Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Er en ekstrem bruk og kast mentalitet som herjer i norge, jeg jobber med å levere hvitevarer til elkjøp/lefdal sine kunder, og ofte så er det helt fint fungerendes kjøleskap/andre ting vi tar med tilbake og kaster hos elkjøp fra kunden. eneste feilen med de er at de ikke passer inn i det nye fine kjøkkenet demmes/andre rare unnskyldninger

 

Er som vanlig desverre det. Bra noen (flesteparten i denne tråden) ikke forholder seg til det da ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri hatt spesielt dårlig erfaring med å kjøpe brukt, det er jo en vane her i Norge, selv om noen kanskje ikke føler seg til det. Tror det har litt med erfaring og hvordan man har opplevd det selv. For min del har alt gått bra, og varer fungerer. Om de ikke gjør det bytter selger, null problem.

Lenke til kommentar

Var en tur der idag (og det var fryktelig kaldt!), fant noen godsaker som jeg tok med meg.

En N64 kontroller uten ledning, bytter case og noen deler med en defekt en jeg allerede har

Ing@nico i8200 bærbar betalingstermiinal, har tre SIM-kort plasser baki, mangler seff ladekabel

"Nor-disc" vinyl, "Kling no klokka" synget av oslo ungdomskor... Har bare lyst på noen plater.

 

Kameraten min fant seg en eldre 2005 Pentium 4, med faktisk to stk. 500GB disker i seg (!)

 

Ellers var jo området helt snødd ned, bortsett fra noen spor fra noen som allerede hadde vært der før oss.. Kan hende han fikk meg seg noe bra.. Men har ingen anelse.. Trådkorgene på området var jo overfylt med snø, så orka ikke gå inni de.. Gikk heller til containerne, den ene hadde det som sagt over i seg.

 

Så, en ganske bra tur.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fant nylig en PS3 første eller andre gen. Trenger ny laser til Bluray-spilleren, ellers er den helt topp. Fant også en 46" Thomson 46FR3230N LCD-TV. Høyre side av bildet ble svart av og til, men det viste seg å bare være dårlig kontakt, og ble fikset med litt tape og en papp-bit :)

Prøvd å rense laseren? Jeg fikk en ps3 slim hvor laseren ikke funket og det fikset jeg med en god rens.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

22" AOC skjerm funnet 22.desember, på jobb neste dag skrudd opp å sjekket for defekte kondensatorer og testet for feil, ingen funnet, på kvelden gitt til min tante som lillejulaften-gave

 

så femte dag etter julaften fant jeg en HP pavilion dv6-3000so i lettere herpet tilstand, bare skru sammen igjen, sette i disk og installere os

  • Liker 2
Lenke til kommentar

22" AOC skjerm funnet 22.desember, på jobb neste dag skrudd opp å sjekket for defekte kondensatorer og testet for feil, ingen funnet, på kvelden gitt til min tante som lillejulaften-gave

 

så femte dag etter julaften fant jeg en HP pavilion dv6-3000so i lettere herpet tilstand, bare skru sammen igjen, sette i disk og installere os

 

Det er jo supert!

 

Her har de bestemt seg for å låse containeren som inneholder elektronikk, håper dette er noe som kun gjelder vinteren, ellers blir det dårlig med funn på meg på veeeldig lenge....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En kamerat av meg gjorde et greit funn her om dagen :)

HP laptop, med lader, men dessverre knust skjerm, og et par taster som ikke virker.

Husker ikke modell nr, men var en eller annen Pentium CPU på i underkant av 2GHz, 4GB ram, 320GB disk, Windows 7.
Var vel produsert rundt Juni 2010

 

Og en hvit Xbox 360 med harddisk, PSU og AV-kabel (for både SD-TV og HD-TV) men hverken spill eller kontroller.

Fyrte opp på første forsøk :)

 

 

Ellers har huseier ryddet litt, så jeg fikk noen ting av han.

Komplett stereoanlegg (ca 25 år gammel, og det er han som har kjøpt det nytt).

Forsterker, equalizer, radio, dobbel kassett spiller, cd-spiller og plate spiller, fjernkontroll.. Tror alt var av merket JVC.

Og et par greie høytalere.

 

2x LCD skjermer (Samsung 913V og LG Flatron Wide L204WT) og en HP PhotoSmart D7460 skriver (Denne har Wi-Fi + RJ-45 tilkobling, samt en Bluetooth dongle).

 

Noen her som aner hva disse tingene er mulig å få solgt?

Testet skriveren og skjermene, alt funker, men skriveren klager på at et par av patronene har gått ut på dato, men dem funka fint uansett :)

 

Tingene som han kameraten min fant, skulle han beholde selv, eller selge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skrotnissen var raus i år. For noen netter siden kunne jeg plukke med meg et Samsung PS42Q97HD plasma tv (2008 modell). Det eneste som skulle til for å få det tilbake i full vigør var oppfrisking av noen loddinger. :)

Siden du nevner Samsung: Det ser ut for at man bør være litt frampå i forhold til flatskjermer; de er relativt enkle å reparere. Nrk nett-tv

 

plassen der jeg fant de 2 tingene er en lokal euronics butikk, sjefen der har sagt der er greit jeg titter og plukker, bare jeg ikke roter og at jeg skrur hjemme.

Helt vanlig framgangsmåte :) Og da blir alle fornøyde

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da ble jeg med på en delvis ufrivillig tur på elreturen. Hadde ikke tenkt til å plukke med meg noe som helst, men fant meg en Nad forsterker fra midten av 80tallet i rimelig god stand. Eneste problemene jeg fant er en knekt klips til frontpanelet som lett kan fikses med epoxy og en irriterende brummelyd fra høyttalerne akkurat i det jeg starter den. Virker som det er et kjent problem.

 

Er en Nad 3020B om noen lurte. Om noen har tips til å fikse problemet så gjerne rop ut :thumbup:

 

Edit:

Vil tro at problemet ligger i uttørkede kondensatorer, men leste litt om at dette har vært et problem siden de var ny og har fått navnet "Welcoming hum" så vet ikke om dette er noe som kan fikses lett.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...