Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har den microsoft usb fix'n gjordt noe merkbart med batterilevetiden, evnt varmen som denne laptopen "sliter" med?  :hmm: Vurderer sterkt å kjøpe en, men er skeptisk etter det jeg har hørt om den.. :)

6167680[/snapback]

 

alle laptopper med slike spesifikasjoner blir varme, a6ja er likevel ikke betydelig varmere enn toshiban jeg har, som er tre år gamle... men om du bare bruker lappen til å surfe med når du ligger i senga, så kan du jo klokke ned prossesoren... ganske enkelt med to tastetrykk...

6168015[/snapback]

 

Grunnen til at jeg spør om batterilevetiden er pga at jeg også vurderer Dell 6400 som har fått mye positiv kommentarer ang batterilevetid osv.. Har hørt at A6ja ligger på ca 2.5 time kontra 6400's 5-6t.. Og det er her den MS fix'n kommer inn i bildet. Har du/noen merket noe bedre batteri på asus'en med denne fix'n?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at jeg spør om batterilevetiden er pga at jeg også vurderer Dell 6400 som har fått mye positiv kommentarer ang batterilevetid osv.. Har hørt at A6ja ligger på ca 2.5 time kontra 6400's 5-6t.. Og det er her den MS fix'n kommer inn i bildet. Har du/noen merket noe bedre batteri på asus'en med denne fix'n?

6168138[/snapback]

Den gode batteritiden på Dell'en er vel med Intel GMA950? Blir vel ikke så bra med X1400-kortet?

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg spør om batterilevetiden er pga at jeg også vurderer Dell 6400 som har fått mye positiv kommentarer ang batterilevetid osv.. Har hørt at A6ja ligger på ca 2.5 time kontra 6400's 5-6t.. Og det er her den MS fix'n kommer inn i bildet. Har du/noen merket noe bedre batteri på asus'en med denne fix'n?

6168138[/snapback]

Den gode batteritiden på Dell'en er vel med Intel GMA950? Blir vel ikke så bra med X1400-kortet?

6168298[/snapback]

 

Det er eldre Centrion'er som har over 4 timer med ati kort osv.. Kan ikke tro at Intel har konstruert core duo med dårligere ytelse når det er installert dedikert grafikk.. :hmm: 6400 burde gjerne yte rundt 5 timer med x1400 kontra 6.5/i950 som på dinside testen.

Lenke til kommentar
Det er eldre Centrion'er som har over 4 timer med ati kort osv.. Kan ikke tro at Intel har konstruert core duo med dårligere ytelse når det er installert dedikert grafikk..  :hmm: 6400 burde gjerne yte rundt 5 timer med x1400 kontra 6.5/i950 som på dinside testen.

6168490[/snapback]

Mulig det.. X1600 er uansett en god del kraftigere enn X1400, så det blir en avveining om man vil ha bra batteri eller bra spillbarhet. :roll:

Lenke til kommentar

X1600 er vel ikke den største strømtyven, er jo markedsført som et batterivenlig kort med relativt god ytelse..

 

Og patchen, og "problemet", gjør ikke noe med batterilevetiden når maskinen jobber litt, det var bare snakk om at man ikke fikk klokka CPU'n helt ned når man brukte USB2.0, altså man kan spare litt mer strøm på å klokke ned CPU litt mer når man vil ha maskinen i gang lengst mulig... men man kan ikke regne med å spille på èn 400mhz kjerne.. for meg har patchen vært ganske ubetydelig da jeg stort sett bruker laptoppen til mer enn Notepad ;)

 

Levetiden er 2 timer ved full pøs og var før patchen 3 timer med full sparing, har ikke prøvd etter.

Lenke til kommentar
Eg får ikkje Memory Stick Duo kortet mitt til å virke i kortleseren. Leseren fungerer fint til SD kort. Noken tips om kva eg kan gjer?

 

Mulig du må bruke MS Duo -> MS adapteren (som følger med alle MS Duo kort).

 

Er det innebygd mikrofon i A6Ja?

6176742[/snapback]

 

Ja, til høyre for webcam'et, der det står "High Quality Voice Recorder" :p Og den fungerer faktisk veldig bra.

Lenke til kommentar
Eg får ikkje Memory Stick Duo kortet mitt til å virke i kortleseren. Leseren fungerer fint til SD kort. Noken tips om kva eg kan gjer?

 

Mulig du må bruke MS Duo -> MS adapteren (som følger med alle MS Duo kort).

 

Er det innebygd mikrofon i A6Ja?

6176742[/snapback]

 

Ja, til høyre for webcam'et, der det står "High Quality Voice Recorder" :p Og den fungerer faktisk veldig bra.

6177619[/snapback]

 

Bruker adapteren, men det skjer ingenting når eg putter i kortet. Noken som har prøvt dette, og vett at det virker?

 

Hmmm...ser micen no ja... hehe..

Lenke til kommentar

Har bestilt Pc`en nå men lurer på en ting.

 

Er det Veske eller ryggsekk som følger med?

 

Lånte en laptop på skolen med en veske og den var rett og slett for jævlig å bære.

 

Det med MS kortet. prøv å se i min datamaskin om det er der som Flyttbar Disk(E:, F: etc.) pleier å være sånn på de fleste maskiner.

 

Edit: The Return of The Leif!

Endret av T.J.
Lenke til kommentar
jeg har en selv a6j det er det verste kjøpe jeg har gjort har hatt den i 4 uker har alerede mista piltast knappen for noe dritt skjøre greir abefaler dell

6181634[/snapback]

 

har ikke skedd hos meg, men det kommer kanksje ann på behandlingen. selv om jeg synes jeg har gitt den ganske røff behandling den også...

Lenke til kommentar
jeg har en selv a6j det er det verste kjøpe jeg har gjort har hatt den i 4 uker har alerede mista piltast knappen for noe dritt skjøre greir abefaler dell

6181634[/snapback]

 

Har hatt en Dell Inspiron 6000 der taster løsnet hele tiden...

 

A6Ja har enda ikke mistet noen taster. A6Ja føles også mye bedre bygd og mye mer solid enn Dell'en.

Lenke til kommentar
jeg har en selv a6j det er det verste kjøpe jeg har gjort har hatt den i 4 uker har alerede mista piltast knappen for noe dritt skjøre greir abefaler dell

6181634[/snapback]

 

1. Lær deg tegnsettingsregler og rettskriving. Det svir i hodet av å lese sånt...

2. Om du er så misfornøyd så tidlig så kunne du vel bare fått pengene tilbake? Vi er vel ganske mange her som har eid maskina i noen måneder nå, uten noe nevneverdige problemer. Vil nok tro du i så fall er et unntakstilfelle, eller har mishandla maskina di... Eneste merke i min maskin er etter min egen dumhet når jeg ikke har tatt av klokka før jeg har lagt håndleddet under tastaturet.... :ermm:

Lenke til kommentar
Det med MS kortet. prøv å se i min datamaskin om det er der som Flyttbar Disk(E:, F: etc.) pleier å være sånn på de fleste maskiner.

6177757[/snapback]

Selfølgelig har eg sjekket det... Så eg spør igjen. Er det noken som har fått Memory Stick til å fungere?

 

Bæreveska som følger med er foresten crap! Ellers er pcen meget bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...