Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skal kjøpe 1 gig ekstra minne, jeg lurer på om det gjør noe om jeg kjøper en brikke uten ECC?

lurer pga jeg ikke vet om maskinen støtter ECC eller om det har noe og si om maskinen ikke hadde støttet ECC og jeg da hadde kjøpt en brikke med det.

 

 

burde kanskje postet dette i minne-delen av forumet men det er jo snakk om en a6ja :D

Lenke til kommentar
kan dere selv tenke dere hva en laptop på 60 grader i fanget noen timer pr dag kan gjøre.... (er sykepleierstudent....) ;)

6391123[/snapback]

 

Er derfor produsentene stort har forlatt betegnelsen laptop og heller gått over til Notebook - nettopp fordi at dagens bærbare stort sett er for varme til å ha på fanget :)

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Jeg klarte å komme mej inn i Bios ROM Easy Flash Utility og mens jeg var der forsvann det som viste hvor bios filen befinner seg. :blush: Dette førte til at jeg ikke kommer inn i windows igjen...

 

Noen som kan fortelle meg hvor den originale bios filen ligger??

 

Passe håpløst å lete manuelt...

Endret av banjo
Lenke til kommentar

Hei mottok min A6ja i går og virker veldig bra :) Men jeg missliker sterkt trenden med å sende med gjennopprettelsescder uten å inkludere di orginale cdene. Så jeg lurer på om noen har installert "manuelt" og isåfall hva slags serial det egentligt er som følger med.

 

Det er kanskje logisk å tenke at det er en win xp pro norsk OEM lisens, men samtidig så får man jo valget om å bruke engelsk når man gjennoppretter systemet. (jeg foretrekker engelsk over norsk).

 

 

HAr også brukt en util som viser serialen på pc-en når den er gjennopprettet. Og det er en helt annen enn den som står på etikketten under...

Lenke til kommentar

Det er som sagt en egen Asus key, en del av en produksjons-avatale mellom Microsoft og Asus. Og den skal vist også være nordisk (Du kan jo velge norsk, dansk og svensk (og finsk? husker ikke) i tillegg til engelsk.)

 

Er det jeg har blitt fortalt på jobben iaf. norsk/engelsk xp-pro (med og uten SP2) CD funker i alle fall ikke.

 

når du får tilsendt CD fra Asus er det kun 1 språk, uansett hva du valgte når du fikk maskinen (men skulle tro det gikk å be om engelsk versjon når man snakker med support).

 

Har du forresten prøvd å se om serielen du fant med den util'en funka mot en 'normal' win-cd?

 

 

 

Harddisken min ligger, så vidt jeg husker, på en ca 70 grader etter en stund, MEN den er ikke ubehaglig varm å ha på fanget, selv uten noe tøy mellom. Har stort sett A6'en i senga når jeg såver og varme er ikke noe problem (har den jo helst på en litt stor bok elns, men er jo ikke alltid våken når jeg såver så blir jo ligganes rett på senga innimellom). Temperaturen skal uansett være rimelig normal.

 

 

 

Når det gjelder minne står den en 533(4200) brikke i, men siden maskinen støtter 667(5300) er det kanskje en idè å kjøpe en 5300 brikke så man får 667mhz minne når man en gang kjøper enda mer? Prismessig er det jo ikke noe forskjell...

Lenke til kommentar

Hallo!

 

Har problemer med det Trådløse Nettverkskorte i maskina..

Det står at den er koblet til og har full dekning, men når jeg går inn på internett eller prøver Msn så vil den ikke koble til...

Jeg prøvde å koble til et Tråløst kort "usp Enhet" der kom jeg inn på internett osv..

 

Er det noe galt med det innebygde kortet?

har noen hadd samme feilen?

 

Trenger virkelig hjelp her!

 

 

Mvh Thomas=)

Lenke til kommentar
Har stort sett A6'en i senga når jeg såver og varme er ikke noe problem (har den jo helst på en litt stor bok elns, men er jo ikke alltid våken når jeg såver så blir jo ligganes rett på senga innimellom). 

6415766[/snapback]

hmmmm. pleier ikke de fleste av oss å ikke være våkne når vi sover?? hihi! :p sorry, måtte bare :blush:

 

angående det innebygne nettverkskortet (jeg har en asus a6jc, mener å ha hørt at dette skal være det samme i begge maskinene), så har mitt også "oppført seg sånn". men restarta (dra ut kontakta) på routeren, og da funka det fint. men mitt klikker ofte når maskina står på lenge uten å være i bruk. altså at det plutselig bare vil vise meg at det er masse lukkede nettverk i nabolaget, men kommer ikke inn på familiens åpne. men ordner seg som regel etter en restart.

