsengen

På farsdagen har han dobbelt så mange å gi gave.

Fryser han på beina kan han legge seg inntil en av pappa'ene sine og varme seg. :)

 

Er da ingen forskjell på om han ligger inntil mamma eller pappa og varmer seg i en "normal" familie (normal i hermetegn med vilje). Så hvorfor skulle det være så mye verre i en familie med to pappa'er?

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke barn i Norge bare skal ha det "bedre", jeg syns de skal ha det bra.

5410974[/snapback]

Og de har det bra på barnehjem, men ikke med homofile foreldre?

 

Forskningen på dette området er uansett mer eller mindre entydig. Barn tar ikke skade av å ha homofile foreldre. Se for eksempel denne artikkelen: Barn av homofile vokser opp som andre barn.

 

Poenget er imidlertid dette: Når et barn skal adopteres bort, bør de foreldrene som er best egnet få lov til å adoptere. Når man utelukker en bestemt gruppe fra å vurderes som adoptivforeldre, er det ikke nødvendigvis de som er best egnet som blir valgt. Dersom det er så forferdelig å ha homofile foreldre, vil disse bli valgt bort i vurderingsprosessen.

5411044[/snapback]

Artikkelen du viser til finnes på Gaysir som er en Homseside.

Og hvem vurderer? Jeg vet det ikke men norges barneminister er lesbe. Vi har homseminister og homseparti. Har vi homsevurderingsnemd?

Lenke til kommentar

Og så da om gaysir er en homseside? (Noe den forresten ikke er, det er en side for alle skeive mennesker, transer, homser, lesber, transsexuelle, dragqueens, bifile og ellers rare mennesker)

 

Og om de er homser eller lesber eller hetero mennesker, har de fått jobben som barneminister, så er det fordi de har bevist at de vil barnets beste! Og barnet får det mye bedre hos en homsefamilie enn på et barnehjem.

Lenke til kommentar
Jeg vet det ikke men norges barneminister er lesbe.

9118737[/snapback]

Hvor i all verden har du det fra? Ikke at det hadde spillt noen rolle om hun faktisk var det. Er det mulig å tenke seg at en politiker kan støtte homofiles rettigheter uten å være det selv?

 

Norge har ellers en rekke homofile politikere, som alle land. Det skulle bare mangle om vi ikke hadde det, gitt at de er som alle oss andre på de fleste områder, også når det gjelder politisk interesse. Mange av dem er åpent homofile, og jeg er takknemlig for at vi endelig har fått et samfunn hvor det ikke er noe man behøver å holde skjult. (Jeg er gammel nok til å ha opplevd hvordan Wenche Lowzow ble frosset ut av varmen i Høyre og politikken...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

nei fy flate!!!!!!

er moralsk forkastelig.

bør forbys med en gang er ikke normalt og påvirker tankegang og dømekraft/virkelighets oppfatning...

om 40-60år så er det normalt for da er den normale generasjonen borte og kun den ødelagte genersjonen er igjen.

er jaggu glad jeg er dau da hehe

fy.fy.fy.fy.fy.fy skam

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...