Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
der skal være opp til 50%  forksjell

6189663[/snapback]

Shit! :ohmy:

 

Kødder du? 50% forskjell? Hmm, tror jeg kjøper meg ny harddisk jeg :nei:

6189678[/snapback]

 

"Opp til 50%" betyr ikke konstant 50% forskjell :tease:

 

 

Noen ganger merker man det, noen ganger ikke...

Ingen ekspert på harddisker, så tør ikke uttale meg mye om spesifikke ting som har godt av rask harddisk, men gjetter på oppstart av windows, bruke utforsker, laste baner på spill og overføre store data fra/til harddisken.

Kanskje noen andre vil fylle det mer ut? :)

Lenke til kommentar
"Opp til 50%" betyr ikke konstant 50% forskjell  :tease:

 

 

Noen ganger merker man det, noen ganger ikke...

Ingen ekspert på harddisker, så tør ikke uttale meg mye om spesifikke ting som har godt av rask harddisk, men gjetter på oppstart av windows, bruke utforsker, laste baner på spill og overføre store data fra/til harddisken.

Kanskje noen andre vil fylle det mer ut? :)

6189719[/snapback]

Så ikke "opp til" :blush:

 

Uansett, det var stor forskjell på de 1000rpm... Er da ikke så stor forskjell på 5200 og 7200?

Lenke til kommentar
"Opp til 50%" betyr ikke konstant 50% forskjell  :tease:

 

 

Noen ganger merker man det, noen ganger ikke...

Ingen ekspert på harddisker, så tør ikke uttale meg mye om spesifikke ting som har godt av rask harddisk, men gjetter på oppstart av windows, bruke utforsker, laste baner på spill og overføre store data fra/til harddisken.

Kanskje noen andre vil fylle det mer ut? :)

6189719[/snapback]

Så ikke "opp til" :blush:

 

Uansett, det var stor forskjell på de 1000rpm... Er da ikke så stor forskjell på 5200 og 7200?

6190521[/snapback]

 

Har lest et sted på forumet at det er ca lik forskjell mellom 4200 - 5200rpm og 5200 - 7200rpm. Burde vel finnes noen tester et eller annet sted...

Lenke til kommentar
Har lest et sted på forumet at det er ca lik forskjell mellom 4200 - 5200rpm og 5200 - 7200rpm. Burde vel finnes noen tester et eller annet sted...

6190668[/snapback]

Hmm...

 

Jaja, spiller vel ikke så stor rolle?

 

Dere som har denne, er det stor forskjell på stasjonær med 7200 og denne?

Lenke til kommentar
Er det stor ytelsesforskjell på 4200 og 5200 rpm da?

 

Takk for svar :)

6189620[/snapback]

 

som allerede poengtert, vil du føle at hardisken jobber tregere når den overfører store filer, loader bf2 eller andre krevende operasjoner hvor store data skal flyttes. men Når du f.eks har loadet bf2 eller oblivion, så vil du ikke merke noen forskjell på en 7200 rpm og en 4200... Så med mindre du har krav til din neste bærbare å være en full skrivebords erstatter som skal laste ned fra dc hele tiden, så bør du vurdere en ny disk. Men samtidig forsvinner ikke garantien om du legger inn en ny disk, hva jeg kan anbefale istedenfoir mer rpm er er ram. legg inn en ekstra gb og det booster ytelsen i bf2/oblivion opp!

Lenke til kommentar
Er det stor ytelsesforskjell på 4200 og 5200 rpm da?

 

Takk for svar :)

6189620[/snapback]

 

som allerede poengtert, vil du føle at hardisken jobber tregere når den overfører store filer, loader bf2 eller andre krevende operasjoner hvor store data skal flyttes. men Når du f.eks har loadet bf2 eller oblivion, så vil du ikke merke noen forskjell på en 7200 rpm og en 4200... Så med mindre du har krav til din neste bærbare å være en full skrivebords erstatter som skal laste ned fra dc hele tiden, så bør du vurdere en ny disk. Men samtidig forsvinner ikke garantien om du legger inn en ny disk, hva jeg kan anbefale istedenfoir mer rpm er er ram. legg inn en ekstra gb og det booster ytelsen i bf2/oblivion opp!

