Gå til innhold

X1900XT & XTX priser ute i Frankrike


Anbefalte innlegg

er jo ikke så rart det når det er et slags xt pe kort (de ønsket ikke å bruke det navnet mer da mange kalte det for - Paper Edition - o.l)

 

Nå klør det i fingrene etter å selge 7800gtx 512 :( , jeg får bare knipe øyne igjen for jeg orker ikke bytte en gang til på så kort tid (haddet blitt det tredje toppkortet på 6 mnd), orker heller ikke å sitte uten kort i to uker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da kan man like gjerne vente å se hva ATi igjen kommer med for svar ;)

5434279[/snapback]

Nåvel.. R580 og G71 er nok såpass nærme lansering med hverandre at man fint kan vente å se på hva begge har å tilby før man bestemmer seg.

5434444[/snapback]

 

Sant det, men tror nok det blir ATi for min del uansett! ATi :wub:

Lenke til kommentar
Da kan man like gjerne vente å se hva ATi igjen kommer med for svar ;)

5434279[/snapback]

Nåvel.. R580 og G71 er nok såpass nærme lansering med hverandre at man fint kan vente å se på hva begge har å tilby før man bestemmer seg.

5434444[/snapback]

 

Sant det, men tror nok det blir ATi for min del uansett! ATi :wub:

5435266[/snapback]

Ikke på meg... Ikke så lenge de ikke gjør noe drastisk med Linux-driveren!

Flaut for ATi, men de har enda ikke sluppet en Linux driver på web-siden demmes som fungerer med X1300-kortet jeg har. Hele driver-teamet er vel opptatt med å skvise ut alt de klarer av Windows driveren... :roll:

Lenke til kommentar

Mitt problem er det at Ati rett å slett ikke leverer slik de gjordet i 9700 - 9800 dagene lenger.

 

Når x800pro kom var det en selvfølge for meg å velge Ati, noe som pluttselig viste seg å være galt med sine avbrente pipes å fatala ytelse i forhold til 68000 gt gs som jeg fikk i steden. At bildet kvaliteten skal være på noen måte dårligere kan jeg heller ikke forstå, da nettop fargene å kvaliteten på bildet var det første jeg var fornøyd med med feks 7800gtx (nå har jeg ikke prøvd 1800 serien).

 

Videre har jeg en høy statistikk på retur av ATi kort mens jeg ikke har en retur må Nvidia sine (9700 pro brent - x800pro defekt kontakt).

 

Poenget er, haddet Ati vært som før er det mulig jeg også haddet hatt "det blir jo Ati uansett" instillingen, og solgt kortet for lenge siden. Men med papirlanseringenr og div andre skuffelser kan jeg ikke forstå at mange fortsatt kan si det, man ønsker å kjøpe det beste for pengene sine gjør man ikke?.

 

Så jeg venter nokk med å selge 7800gtx 512 til r580 og g71 har kommet ut, ikke bare fordi jeg har ytelse nokk, men fordi da får prisene senket seg de obligatoriske 500kr første uken å jeg kan sitte i ro å mak å lese tester.

 

Men må inrømme at jeg har lyst på et rødt kort i pcen igjen.

Lenke til kommentar

scorer best på

 

222 * 11 som blir tett oppunder 2500mhz

 

og 233 på minne

 

9750 05

 

Kjører stabilt på dette nå etter jeg kjøpte Vappochill high til cpu.

 

Som Mistapi fikk meg til å se nærmere på så går jo seff fps i taket på lavere instillinger, og selv om jeg setter på 1600 - 12000 som jeg har startet å spille på nå så er fps den samme, men jeg kan registerere dropp.

 

Poenget er at det er her du ser at 3dmark ikke er alt, ved å få en gjevn fps uansett hva som skjer, dette kan jeg fortsatt oppnå med å kjøpe enda bedre kort

 

edit

Må jo finne en unskyldning for å kjøpe :blush:

 

gtxèn har jeg på 600-1800 , flotte temp på den instillingen der.

 

Om ikke cpu er flaske hals i 3dmark skal den klokken gi meg ca 10.300 i 3dmark.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

skønner :hmm: jeg har anntat at 2,5 ghz for A64 er rundt grensen for hva man bør sitte på. selv om større alltid er bedre. tenker du på r580 eller g71? er ganske spent på hva ATI kortet kommer med. med taknke på at det er lagt mere vekt på shaders osv. altså det visuelle og ikke bare rå ytelse selv om det er det det fører til. . det blir nok til og forhindre fps drops i tunge områder av spill.

 

g71 er vel "bare" en bola utgave av det du sitter på?

 

 

jo man må jo ha unskyldning, egentlig viktigere og overbevise seg selv en andre :thumbup: når kommer egentlig 3dmark 06 regner med at det blir mere realistisk testing?

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
har sett specs på 750/1850 blir uansett syke greier. får også håpe de har fått ei ordnings på den rammen fra samsung, er jo dumt og kamme med et kort som man ikke får tak i.... meste idag går vel til dell og alianware osv.

5436200[/snapback]

Tja... spørs hvor mye problemer det er...

Tenk deg at du har en tilgang på minne... Du har et shippende produkt som alikevel snart skal fases ut... Og du driver samtidig å masse-produserer en ny serie med topp-kort...

 

Hvor ville du ha prioritert å bruke minnet du har tilgjenglig?

Lenke til kommentar

Ja nVidia kan nesten ikke gå ned på minne hastigheten. Det blir spennede å se hvordan tilgjengligheten utarter seg. Jeg tror nok ATi vil ha en grei fordel her med at dem bruker mer konserativt hastighet på minnet og muligens også en fordel på pris.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...