Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-Er det stor forskjell på NTFS og FAT? Har NTFS nå,hvordan får jeg evt. bytta over?

6277884[/snapback]

Skal du bytte må du reformattere og installere windows på nytt. Ingen grunn til det, NTFS er overlegent. FAT32 takler heller ikke filer over 4gb, noe som er upraktisk.

6277934[/snapback]

 

Formaterte min i natt. fant ingen instilling om Fat32 eller NTFS. vil også dele partisjonene annerledes(50-50) har NTSF på den lille partisjonen men vil allerhelst ha på begge. Bios v213 fixer minnekortleser feilen i v207 :)

Lenke til kommentar
Formaterte min i natt. fant ingen instilling om Fat32 eller NTFS. vil også dele partisjonene annerledes(50-50) har NTSF på den lille partisjonen men vil allerhelst ha på begge. Bios v213 fixer minnekortleser feilen i v207 :)

6278262[/snapback]

Du kan lett konvertere fra FAT32 -> NTFS. Sjekk litt bakover i tråden.

Men motsatt vei er verre...

 

Når man installerer WinXP fra scratch får man spørsmål om formattering der man velger partisjon osv. Men hvis man bruker recovery-disken er det kanskje automatisert..

 

Er sikkert noen partisjons-managere der ute som kan slå sammen partisjonene også.

Lenke til kommentar
jo primært er ntfs å foretrekke, men dog har du en fat partisjon... ikke og jeg gjentar IKKE konverter til ntfs... da systemet blir mye tregere..

6264677[/snapback]

 

Vet ikke om dette stemmer men om det stemmer vil jeg ikke konvertere.

 

Bruker Recovery cd-en. bra ting med den er at du må gjøre minimalt. minus er at du ikke kan styre som du selv vil. har en annen windows jeg testet med på maskinen og fikk bare de 2 partisjonene uansett hva jeg gjorde :ermm:

Lenke til kommentar
Formulerte meg litt feil, Mener Anbar NTFS er tregere eller at Konverteringen gjør det tregere?

6278547[/snapback]

 

etter en konvertering fra fat til ntfs blir systemet tregere enn ved bare fat. Ntfs er raskere om det ikke har blitt konvertert... Du finner flere poster om dette tidligere i tråden. Jeg var dum nok til å konvertere...

Lenke til kommentar
Formulerte meg litt feil, Mener Anbar NTFS er tregere eller at Konverteringen gjør det tregere?

6278547[/snapback]

etter en konvertering fra fat til ntfs blir systemet tregere enn ved bare fat. Ntfs er raskere om det ikke har blitt konvertert... Du finner flere poster om dette tidligere i tråden. Jeg var dum nok til å konvertere...

6281711[/snapback]

Endte du opp med 512kb clustere? De bør være 4kb.. finnes sikkert måter å unngå det på, slik at man får 4kb's.

Lenke til kommentar
Formulerte meg litt feil, Mener Anbar NTFS er tregere eller at Konverteringen gjør det tregere?

6278547[/snapback]

 

etter en konvertering fra fat til ntfs blir systemet tregere enn ved bare fat. Ntfs er raskere om det ikke har blitt konvertert... Du finner flere poster om dette tidligere i tråden. Jeg var dum nok til å konvertere...

6281711[/snapback]

 

Men hva med når man formaterer og velger NTFS istedet for det originale FAT? Blir maskinen treigere da el?

Lenke til kommentar
Formulerte meg litt feil, Mener Anbar NTFS er tregere eller at Konverteringen gjør det tregere?

6278547[/snapback]

 

etter en konvertering fra fat til ntfs blir systemet tregere enn ved bare fat. Ntfs er raskere om det ikke har blitt konvertert... Du finner flere poster om dette tidligere i tråden. Jeg var dum nok til å konvertere...

6281711[/snapback]

 

Men hva med når man formaterer og velger NTFS istedet for det originale FAT? Blir maskinen treigere da el?

6283160[/snapback]

 

Nei. men du sletter windows da og når du skal legge det inn igjen velger den Fat32 noe som er ekstremt plagsomt siden kun 30Gig er NTFS på min maskin :(

 

Edit: Hei Leif!

Endret av T.J.
Lenke til kommentar
Hei igjen alle a6ja-brødre!

 

Siklet litt på denne sekken, opprinnelig ment for apples 17" powerbook. Noen som vet om asusen hadde passet?

6285060[/snapback]

Har ikke A6JA selv, men det står på beskrivelsen av sekken:

 

Internt trekk til datamaskinen: 26 x 392 x 259 mm.

 

Mens A6JA er 35 x 354 cm x 284 mm (iflg komplett.no).

 

Så jeg tror det kan bli trangt. :hmm:

Lenke til kommentar
Formulerte meg litt feil, Mener Anbar NTFS er tregere eller at Konverteringen gjør det tregere?

6278547[/snapback]

 

etter en konvertering fra fat til ntfs blir systemet tregere enn ved bare fat. Ntfs er raskere om det ikke har blitt konvertert... Du finner flere poster om dette tidligere i tråden. Jeg var dum nok til å konvertere...

6281711[/snapback]

 

Men hva med når man formaterer og velger NTFS istedet for det originale FAT? Blir maskinen treigere da el?

6283160[/snapback]

 

Men da er det vel bare å bruke en vanlig windows, istedet for den asus greia. Da funker det fint.. Man får installert alt med NTFS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...