6190752[/snapback]

Ok, da beholder jeg disken og kjøper en ekstra gb med ram, selv om 1 gb sikkert er nok :)

 

Jeg har en stasjonær som kommer til å laste ned, gjøre sin nytte som fil-server og Primær spillPC :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe denne. Håper jeg får en god opplevelse ^^

 

Vurderer også og installere Mac OSx på den, får se hvor langt jeg kommer.

6192685[/snapback]

 

Har også bestillt denne med 1 gig ekstra ram. bestillte også Targus C600 Ryggsekk og en ekstern disk på 250gig.

gleder meg! :!: :!:

Lenke til kommentar
Har også bestillt denne med 1 gig ekstra ram. bestillte også Targus C600 Ryggsekk og en ekstern disk på 250gig.

gleder meg!  :!:  :!:

6192815[/snapback]

Har også kjøpt 1 gb med ram i tillegg til to 250gb som skal i den stasjonære. Får endelig brutt terabyte barrieren da :love:

 

lykkte til gutter,.... håper dere får det kos! mac os tror jeg neppe funker bra. men jeg skal absolutt ikke hindre deg! lykke til med testingen!

6192898[/snapback]

Så på www.osx86project.com der var det en som har fått OS x til å kjøre smerte fritt med akkurat denne PCen :)
Lenke til kommentar

Hei...

 

Jeg skal laste ned Omegadrivere nå og lurer på hva dere gjorde før dere lastet ned disse driverene på A6Ja'en?

 

Og hva måtte dere gjøre når driverene var installert?

 

Vil gjerne ikke fucke opp pcen her så jeg takker for svar! :p:thumbup:

Endret av yo_flo
Lenke til kommentar
Hei...

 

Jeg skal laste ned Omegadrivere nå og lurer på hva dere gjorde før dere lastet ned disse driverene på A6Ja'en?

 

Og hva måtte dere gjøre når driverene var installert?

 

Vil gjerne ikke fucke opp pcen her så jeg takker for svar!  :p  :thumbup:

6204914[/snapback]

 

du fucker neppe opp så mye. det står noe i velkomstbildet ved installasjonen om at man bør avslutte noe control panel-greier eller noe tools om man har originale ati-drivere installert. omega installerer sitt eget, så dette er vel for å få overskrevet vil jeg tro. ellers er det ikke noe ekstra som skal til. installerer nyeste drivere as we speek, dette er min tredje versjon av omega siden jeg kjøpte lappisen i mars, og alt funker som smör.

Lenke til kommentar

helt veldig ganske sikker ja.

 

Men du har rett, AltGr virker på første. Ctrl+Alt derimot, da må jeg trykke 2, 2 ganger i løpet av en satt tidsramme. Er en "uvane" jeg har lagt meg til, det å bruke ctrl+alt+2 istede for altgr. Noe som gir uventede resultater på ikke-norske maskiner.. :whistle: uansett, er det noen måte å få 3-tryks-versjonen til å virke, eller må jeg bare lære meg å bruke altgr først som sist?

Endret av DODweb.org
Lenke til kommentar
helt veldig ganske sikker ja.

 

Men du har rett, AltGr virker på første. Ctrl+Alt derimot, da må jeg trykke 2, 2 ganger i løpet av en satt tidsramme. Er en "uvane" jeg har lagt meg til, det å bruke ctrl+alt+2 istede for altgr. Noe som gir uventede resultater på ikke-norske maskiner..  :whistle:  uansett, er det noen måte å få 3-tryks-versjonen til å virke, eller må jeg bare lære meg å bruke altgr først som sist?

6219831[/snapback]

 

shift + 2 :p

 

 

om dui skal forandre på oppsett finner du det meste i kontrol panelet ditt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...