Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du tenkt deg homofile foreldre?


Anbefalte innlegg

Jeg ser at debatten om homofile skal få adoptere barn raser på forumet. Mange peker på at barn ikke vil ha det bra mens andre sier at det spiller ingen rolle om lille gutt har to fedre. Jeg tenkte det derfor hadde vært spennende med en liten undersøkelse.

 

Kunne du tenkt deg homofile foreldre?

man liker selvfølgelig moren og faren man har, men hva hvis man ble født idag.

 

-Nei, aldri i livet

 

-Ja, hvorfor ikke?

 

-Bare viss det var to hotte lesbiske ( fins ikke utenom film så det går for NEI)

Endret av Wobokel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det skal være relevant for debatten om å åpne opp for at også homofile kan vurderes som adoptivforeldre, må spørsmålet bli:

 

Ville du helst hatt homofile foreldre eller ingen foreldre?

 

Ved å utelukke homofile fra å vurderes som adoptivforeldre, sier man ikke at heterofile er bedre foreldre enn homofile; man sier at ingen foreldre er bedre enn homofile foreldre.

Lenke til kommentar
Dersom det skal være relevant for debatten om å åpne opp for at også homofile kan vurderes som adoptivforeldre, må spørsmålet bli:

 

Ville du helst hatt homofile foreldre eller ingen foreldre?

 

Ved å utelukke homofile fra å vurderes som adoptivforeldre, sier man ikke at heterofile er bedre foreldre enn homofile; man sier at ingen foreldre er bedre enn homofile foreldre.

5410942[/snapback]

 

Jeg syns at tenke måten til de som er for at homofile skal få adoptere er feil.

Hører ofte at de prøver å finte motstandre ut ved å spørre:

"Er det bedre at et stakkars barn lider enn å bli adoptert av to homofile i norge?"

 

Jeg syns ikke barn i Norge bare skal ha det "bedre", jeg syns de skal ha det bra.

Lenke til kommentar

Hvis jeg fikk velge mellom hetro kontra gay foreldre så hadde jeg valgt hetro. Fordi å ha homofile foreldre ikke er en måte jeg synes det er kult å skille seg ut på;) Har ingenting imot homofile, så lenge de ikke bryr meg med det, å så lenge alle ikke ender opp som stereotypen som hopper rundt i rosa og øredobber :p Det ser rett å slett ikke noe fint ut ^^

Hva de gjør på sovrommet er deres egen sak :wee:

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke barn i Norge bare skal ha det "bedre", jeg syns de skal ha det bra.

5410974[/snapback]

Og de har det bra på barnehjem, men ikke med homofile foreldre?

 

Forskningen på dette området er uansett mer eller mindre entydig. Barn tar ikke skade av å ha homofile foreldre. Se for eksempel denne artikkelen: Barn av homofile vokser opp som andre barn.

 

Poenget er imidlertid dette: Når et barn skal adopteres bort, bør de foreldrene som er best egnet få lov til å adoptere. Når man utelukker en bestemt gruppe fra å vurderes som adoptivforeldre, er det ikke nødvendigvis de som er best egnet som blir valgt. Dersom det er så forferdelig å ha homofile foreldre, vil disse bli valgt bort i vurderingsprosessen.

Lenke til kommentar

Vel studier viser at de med homofile foreldre bryr seg lite om det. Hvorfor skal de det?

 

De er nok heller oppgitte over alle de trangsynte og fordømmende mobberne rundt om i samfunnet. De ser nok like lett som de fleste at det ikke er foreldrene det er noe i veien med, det er de som har problemer med at noen kan ha to mødre eller to fedre som problemene ligger hos.

 

Er samfunn må ikke formes på mobbernes premisser

 

Ellers har vi poll her om homofil adopsjon:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=&s=hardware.no

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
-Nei, aldri i livet  :hrm:

5414417[/snapback]

Så du ville foretrukket å være hjemløs?

(Ikke et retorisk spørsmål)

5414444[/snapback]

 

jeg ville heller ikke hatt homofile foreldre.

 

Å spøre om han heller vil være hjemløs syns jeg er et helt dumt spørsmål. syns det blir som å gi han tilbudet mellom pest eller kolera ( var det sånn det ordataket var?)

 

Det jeg håper å finne ut med denne undersøkelsen ( hvis det blir en) er om man selv ville likt å ha homofileforeldre. det kan godt være at man selv syns at det er helt greit at homofile kan adoptere, selv om man ikke hadde likt å ha homofile foreldre.

Lenke til kommentar

Om man skal ha en underøkelse så må man jo ha noe å ta utgnspunkt i. Ha homofile foreldre i motsetning til hva? Til ingen? Til de man har idag? Til noen fiktive heterofile foreldre? Til å være aleneforelder?

 

Og hva om noen av brukerene her inne er blant de 20.000 norske barna som faktisk har homofile foreldre? Noen har jo bifile foreldre, mens andre har en heterofil og en homofil, eller en heterofil og en bifil.

 

I det hele tatt er det et særdeles vanskelig måte å foreta en undersøkelse på, for man må ha et felles utganspunkt å gå ut ifra.

Lenke til kommentar
Om man skal ha en underøkelse så må man jo ha noe å ta utgnspunkt i. Ha homofile foreldre i motsetning til hva? Til ingen? Til de man har idag? Til noen fiktive heterofile foreldre? Til å være aleneforelder?

 

Og hva om noen av brukerene her inne er blant de 20.000 norske barna som faktisk har homofile foreldre? Noen har jo bifile foreldre, mens andre har en heterofil og en homofil, eller en heterofil og en bifil.

 

I det hele tatt er det et særdeles vanskelig måte å foreta en undersøkelse på, for man må ha et felles utganspunkt å gå ut ifra.

5415452[/snapback]

 

Er vel i forhold til vanlige foreldre, altså heterofile.

 

 

Personlig ville jeg ikke det.

Det at du har en mamma og en pappa er bra fordi de kan gi deg forskjellige kvaliteter.

Lenke til kommentar

Selvføleglig er hetero foreldre det optimale, på grunn av den naturlige forskjellen i personligheter. Men det å ha homo foreldre høres jo helt greit ut til meg. Altså: hvis du blir adoptert tidlig, kommer du sikkert ikke til å merke ubehag heller. Homofobi er en sykdom man pådrar seg av å menges med andre homofobe.

 

Å nekte foreldre å adoptere fordi de er homofile er jo helt på trynet. Jeg får assosiasjoner til jødejakten for 60 år siden. Hva er det som tilsier at homofile er dårlige foreldre? Jeg vet at de iallefall er bedre foreldre enn visse hetero jeg har sett.

 

Sammendrag av det over: JA

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...