Gå til innhold

X1900XT & XTX priser ute i Frankrike


Anbefalte innlegg

hmm vi har jo forsåvidt vært inne på dette en gang før, men det er jo ikke akkurat en hemmlighet at kortene ikke kom i store kvantum. Er klar over fra forige poster at du ønsker offisiele linker osv, men det ganske tydlig hva Nvidia ønsket med dette kortet, like tydelig som Ati var veldig forsinket med sin r520.

ATi kom med offisielle utalelser om forsinkelse rundt R520, så dette blir ikke det samme. Jeg er heller ikke så enig i at det var så tydlig at 7800GTX 512MB ville bli et lavt volum produkt, muligens har jeg ikke like stor lit til ryktebørser, men nok om det. Uansett så forandrer ikke det den faktum at 7800GTX 512MB ikke lenger er å få tak i, så å si at nVidia har ytelse tronen med dette kortet mener jeg blir noe fåfengt. Muligens mener ATi det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan trygt mene det samme (da seff Nvidias side, for å slippe å få kommentarer på det) da det er det som gjør at jeg kan sitte her å skrive :tease:

 

Og igjen nei, jeg forstår ikke hvordan du tenker, og salgstallene til Ati 2005 viser også at troen du holder på er vaklendet, er du i tvil om noe sjekk regnskapet :thumbup:

 

edit

ATi nevnte at de ble forsinket men forsinkelsen feks i Norge gikk hinsides den datoen

 

en ting til: jeg skulle selv ha x1800xt på den utsatte lanseringsdatoen, men etter 8 dagers venting over den datoen ga jeg opp, så nå sitter jeg da fortsatt med Nvidia som igjen kom på lanseringsdatoen.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jeg kan trygt mene det samme (da seff Nvidias side, for å slippe å få kommentarer på det)  da det er det som gjør at jeg kan sitte her å skrive  :tease:

Jeg skrev "ikke lenger er å få tak i". Hvordan er det at enkelte har fått tak i kortet forandrer situasjonen idag?

 

Og igjen nei, jeg forstår ikke hvordan du tenker, og salgstallene til Ati 2005 viser også at troen du holder på er vaklendet, er du i tvil om noe sjekk regnskapet  :thumbup:

ATi gjorde det åpenbart dårlig pga forsinkelsene. Jeg ser ikke hva dette har så mye å gjøre med at 7800GTX 512MB ikke er tilgjenglig idag. X1800XT er overall det raskerste kortet man får tak i dag, og det er ikke en tro men fakta.

Lenke til kommentar
Jeg er nok enig med simalarion om at Geforce 7800GTX 512mb er raskere enn x1800xt og det er jo faktisk bevist.

5398722[/snapback]

Men det er nå ikke det jeg heller sier.

 

Simalarion: Jeg tror vi stopper der ja. Vi får bare bli enige om at vi er uenige. Jeg ser bare ikke på et produkt som ikke er mulig å få kjøpt som å ha ytelsetronen, dette er et ikke-produkt i mitt syn. I det minste syns jeg det er å dra det litt langt.

Lenke til kommentar
Jeg er nok enig med simalarion om at Geforce 7800GTX 512mb er raskere enn x1800xt og det er jo faktisk bevist.

5398722[/snapback]

Men det er nå ikke det jeg heller sier.

 

Simalarion: Jeg tror vi stopper der ja. Vi får bare bli enige om at vi er uenige. Jeg ser bare ikke på et produkt som ikke er mulig å få kjøpt som å ha ytelsetronen, dette er et ikke-produkt i mitt syn. I det minste syns jeg det er å dra det litt langt.

5398759[/snapback]

 

Det er rett det du sier på en måte, at det har vært vanskelig og få tak i 7800GTX 512mb og derfor setter du x1800xt høyere på "listen".

 

Men jeg fikk det ikke helt med meg tidligere her i tråden, skulle 7800GT også fases ut ?

Lenke til kommentar

Hva er dobbelt moral, har du greie på hva dobbelt moral er?

 

Mener du at det er bobelt moral å si at 7800gtx 512 er det beste kortet nå fordi man ikke får kjøpt det?

 

I utgangspunktet gir jeg fulstendig blanke f. i hvilket merke som står på viften min så lenge det er det beste i den prisklassen jeg kjøper, jeg haddet ingen problemer med å få tak i 7800gtx 512 når det kom.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Poenget mitt er vel egentlig ikke direkte dobbeltmoral, derfor "" rundt det, fant egentlig ikke på noe bedre ord for det =)

 

Det jeg mente var vel egentlig det er vel det samme som skjer nå med 7800GTX 512MB som med da ATi lanserte X800XT PE, mange som hadde problemer med å akseptere X800XT PE som raskeste løsning (noe det var i flertallet av testene overall) siden det kom i så få tall. Jeg kan vel da egentlig si det samme som deg, jeg hadde ingen problemer med å skaffe meg X800XT PE selv =)

 

Ikke legg ord i munnen på meg, jeg påstod aldri at det er dobbelt moralskt at "7800gtx 512 er det beste kortet nå fordi man ikke får kjøpt det?", jeg prøvde egentlig å påvise holdningene på forumet her i forhold til rød og grønn =) Siden man hadde de nøyaktig samme diskusjonene når X800XT PE ble lansert.

 

Er enig i at dobbeltmoral var et litt dårlig ordvalg, men derfor jeg igjen brukte "" fordi jeg fant egentlig ikke noe bedre ord som passet der.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvorfor dere diskuterer dette her i det hele tatt egentlig. Fasiten er at 7800gtx 512mb er det raskeste kortet den vanlige forbruker kan ha i sin maskin. Akkuratt nå er dog x1800xt det raskeste kortet man får tak i fra en butikk i norge... Hva markedsføringsavdelingen til de ulike produsentene velger å påstå er iallefall meg helt likegyldig..

Lenke til kommentar
We can tell you for sure that Radeon X19000 XTX is beating GTX 512 from 25 per cent to even more, but figures may vary.

 

Videre ser det ut til at rykte om at g71 skal komme på likt er trukket tilbake, flyttet til sent Februar evnt tidlig Mars.

 

hmm 25% bedre en 7800gtx 512 er mye! men med min oc 3500 cpu blir det helt meningløst da ikke er i nærheten av å få juicen som er i den gpuen jeg har, blir nokk å vente på dx10 til sommeren for så å oppgradere hele pcen. Alleredet da kan nokk pc brukere vinke farvell til nextgen konsolene (om ikke ps3 kommer med lignendet støtte da?)

 

Link til kilde

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Fasiten er at 7800gtx 512mb er det raskeste kortet den vanlige forbruker kan ha i sin maskin. Akkuratt nå er dog x1800xt det raskeste kortet man får tak i fra en butikk i norge...

Dette gjelder ikke bare akkurat nå, bortsett fra de få som fikk en kort på lanseringen så har stort sett ingen forbruker i Norge eller ellers i verden hatt mulighet til å ha et 7800GTX 512MB kort i sin maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...