Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tråden er nå så stor og jeg har lite tid så her er spørsmålet:

Hvordan var det man fikk utnyttet hele oppløsningen i BF2, vet de stod en plass for 2-30 poster men gidder ikke lese alt. noen som kan forklare det?

 

Takk :)

6241784[/snapback]

 

 

Hvordan endre skjermoppløsningen i Battlefield 2 til 1280*800?

- I snarveien er det en boks som heter noe sånt som Mål/Target, skriv

"C:\Games\Battlefield 2 Demo\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 800"

(Endre path til der du har installert det, da..)

Endret av DODweb.org
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe asus a6ja, men er litt usikker anngående den omdiskuterte harddisken. Noen forslag til hvilken hdd jeg burde skifte til, dersom jeg kjøper denne maskinen? Vil ikke at det skal føre til mer varmeutvikling og støy :p

 

Har også litt problemer med å velge mellom Core Duo T2400 1.83 GHz og Core Duo T2300 1.66 GHz prosessoren. Er det merbar forskjell mellom disse?

 

Vurderer også Acer Aspire 5672WLMi, som nå er ute med samme skjermkort som Asusen. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=66860

Eneste minus med denne er at dinside.no sier at den er glad i strøm og blir varm.

 

Noe i Acer Aspire 5672WLMi er glad i strøm, for den blir varm. Og vi ble vel ikke helt enige om hva som irriterer oss mest: at det fører at vifta slår seg av og på med jevne mellomrom (for den er ikke av de mest støyende), eller at touchpaden blir så varm at det rent blir ubehagelig for de av oss med puselanker. Uansett betyr det at batteriet fort blir tomt. Batterymark stoppet rett under to timer, og det er stor forskjell fra Dellen som holdt i seks og en halv!

 

Hadde vert fint med litt tanker og erfaringer rundt dette :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan  "Carrying bagen" er? Er den av bra kvalitet? Legge ut et bilde noen? Skal kjøpe meg en A6Ja og vet ikke helt om jeg skal kjøpe en ryggsekk eller noe annet og bære den i...

6252126[/snapback]

 

 

Hvis du sikter til bæreveska som er med Asusen er ikke den noe å skryte av.. Savner plass til bøker og lign. Ellers er den helt grei, til å frakte pc`n i. "!

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt å kjøpe asus a6ja, men er litt usikker anngående den omdiskuterte harddisken. Noen forslag til hvilken hdd jeg burde skifte til, dersom jeg kjøper denne maskinen? Vil ikke at det skal føre til mer varmeutvikling og støy :p

 

Har også litt problemer med å velge mellom Core Duo T2400 1.83 GHz og Core Duo T2300 1.66 GHz prosessoren. Er det merbar forskjell mellom disse?

 

Vurderer også Acer Aspire 5672WLMi, som nå er ute med samme skjermkort som Asusen. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=66860

Eneste minus med denne er at dinside.no sier at den er glad i strøm og blir varm.

 

Noe i Acer Aspire 5672WLMi er glad i strøm, for den blir varm. Og vi ble vel ikke helt enige om hva som irriterer oss mest: at det fører at vifta slår seg av og på med jevne mellomrom (for den er ikke av de mest støyende), eller at touchpaden blir så varm at det rent blir ubehagelig for de av oss med puselanker. Uansett betyr det at batteriet fort blir tomt. Batterymark stoppet rett under to timer, og det er stor forskjell fra Dellen som holdt i seks og en halv!

 

Hadde vert fint med litt tanker og erfaringer rundt dette :thumbup:

6251779[/snapback]

 

 

vel, såvidt jeg skjønner vil vel en raskere harddisk trekke mer strøm OG bli varmere. jeg skal ikke påberope meg all verdens periling, men jeg kan ikke skjønne annet.

 

og som acer'n blir denne maskinene også varm. nesten litt i varmeste laget egentlig, men varmen er jo ikke verdens største problem da man ikke bør gjøre det til en vane å sitte med en slik varmekilde i fanget så alt for ofte. sitter man med laptopen i fanget regelmessig (x antall timer om dagen) så er ikke dette så sunt for godteposen/familiejuvelene/skrotum eller hva du nå velger å kalle den. eller som det heter på fagspråket; du risikerer å bli mindre fruktbar. ikke så mange som tenker over det, men det er jo faktisk sant...

 

ang. vifta så slår den seg jo av og på ettersom maskinen blir varm på asusen også. maskinen er så og si helt stille når den er i lite aktivitet (jeg kan faktisk sove med laptopen ved siden av senga, uten å merke at den er der!), mens når man spiller og slikt vil vifta gire seg opp og etter behov. jeg syntes det er ganske kjekt, når alternativet er at vifta skal stå på max hele tida. en god maskin genererer tross alt endel varme! jada, det trekker strøm, men dette er jo heller ikke maskinen for de som virkelig krever batterikapasitet. ca 1.5-2 timer ved spilling på batteri, tror jeg (har ikke tatt tida da...)

