Gå til innhold

X1900XT & XTX priser ute i Frankrike


Anbefalte innlegg

hmm 25% bedre en 7800gtx 512 er mye! men med min oc 3500 cpu blir det helt meningløst da ikke er i nærheten av å få juicen som er i den gpuen jeg har

Dette gjelder nok i shader intensive situasjoner og her blir raskt skjermkortet den begrensene faktoren.

 

blir nokk å vente på dx10 til sommeren for så å oppgradere hele pcen. Alleredet da kan nokk pc brukere vinke farvell til nextgen konsolene (om ikke ps3 kommer med lignendet støtte da?)

Playstation 3 ligger på nivå med DX9 SM3.0, Xbox360 oppfyller noe av spesifikasjonen til DX10. Men det var ikke slik med dagens generajons konsoller (minus xbox360) at dem ikke hadde noe å stille opp med grafikk kontra en PC straks DX9 kort kom ut døra. Mens konsoll utviklerene kan utnytte dette til det fulle så godt de klarer, både med tanke å funksjonalitet og ytelse, er det stort sett normen PC spill utvikles for og ikke for de få som har det beste som er å kjøpt av PC utstyr. Man må også ta i betraktning optimaliserings mulighetene man har med fixed hardware på en konsoll, spesalisert hw, slim-lined API og uten et tungt OS kjørene i bakgrunnen. Men det viktigste er vel underholdnings verdien og her er det mye mer en grafikk som teller.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer DX 10/Next allerede til sommeren?

Ifølge nVidia deres neste generasjon slippes første halvår 2006. DX10 skal lanseres med Vista så vidt jeg vet ihvertfall.

 

Tror ikke vi skal vinke farvell til konsollene ennå, da ingen spill, ihvertfall som jeg vet om, bruker mer enn en kjerne (XBurk 360 har totalt 6).

5401314[/snapback]

XeCPU'en har 3 kjerner som kan kjøre 2 tråder hver.

Lenke til kommentar
Virker som nvidia ble skremt av ytelsen til r580 slik at de har trekt g71 tilbake på tweaker benken hehe, om man leser mellom linjene på ryktene kan det virke slik.

5403675[/snapback]

Tja... Det har også noe med at nvidia har store ordre utestående på 7800GTX 512, som de ønsker å få levert først. Tilgangen på high-end minne er ikke så stor heller.

 

Jeg holder fremdeles på det jeg har sagt at G71 kommer oløpet av februar. At den skulle komme samtidig med R580 er noe The Inq har sagt...

 

nVidia har mye å lansere nå, mobile versjoner av 7300, 7400, 7600 og 7800 er allerede lansert. Desktop versjoner av dette er neste step, så til slutt kommer G71. Må først selge ut de ordrene som er på 7800GTX 512! ;)

Lenke til kommentar
Virker som nvidia ble skremt av ytelsen til r580 slik at de har trekt g71 tilbake på tweaker benken hehe, om man leser mellom linjene på ryktene kan det virke slik.

5403675[/snapback]

Tja... Det har også noe med at nvidia har store ordre utestående på 7800GTX 512, som de ønsker å få levert først. Tilgangen på high-end minne er ikke så stor heller.

 

Jeg holder fremdeles på det jeg har sagt at G71 kommer oløpet av februar. At den skulle komme samtidig med R580 er noe The Inq har sagt...

 

nVidia har mye å lansere nå, mobile versjoner av 7300, 7400, 7600 og 7800 er allerede lansert. Desktop versjoner av dette er neste step, så til slutt kommer G71. Må først selge ut de ordrene som er på 7800GTX 512! ;)

5404633[/snapback]

 

Du tror det har noe med det å gjøre ihvertfall :) Så kan Similarion tro noe annet. Eller jobber du i Nvidia?

Beklager hvis jeg virker frekk, jeg er bare lei av å høre på diskusjoner rundt skjermkortspekulasjoner hvor enkelte virker som det faktisk sitter med førstehåndsopplysninger fra Nvidia/Ati styre.

Neida, dette blir nok "spennende", tviler litt på at ATI greier å levere til 24 Januar jeg da.

Lenke til kommentar
Da vil jeg si det er SW...

5413195[/snapback]

Må ha noe å bruke SW på og... :cool:

Uansett, og gi litt generell informasjon på et norsk forum ser jeg ikke på som problematisk. Informasjonen jeg får stemmer ikke alltid 100% heller, og et produkt kan endre seg endel i "siste stund" før det blir sluppet på markedet.

 

Når det gjelder nye nVidia kort nå så er en ting rimelig sikkert. ATi kommer til å lansere først, så nVidia. Ser ut som nV begynner med low-end, men der vet vi jo endel, da hele GeForce GO 7-serien allerede er lansert på CES (pga. Centrino Duo) tipper lanseringene er ferdige før CeBIT... Dit skal iallefall jeg! :yes:

Lenke til kommentar

hehe, jeg tippet SW fordi jeg tenkte at de ikke shippet kort fra prod fabrikkene rundt jorda for å få de testet når de har testlabs selv ;) tror det ville vært for tidkrevende og et pengesluk uten like å sende et kort slik om gangen, hehe =)

 

Men, er tøfft å være beta tester fordet =)

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva som er poenget med å bruker 4K+ på ett skjermkort? En vet jo at det kommer ett bedre og raskere kort om ~6 måneder allikevel, er det ikke bedre å da kjøpe ett til 2K også oppgradere når det virkelig trengs? :)

5413610[/snapback]

 

 

egentlig et bra spørsmål som jeg ikke kan svare på :whistle: får jo i dag et 7800gt som holder til alt som koster 2500,- spesielt hvis man sitter på en LCd. men det er jo utrolig artig og ha fet HW i kassa da. men jeg blir nok og kjøpe meg et av de nye selv om jeg strengt tatt ikke har bruk for det.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva som er poenget med å bruker 4K+ på ett skjermkort? En vet jo at det kommer ett bedre og raskere kort om ~6 måneder allikevel, er det ikke bedre å da kjøpe ett til 2K også oppgradere når det virkelig trengs? :)

5413610[/snapback]

 

Når man kjøper det beste som er, er det lettere å selge det til en OK pris, for så å kjøpe nytt igjen når noe enda bedre kommer. Er ofte billigere på den måten enn å kjøpe billigkort hver gang, som man ikke får solgt til like bra pris.. I de fleste tilfeller vil jeg tro... :p

 

edit: leif

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar

Det er så mange av feks 6600gt - 6800gt (litt dårlig eksempel da det gikk litt tidlig ut av produksjon og erstatt3et med 6800gts men) - 7800gt at de er vansklig å selge dem, enda vanskligere å få en bra pris.

 

High end kortene derimot er det lett å selge, og hva skjer oi trenger bare å legge til 2000kr-+ så har jeg et nytt jo :thumbup:

 

edit:

Og viktigeste av alt er jo å ha på alt av øyegodt på høye oppløsninger.

 

Hva jeg har mindre forståelse for er de som har sportsbiler som hobby og setter seg i gjeld til ørene på dem. Men de trenger nokk ikke min forståelse akkurat som ikke jeg trenger det får å kjøpe highend kort

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...