Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er 3 kg laptop tungt å dra meg seg rundt på skolen og diverse?

Mange som bruker det til vanlig?

Noen som angrer på at de ikke kjøpte lettere/mindre laptop til skolebruk/underholdning på buss/tog/div?

6232088[/snapback]

Jeg ser ikke på 3kg som tungt, men så skyldes nok det at jeg er vant til 25kg PC :whistle:

 

edit:

Burde jeg velge denne eller denne?

Er litt usikker :(

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Fikk som sagt min i dag. har nå testet den å liker den på alle måter. plages ikke med Memorystick som andre har hatt problemer med, kameraet virker perfekt, ikke noe støy(annet en cdrommen som går nå) har hatt ECS G900 4.5 KG! den var ikke noe å ta med på skole, denne er mye bedre. kjøpte ryggsekk og ekstern harddisk i tilleg samt 1 Gig ram. supermaskin sier jeg bare! :!: :!:

Lenke til kommentar
begir meg kanskje ut i farlig territorium her, men hvorfor i all verden kan du ikke bruke AltGr+2??

6227054[/snapback]

 

Bare en personlig særhet, på linje med at jeg alltid deler napoleonskaka horisontalt og spiser bunnen først, eller at jeg aldri spiser 2 nonstop med samme farge etter hverandre (med mindre det bare er èn farge igjen da.) Er bare vant til alt+ctlr+2 :) Men jeg kan helt sikker bli godvenn med AltGr etterhvert også :thumbup:

 

 

 

Jeg syns ikke in A6Ja er tung forresten, den er alltid med og har aldri vært til heft.

 

Ang batteritid; syns egentlig ikke den varierer så mye ut i fra bruk som "power mode". på maks power holder den i en ca. 2 timer enter man kjører Oblivion eller Notepad, og på sparebluss og med litt mørk skjerm har du en grei skriveblokk i ca. 3 timer.

Lenke til kommentar

Så batteritiden er 2 timer load og 3timer "idle/word"?

 

 

Skal bestille snart, men må ha en trådløs ruter til den også...

Noen gode forslag til en stabil og god ruter til spilling/surfing?

Har vært borti mange som har stabilitetsproblemer med trådløs-nett og at de blir disconnecta av og til når man spiller på nett. Det er 1.pri at ikke skal skje!

Lenke til kommentar
Så batteritiden er 2 timer load og 3timer "idle/word"?

 

 

Skal bestille snart, men må ha en trådløs ruter til den også...

Noen gode forslag til en stabil og god ruter til spilling/surfing?

Har vært borti mange som har stabilitetsproblemer med trådløs-nett og at de blir disconnecta av og til når man spiller på nett. Det er 1.pri at ikke skal skje!

6234282[/snapback]

Var litt lav idle tid :hmm:

 

Jeg skal også kjøpe en trådløs router, kommer til å kjøpe Linksys WRT54G. Har hørt så mange lovord om denne ^^

Lenke til kommentar
Så batteritiden er 2 timer load og 3timer "idle/word"?

 

 

Skal bestille snart, men må ha en trådløs ruter til den også...

Noen gode forslag til en stabil og god ruter til spilling/surfing?

Har vært borti mange som har stabilitetsproblemer med trådløs-nett og at de blir disconnecta av og til når man spiller på nett. Det er 1.pri at ikke skal skje!

6234282[/snapback]

Var litt lav idle tid :hmm:

 

Jeg skal også kjøpe en trådløs router, kommer til å kjøpe Linksys WRT54G. Har hørt så mange lovord om denne ^^

6234652[/snapback]

 

Har lest to tidligere poster i denne tråden der det sies at ca 3timer er maksimalt med sparebluss på...

Mener å ha lest lengre batteritider andre steder da.. :hmm:

Noen innspill?

 

Takker for råd for rutern ihvertfall :thumbup:

 

 

Edit: Fant et annet innlegg også:

 

Etter BIOS oppdatering fikk jeg forøvrig også bedre batteritid. Gikk opp fra rundt 2:45 til rundt 3:30 i batteri tid. Med WLAN/BT avslått, i batteri spare modus og med skjermen på nest lavest bakgrunnslys samt X1600'et nedklokka til 120/120 (PowerPlay! senker det kun ned til 324/180) så havner jeg på ca 3:50-4 timer.
Endret av blackninja
Lenke til kommentar
fant en test jeg ikke har sett tidligere i tråden:

www.vr-zone.com

 

 

Er 3 kg laptop tungt å dra meg seg rundt på skolen og diverse?

Mange som bruker det til vanlig?

Noen som angrer på at de ikke kjøpte lettere/mindre laptop til skolebruk/underholdning på buss/tog/div?

6232088[/snapback]

 

nei jeg angrer ikke ett sekund... finn en lettere laptop, med de samme specs, som du kan spille på skolen med.... Legg pc'n i sekken... du merker ikke at du har den på engang... tenk alle heftene og arkene du sparer å dra med deg :)

Lenke til kommentar

nei, jeg tror ikke du finner mange prosent av oss faktiske eiere i tråden her som angrer. hadde en post for et par sider siden, men han hadde vel kasta den i gulvet noe ganger. alle er kjempefornøyd, bortsett fra en som sier det er det værste han noen gang hadde kjøpt. skal vel ikke mye til for å tippe han ikke er den du skal høre på...

 

eneste flaskehalsen er vel den mye omtalte harddisken, som kanskje burde vært litt raskere, men om du vil ha raskere harddisk på bekostning av mer varme og høyere strømforbruk så er det visst en smal sak å bytte...

 

tviler på at du vil angre ;)

Lenke til kommentar

Takker for svar :D

 

Da blir det en a6ja på meg, type t2400 :)

 

 

*glede seg*

 

 

Edit:

 

Kom etterhvert til at jeg strengt tatt ikke trengte x1600, så gikk for Dell 6400 istedet...