 

husk å velg en ryggsekk som er bred nok..

6254134[/snapback]

 

jeg plassere nå asusen min rett ned i skolesekken min, type Sykepleierforbundet, som er på størrelse med en vanlig blodgiver-sekk. du trenger neppe noe kingsize-sekk, med mindre du er vant til å gå med håndveske kanskje...

Endret av Archeron
Lenke til kommentar

Du har en del poeng der Archeron ;) Tror nok jeg kommer til å ende opp med asus maskinen til slutt... Men har du noen formening om hvilken prossesor jeg burde velge 1,66GHz eller 1,83 GHz (pris i forhold til hva en får igjen)?? Trenger også noen tips angående hvilken hdd jeg skal sette inn. Vil helst ha en som er stillegående og lager lite varme. Tenkte på en 100gb på 5400/7200 rpm...

Lenke til kommentar

Har bestilt meg en Asus A6Ja. men lurer på hvilken type disken som er inni er. Er det ide eller s-ata? Må kjøpe meg en litt raskere disk.

 

Edit: fant dette på hjemmesiden til Asus om PCen:

Hard Drive 2.5" 9.5 mm IDE HDD with Ultra DMA100 supported

60 / 80 / 100 GB

Fant ut at den var ide, men takler den da en større disk enn 100gig?

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar
Har bestilt meg en Asus A6Ja. men lurer på hvilken type disken som er inni er. Er det ide eller s-ata? Må kjøpe meg en litt raskere disk.

 

Edit: fant dette på hjemmesiden til Asus om PCen:

Hard Drive 2.5" 9.5 mm IDE HDD with Ultra DMA100 supported

60 / 80 / 100 GB

Fant ut at den var ide, men takler den da en større disk enn 100gig?

6258979[/snapback]

IDE...

 

fått litt problemer med min, etter at jeg oppdaterte Bios til 207 funker ikke kortleser, kan det være bug i bios som gjør dette?

 

hører heller ikke den lyden fra harddisken alle klager over, min lager et lite klikk av å til men det er det eneste.

Lenke til kommentar

banjo: jeg har den Q028-utgaven, men 1024mb ram og 1.83Ghz cpu. jeg valgte den fordi jeg ville ha mer ram, ikke først og fremst pga 0.2ghz raskere prosessor. tror prisforskjellen er på ca 1500kr. litt mye for 500mb ram, men man får jo altså litt mer cpu og 20bg større hd. du må nesten selv avgjøre hvilken om det er verdt 1500kr. stillegående hd'er har jeg ikke peil på.

 

intelli-musa: den må vel støtte større en 100gb hd? gjør ikke alle nye maskiner det? jeg har ihvertfall hørt om folk som har brukt større eksterne disker, så interne må vel og funke. men jeg er ikke sikker.

 

TJ: jeg bruker og bios 207. den sinnsykt lave lyden hører jeg enda, ca ved usb-utgangene, men bare ved batteri-drift! om det er helt stille og legger øret inntil når du tar strømledninga inn og ut baki maskina så hører du det så vidt. men jeg tror ikke det er annet enn lyden av "strøm" eller noe sånt (jeg innbiller at meg jeg kan høre strøm) når strømforsyninga går over til batteridrift... men igjen, jeg er ikke sikker...

Lenke til kommentar

Hørte lyden nå, men må ha øret helt inntill lufteåpningen. kommer nok ikke til bry meg mere om den, viften overdøver den fint.

Noen som har fått minnekortleseren til å funke igjen?

Går det an å installere Windows fra recovery cd-en men med NTFS?

hva er forskjellen mellom Fat 32 og ntfs?

Lenke til kommentar
Hørte lyden nå, men må ha øret helt inntill lufteåpningen. kommer nok ikke til bry meg mere om den, viften overdøver den fint.

Noen som har fått minnekortleseren til å funke igjen?

Går det an å installere Windows fra recovery cd-en men med NTFS?

hva er forskjellen mellom Fat 32 og ntfs?

6264457[/snapback]

 

skal ikke ntfs være noe raskere da? mener ihvertfall å huske at fat 32 ikke kunne takle enkelt-filer på over 4gb, som en dvd-image f.eks...

Lenke til kommentar

Hallo, jeg gidder ikke leste igjennom hele tråden på over 40 sider..

 

Har nå denne pc'en og er Veldig fornøyd,men jeg lurer på noen ting!

 

-Hvordan program kunne jeg bruke får å styre pc'en via Blåtann(mobilen)

-Er det stor forskjell på NTFS og FAT? Har NTFS nå,hvordan får jeg evt. bytta over?

-her lest at mange her har oppgradert Bios,er det noe vits? evt. hvorfor?

 

Kjekt med raske svar:D

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...