Gå til innhold

X1900XT & XTX priser ute i Frankrike


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5000 for et XT ja, ikke så altfor gale det, hvis prisene er sånn omtrent rette da :cool:

5391666[/snapback]

+ norske skatter og avgifter etc etc.

5392308[/snapback]

- engelske skatter og avgifter som er relativt like de norske så da har vi gått ett skrtt frem og ett tilbake og kommet tilbake til utgangspunktet. ;)

Lenke til kommentar
5000 for et XT ja, ikke så altfor gale det, hvis prisene er sånn omtrent rette da :cool:

5391666[/snapback]

+ norske skatter og avgifter etc etc.

5392308[/snapback]

- engelske skatter og avgifter som er relativt like de norske så da har vi gått ett skrtt frem og ett tilbake og kommet tilbake til utgangspunktet. ;)

5394313[/snapback]

 

..Bortsett fra at prisene er fra frankrike og ikke england.

Lenke til kommentar

Taxe sur la Valeur Ajoutée - T.V.A. (VAT). There are two rates of VAT in France, a reduced rate of 5.5% and the standard rate of 19.6%.

 

tipper det er den siste her... men disse korta blir jo tilgjengelige i motsettning til gtx 512, dvs at de blir billegere. tipper vi ser de i samme prisklasse som r520 om et par måneder... høres ut som en fin plan :thumbup:

Lenke til kommentar
Ups. :blush:

 

Er det noen som vet hvordan det franske skattenivået er i forhold til det norske? Bruker hardware å være merkbart billigere i frankrike enn i norge?

5394393[/snapback]

 

 

Nomatica er jo en fransk nettbutikk, og varene der er som regel billigere der enn de er her. Kan kanskje være en pekepinn.

Lenke til kommentar

hmm men 7800gtx 512 var ikke ment til å komme i store kvantum, dette viste jeg lenger før korte kom mellom forum o.l , ellers haddet jeg jo ikke stupt i det så fort som mulig å kjøpt det for 1000kr mer en nødvendig. Det eneste Nvidia ønsket med dette kortet var å være best for så å bruke markeds verdien det har.

 

 

Spørmålet for dem som har 7800gtx 512 nå (som meg) er om det er verdt tiden å jobben de er med å selge det nå får så å kjøpe r580 - g71. Sitter å grubler vedlig over dette.

 

Noen som tror det kommer til å være verdt det?

 

edit: med andre ord tror dere de yter mer, jeg er ikke så sikker med 1.1ns minne som 512 har.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Spørmålet for dem som har 7800gtx 512 nå (som meg) er om det er verdt tiden å jobben de er med å selge det nå får så å kjøpe r580 - g71. Sitter å grubler vedlig over dette.

 

Noen som tror det kommer til å være verdt det?

 

edit: med andre ord tror dere de yter mer, jeg er ikke så sikker med 1.1ns minne som 512 har.

5394711[/snapback]

Selvfølgelig vil G71 yte mer, spørsmålet er heller hvor mye. Når det gjelder R580 er det veldig avhengig av spillet. Et annet spørsmål er hva du anser som en verdig oppgradering. Men det er uansett ikke så mye annet å gjøre enn å vente å se.

Lenke til kommentar
Det jeg håper på er at prisene faller på nåværende x1800 serien slik at kanskje x1800xt kan være innenfor rekkevidde :p. Eller komme x1800 til og falle av markedet og ikke bli solgt lenger?

5395065[/snapback]

Etter hva jeg har hørt så kommer x1800-serien til å fases ut...

 

Regner med at ATi lanserer x1900 med full tilgjenglighet i slutten av januar, og nVidia følger med G71 i februar engang.

Lenke til kommentar
Det jeg håper på er at prisene faller på nåværende x1800 serien slik at kanskje x1800xt kan være innenfor rekkevidde :p. Eller komme x1800 til og falle av markedet og ikke bli solgt lenger?

5395065[/snapback]

Etter hva jeg har hørt så kommer x1800-serien til å fases ut...

 

Regner med at ATi lanserer x1900 med full tilgjenglighet i slutten av januar, og nVidia følger med G71 i februar engang.

5395184[/snapback]

 

Jaja da venter jeg bare og ser, var x1800xl jeg tenkte på men gidder ikke og kjøpe det hvis det blir så stort generasjons skifte nå med en gang. 9800Pro får holde for nå, så får jeg heller kose meg på brodern sin nyinnkjøpte pc når han skal ut i nordsjøen :p. Jeg får også se om 7800GT er så bra at jeg kanskje kjøper det hvis det er sant at x1800 skal slutte og selges etter januar.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt

 

7800gtx 512 skal fases ut - ultra og gt erstattes av 6800gs (egentlige 7600 gt?)

 

Ati ønsket å fase ut hele 1800serien.

 

Men de som er i webshoppene må jo ut, så jeg tipper vi får se sinnsykt mange spennendet priser på x1800xt fremmover.

 

7800gtx 512 tror jeg faktisk ikke vi får se mer til, eneste grunnen til det slippet må være å terge Ati hehe, slik at ikke de kan bruke "fastest card in the world" frasen.

 

Mistapi: Ja ja yter jo seff bedre, tenker på om det er forkjeller som feks 7800gtx 256 til 7800gtx 512, da er det verdt bryet for meg.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
7800gtx 512 tror jeg faktisk ikke vi får se mer til, eneste grunnen til det slippet må være å terge Ati hehe, slik at ikke de kan bruke "fastest card in the world" frasen.

 

Mistapi: Ja ja yter jo seff bedre, tenker på om det er forkjeller som feks 7800gtx 256 til 7800gtx 512, da er det verdt bryet for meg.

5395287[/snapback]

Etter hva jeg har hørt så produseres 7800GTX 512 enda, men mesteparen av de "få" kortene som produseres går til Dell (XPS)

 

ATi bruker "fastest card in the world" alikevel de... :p Med R580 påstår jo sjefen der at de skal ta "ytelsestronen" tilbake fra "seg selv"... :!: men men

 

Hvis vi tar ryktene i The Inq som sanne så kommer ytelsen fra 7800GTX 512 --> G71 til å bli mye større enn fra GTX 256->512.

Lenke til kommentar
ATi bruker "fastest card in the world" alikevel de...  :p Med R580 påstår jo sjefen der at de skal ta "ytelsestronen" tilbake fra "seg selv"...  :!: men men

Du har vært veldig opptatt å avise X1800XT for å ha ytelsetronen for at det ikke har vært tilgjenglig eller hatt veldig dårlig tilgjenglighet, noe jeg forsåvidt var enig i, men nå som situasjonen er snudd virker det som du har litt annen syn på dette..

Lenke til kommentar

hmm vi har jo forsåvidt vært inne på dette en gang før, men det er jo ikke akkurat en hemmlighet at kortene ikke kom i store kvantum. Er klar over fra forige poster at du ønsker offisiele linker osv, men det ganske tydlig hva Nvidia ønsket med dette kortet, like tydelig som Ati var veldig forsinket med sin r520.

 

Men nå er det jo mye mer intresant å se på hva som skjer i slutten av måneden, mulig jeg må bytte kort igjen - eller muligens ikke da min cpu alleredet er kvalt.

 

Nå må jo det virkelig bli et problem, cpu ligger jo laaangt etter gpu nå, spesielt om du tenker på å få det til en nogenlundet normal pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...