 

Da fikk jeg god bæresekk, 2gb ram, 5400rpm harddisk og ekstra batteri til samme prisen som a6ja'en...

Batteritid med 2stk 9cellers batteri er jo 8-12 timer, relativt vannvittig...

Endret av blackninja
Lenke til kommentar
Lurer meg på noe... 4200rpm... Hva er det for harddisk hastighet? Har den noe å si? Jeg vurderer A6Jm noen som har erfaringer med denne? Den er jo omtrent helt lik, bare nVidia 7600 og bedre harddisk.

6239072[/snapback]

4200rpm fungerer greit, men kan ikke måle seg med 5400rpm eller 7200rpm. Etter å ha hatt en god del bærbare opp gjennom tiden har jeg funnet ut at min neste kommer til å bli utstyrt med en 7200rpm disk. Når den stasjonære har en Raptordisk på 10000rpm blir forskjellen til en 4200rpm bærbar-disk altfor merkbar. :p .

 

Noe avhengig av bruksområde vil du nok sannsynligvis klare deg godt med en 5400rpm eller 4200rpm disk, vil jeg tro. En harddisk er uansett ikke noen heksekunst å oppgradere dersom man føler den blir en flaskehals.

Lenke til kommentar

hei! kanskje litt off-topic, men prøver likevel :)

har egentlig bestemt meg for å kjøpe en asus a6jc, da jeg ikke har råd til maskinen jeg hører så mye lovord om i dette forumet og andre steder, a6ja. men da lurer jeg litt på forksjeller og likheter.. skjønt det er noe forskjell på grafikkort, men er det noe mer jeg bør være klar over? på forhånd takk! :)

Elisa

Lenke til kommentar

Hei, etter mye synsing har jeg bestemt meg for å kjøpe denne Asusen..

Men lurer på et par ting før jeg fullfører orderen.

 

-Lønner det seg å kjøpe den "billigste" maskinen, fjerne den RAM-brikken som er i og bytte med 2*DDR2 SO-DIMM PC5300 1024MB 667Mhz??

 

-Eller bør jeg heller kjøpe den litt større maskinen med T2400 prosessor, og sette inn en ekstra 1024MB SO-DIMM PC4200 533Mhz, er det merkbar forskjell på de forskjellige RAM hastighetene??

 

Er det mye å hente på å bytte HD til en raskere?? :hmm:

 

Takker for raske svar... :w00t:

Endret av D@de
Lenke til kommentar
hei! kanskje litt off-topic, men prøver likevel :)

har egentlig bestemt meg for å kjøpe en asus a6jc, da jeg ikke har råd til maskinen jeg hører så mye lovord om i dette forumet og andre steder, a6ja. men da lurer jeg litt på forksjeller og likheter.. skjønt det er noe forskjell på grafikkort, men er det noe mer jeg bør være klar over? på  forhånd takk! :)

Elisa

6239548[/snapback]

 

såvidt jeg kan se, etter en kjapp sammenligning av spesifikasjoner på komplett.no, er det ikke så store forskjeller på dem.

 

a6ja har hakket raskere prosessor, 1.83Ghz isteden for 1.66 som a6jc'en har. den har 1024mb ram, mens din har 512. den har og mindre harddisk, "bare" 80gb, men det utgjør jo ikke så mye. og skjermkortet er vel ikke like bra, men forskjellen på de to skjermkortene er jeg ikke sikker på.

 

bortsett fra disse fire tingene er det vel samme maskinen såvidt jeg kan se. en god maskin vi alle er fornøyde med. selv ville jeg nok ha slengt på de ekstra tre og et halvt tusen for denne, hvilket jeg jo også gjorde :p jeg er ikke sikker på om A6Jc, med sine 500ram og alt det, egentlig er verdt prisen, om man sammenligner med tilsvarende maskiner i andre merker. men jeg har jo ikke gjort så mye sammenligning enda. det er jo en bra maskin, det er ikke det jeg sier, men kanskje det finnes bedre til samme prisen?

 

men maskinen fungerer bra, er flott å se på, ikke særlig tungt, grei mus medfølger, genialt med webcam og mic integrert, dvd-brenner og alt...

 

EDIT: kan jo svare den på den andre samtidig...

 

-Lønner det seg å kjøpe den "billigste" maskinen, fjerne den RAM-brikken som er i og bytte med 2*DDR2 SO-DIMM PC5300 1024MB 667Mhz??

 

-Eller bør jeg heller kjøpe den litt større maskinen med T2400 prosessor, og sette inn en ekstra 1024MB SO-DIMM PC4200 533Mhz, er det merkbar forskjell på de forskjellige RAM hastighetene??

 

Er det mye å hente på å bytte HD til en raskere?? :hmm:

6239753[/snapback]

 

det blir vel litt hipp som happ hva du velger å gjøre. prisforskjellen på de to maskinene (komplett.no) er på 1300kr, og for ca 2000kr får du de to tusen-brikkene dine. kjøper du den dyreste så koster vel den 1000ram-brikken ca 750kr. så det blir vel omtrent det samme, om du bare tenker på ram'en. jeg kan ikke tenke meg at du skal kunne merke noe forskjell på hastigheten på de brikkene, om du ikke skal ha litt høyere score på 3dmark elno.

 

on the other hand, så får du jo hakket kvassere cpu og litt større harddisk på kjøpet med den beste. ang raskere HD så hjelper det nok litt å bytte til en raskere en, det er litt irriterende i lengden når man flytter store filer mellom partisjoner, eller laster store ting i spill og sånt. men samtidig vet jeg ikke om jeg ville ofret høyere temp og dårligere batteri-levetid for det...

Endret av Archeron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...