Gå til innhold

Har korpsmusikk gått av moten?


Thomassg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

For all del, jeg er ingen techno fjo10z som missliker alt som ikke er mainstream, snarere tvert imot. Men korpsmusikk er i mine årer ikke noe særlig, jeg lytter gjerne til klassisk musikk, men det er noe ved korpsmusikken som gir meg frysninger, på feil måte.

Lenke til kommentar

Det er bare at jeg kan vedde ganske mye på at du ikke har hørt veldig mye av den korpsmusikken som virkelig er god! For all del, kanskje du har hørt masse å funnet ut at dette ikke er noe for meg, men det er som sagt over ikke så lett å oppfinne her i Norge og de ferreste, inkludert meg selv, har nok hørt nok til å kunne komme med noen som helst uttalse om hvorvidt dette er musikk man liker eller ikke. Dette er egentlig ukjent musikk som kanskje er mye mer kjent i foreks. England og USA hvor tradisjonene er store, men de burde fortjent en større plass her til lands også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Godt mulig det! Har vel egentlig bare hørt div. 17. mai korps og sånn. Når sant skal sies er ikke nasjonalsangen vår no spesielt gunstig for korpsene heller, låter egentlig mest som en skalaøvelse :p

Lenke til kommentar
Anbefaler interesserte Bergensere å stikke innom NM for brass nå i helgen. Grieghallen er vel stedet.

 

Om ikke annet så få med dere elitedivisjonen. Knall.

 

Pluss 4. divisjon, der jeg er med i et korps. ;)

Ble det seiersrus eller gravøl? Korpset mitt endte på delt 9. plass - 85p. Litt tafatt..

Lenke til kommentar
Anbefaler interesserte Bergensere å stikke innom NM for brass nå i helgen. Grieghallen er vel stedet.

 

Om ikke annet så få med dere elitedivisjonen. Knall.

 

Pluss 4. divisjon, der jeg er med i et korps. ;)

Ble det seiersrus eller gravøl? Korpset mitt endte på delt 9. plass - 85p. Litt tafatt..

2. plass. :)

Lenke til kommentar
Langhus ja. Syns jeg får gratulere deg/dere som moralske vinnere - latterlig at Bjørsvik måtte starte i 4.div. 98 poeng..haha..

 

Hørte ikke noe annet enn festkonserten jeg. Den var til gjengjeld knallbra. :)

Du har likevel gått glipp av en god del. Heldigvis ligger elite og 1. divisjon på nrk nett-tv. F. eks eikanger-bjørsvik (elitediv.) sitt selvvalgte er magisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...