Gå til innhold

Har korpsmusikk gått av moten?


Thomassg

Anbefalte innlegg

Åja, glemte at å lære å spille trommer i band tok 1 dag jeg, Beklager.

 

Pauker er nå ikke store hokus pokuset, men melodisk slagverk er nok en byrde som vi bandtrommiser slipper ja.

 

Det er ingen som har påstått at det tar 1 dag å lære seg å spille trommer i band. Vi har bare påpekt at en korpstrommeslager må beherske flere instrumenter. Pauker er, som også andre har påpekt, vanskeligere enn det ser ut som hvis det skal gjøres riktig og skikkelig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Dårlig formulert. Sorry!:p

 

Det jeg mente var å putte mange slagverksinstrumenter i et trommesett som folk flest ikke bruker ;) Woodblocks, chimes, tamtam, pauker og lignende! :)

Lenke til kommentar
Har det noen gang vært mote? Det er fælt nok å høre det på 17. mai.

De 3 tingene der er sagt 30 ganger bare de siste sidene.... Begynner å bli lei av å lese de 3 tingene!!!

Jeg har vel en mistanke om at de som sier det også sier det samme om det meste av musikk som de ikke hører på til vanlig. Om overskriften hadde vært jazz, kor, opera eller folkemusikk hadde svarene vært omtrent de samme. Det bekrefter forsåvidt poenget mitt fra et tidligere innlegg om at de som spiller i korps (eller strykeorkester eller hva det måtte være) ofte har en bredere musikksmak og større respekt og forståelse for andre sjangere enn det de selv spiller.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Korpsmusikk kan låte bra når det er snakk om korps som faktisk kan spille. Og de er det ikke mange av (ungdomskorps da vel å merke - har hørt generelt lite voksenkorps egentlig). Har spilt tuba i korps i ti år, og kan trygd si jeg foretrekker å være trommis i metall-band.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Det er et minimalt antall av korps i Norge i dag som spiller så mye mer enn 1 sjanger.

hmm.. Så vidt jeg kan huske, spilte vi klassiske stykker og pop/rock som Robbie Williams, Blues Brothers, Madonna. Spilte også noen kule rockelåter skrevet for korps, og filmmusikk er jo alltid en slager innen korps.

 

Spilte så klart også Marsjer o.l. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...