Gå til innhold

Har korpsmusikk gått av moten?


Thomassg

Anbefalte innlegg

Når ble korpsmusikk på moten? Den har vel heller sin egen lille nisje blant de som driver med det. Problemet med korps er at det å spille rent og pent krever sitt av musikantene, og før man har øvd i noen år låter det ganske tamt. Moro å spille, men ikke direkte fantastisk å høre på. Profesjonelle korps kan være stilig, men siden korpsene konkurrerer innbyrdes og bedømmes mye etter vanskelighetsgrad på stykkene kan det bli litt vel masturbatorisk til tider.

 

Det slo meg her om dagen at korps kanskje er den eneste musikkgrenen ved siden av punk hvor det er akseptabelt (i hvert fall vanlig) å fremføre et stykke man ikke helt kan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korpsmusikk er helt forferdelig, men tror uansett at de fleste "utnytter" korpset til å lære seg et instrument, og da er det greit. Vil tro veldig mange av de som spiller i korps også misliker musikken, men går der for, som tidligere nevnt, å dyrke sitt musikalske talent, og for samholdet.

Lenke til kommentar
Korpsmusikk er helt forferdelig, men tror uansett at de fleste "utnytter" korpset til å lære seg et instrument, og da er det greit. Vil tro veldig mange av de som spiller i korps også misliker musikken, men går der for, som tidligere nevnt, å dyrke sitt musikalske talent, og for samholdet.

 

Der sa du noe som høres veldig riktig ut! ;)

Tror jeg nevnte noen sider lenger bak at jeg spilte i korps i noen år. Det ga meg utrolig mye, man lærte en god del der, og man fikk prøvd og øvd på stort sett det man ville. Har gitt meg med musikk nå, men føler jeg fikk en god del ut av et par år i korpset.

Kjenner en del som jeg spilte med, som enda driver med musikk. Alt fra metal, rock, korps fortsatt.

Har snakket med de om akkurat dette, at de følte de fikk et lite grunnlag av å spille i korps.

 

Mye av musikken man spiller i korps er ikke så bra, selv om det er noen marsjer som klinger greit nok.

Selv liker jeg et skikkelig sammensatt symfoni-orkester! :)

 

Digger sangene Metallica & San Francisco Symphony Orchestra har spilt sammen på et par konserter.

En blanding av metallica sin musikk, og symfoni. Passer bra, og San Fransisco symfoniorkester spiller jo helt himmelsk!

Metallica & San Francisco Symphony Orchestra - Nothing Else Matters

Metallica & San Francisco Symphony Orchestra - No Leaf Clover

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...