 

ga dette noe mening, egetnlig?? :p og om a6ja og jc ikka har noen sammenheng kan dere bare se bort ifra dette :p

Lenke til kommentar

Har hatt en a6ja q28 ca. en måned nå så på tide at jeg slenger meg på :)

 

Maskinen har blitt så treig med allt tullet som følgte med så jeg har tenkt og formatere men disken er delt opp i 2 partisjoner og på den minste (den som ikke har os'et) er det mange filer som feks. nor, eng, ger, og noen andre filer. Kan jeg slette disse uten at noe skjer og hvis jeg formaterer kan jeg innstalere xp uten alle de cd'ne som fulgte med og alt vil fungere likevel (tenker på drivere og sånn) takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Har hatt en a6ja q28 ca. en måned nå så på tide at jeg slenger meg på :)

 

Maskinen har blitt så treig med allt tullet som følgte med så jeg har tenkt og formatere men disken er delt opp i 2 partisjoner og på den minste (den som ikke har os'et) er det mange filer som feks. nor, eng, ger, og noen andre filer. Kan jeg slette disse uten at noe skjer og hvis jeg formaterer kan jeg innstalere xp uten alle de cd'ne som fulgte med og alt vil fungere likevel (tenker på drivere og sånn) takk for alle svar!

6430706[/snapback]

jeg formaterte med en windows jeg hadde liggende. så kunne jeg velge selv hva jeg ville ha. eneste problem er at recovery er blitt c disken... men trenger jeg recovery? :p

Lenke til kommentar
Har hatt en a6ja q28 ca. en måned nå så på tide at jeg slenger meg på :)

 

Maskinen har blitt så treig med allt tullet som følgte med så jeg har tenkt og formatere men disken er delt opp i 2 partisjoner og på den minste (den som ikke har os'et) er det mange filer som feks. nor, eng, ger, og noen andre filer. Kan jeg slette disse uten at noe skjer og hvis jeg formaterer kan jeg innstalere xp uten alle de cd'ne som fulgte med og alt vil fungere likevel (tenker på drivere og sånn) takk for alle svar!

6430706[/snapback]

jeg formaterte med en windows jeg hadde liggende. så kunne jeg velge selv hva jeg ville ha. eneste problem er at recovery er blitt c disken... men trenger jeg recovery? :p

6436526[/snapback]

 

jeg savner en litt mer inngående manual for advanced users, eller rett og slett en offisiell FAQ! tenk så mye problemer man kunne fått svar på om man hadde kunne sendt en 10-15 av de mest stilte spørsmålene fra "avanserte" brukere (type brukere som normalt er i stand til å fikse sin egen maskin...) og fått gode svar fra Asus på dette!

 

Q: om jeg vil reinstallere hele maskinen, men ikke ønsker å legge inn alle dusteprogrammene på recovery-cd'en. hva gjør jeg da? jeg har jo windows-linsens inkludert i maskinen

A: et kjempegodt spørsmål, kjære bruker! kom nå og sett deg på fanget til onkel Asus, så skal du høre....

Lenke til kommentar

Jeg lurte også på hva jeg skulle gjøre for å slippe de ekstra programmene og hvordan jeg skulle få NTFS på hele disken.

 

Etter litt prøving fant jeg ut at hvis man begynner recovery instalasjonen (jeg valgte å bare ha en partisjon) og passer på instalasjonen til man ser at den logger seg inn i windows første gang (da er den jo ferdig med windows), er det bare å slå av maskinen med avknappen og ta ut recoverycden. Da har du en ren windows installasjon. Så bruker du drivercden til å legge inn driverene (og de andre programmene du vil ha) som på en vanlig maskin.

 

For å konverterte til NTFS og endre cluster størrelsen brukte jeg Norton Partition Magic 8, men det er sikkert andre programmer som kan brukes.

Endret av Olima86
Lenke til kommentar

Når du konverterer til NTFS går ytelesen en del ned i forhold til både om du kjører fat32 og om du formaterer disken til NTFS. Det er ikke å anbefale...

 

Edit:

Hvordan er det å sette inn en større disk og raskere disk i denne maskina. fant ut at 100gig er for lite.

 

tenkte på å sette inn Seagate Momentus 5400.3 160 GB ATA100

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...