Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

 

er det noen som har nettverkskort til Lenovo T510I ligganes å sleng.Trur kortet på denne er i ferd med å ta kveld

 

Hvis du mener trådløst kan det hende jeg har noe som vil virke.

 

Takk for svar,men trur det må ha vært virus eller noe tull med nettet for nå virker kortet ordentlig og naboen hadde nettopp omtrent samme problem. kom seg ikke ordentlig på nett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Dagens:

Lenovo Thinkpad T61p

Commodore 64
Løse deler: 2x 1GB DDR2 brikker, Intel Celeron 2GHz CPU (Socket 775).

 

Dessverre rakk jeg ikke å se etter power adapter til noen Lenovo og Commodore maskinen (ble jagd, men han som kom, dro ganske fort.. så jeg rakk en kjapp tur inn for å hente lenovo maskina :p )

 

Har dessverre ikke lenovo lader heller :( Men har skrudd opp maskina, og den ser ganske oppgradert ut, den har både 2x2GB PC2-5300 RAM og 1GB Intel Turbo Memory card + stort batteri (7.8Ah) :)

Men ser at skjermen er knust, og harddisken er tatt ut, ellers ser den ganske grei ut.

 

Commodore 64 ser hel ut, men får som sagt ikke testet den heller.

 

Fant også en Canal Digital PVR dekoder, som jeg glemte i farta.

Lå også en del nyere stasjonære maskiner der, men som sagt.. ble jagd før jeg rakk å få med meg så mye :(

 

Men er det noen her som bor i nærheten av Jevnaker/Hønefoss som har en Lenovo Thinkpad lader jeg kunne lånt for å teste maskina?

Gidder liksom ikke kjøpe en ny lader, om maskina er vrak.

 

 

*Edit*

Fant ut at maskinen hadde utskiftbar dc-jack, så jeg fikk koblet meg rett på hovedkortet med en lader.

Maskinen starter, men var klin umulig å lese noe på den knuste skjermen :p
Men hadde en 15.4" liggende, som passet :)
Så nå starter maskinen, og det var en Intel 2.5GHz CPU i den.

Finner ikke denne under online specs men :S

Endret av J@9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk en laptop her om dagen (var en kamerat som var innom, han har over en periode vært flink til å ødelegge maskiner :p så han kom innom med 3 stk han lurte på om jeg kunne se på, og den eldste ble for dyr å sette i stand, så da fikk jeg den).

Packard Bell EasyNote TK, Intel Core I5-480M, 4 GB ram, Intel HD Graphics, DVD-Super Multi DL Drive, 500GB harddisk (defekt), 15.6" HD LED LCD (knust), Windows 7 lisens.

Andre skader på maskinen var at venstre hengsle til skjermen er rivd ut av underdelen, og har derfor knekt noen skruefester, plasten rundt powerknapp og DC jack, så denne satt ikke lengre fast (men heldigvis er den ikke loddet rett på hovedkortet).

 

Endte opp med å skru av skjermen, lime sprekte deler, ta ut WLAN kortet, og sette inn en gammel disk jeg hadde liggende.

Bruker den nå som media center pc med Windows 8.1 :)

Passet meg veldig bra, siden vi nylig byttet TV-bord, og ikke fikk plass til den stasjonære maskina lengre :p

Eneste jeg trenger å gjøre nå, er å lage et "lokk" til ene skuffen i TV bordet, så skal maskina akkurat få plass over skuffen.

Endret av J@9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Huseier har rydda, og da fikk jeg en HP Compaq LA2205wg skjerm (regner med at den er 22" widescreen, med VGA, DVI, Displayport og innebygget USB-hub).

Et sett med Logitech PRO 2400 Cordless Desktop, trådløst tastatur/mus.

En gammel HP scanner, tjukk hvit sak, men tror den går på USB (denne er vel bare å kaste).

En gammel svart CanalDigital tuner, ikke sjekka om den er for kabel-tv eller satelitt, men er så gammel at den kun støtter scart.. (Denne er vel også bare å kaste).

 

Han sier at alt skal fungere, men jeg har ikke testet noe enda.

Litt spesielt å tenke på at denne skjermen er den første jeg har, som faktisk har Displayport, men har hverken kabel, eller annet utstyr som har dette :p

Lenke til kommentar

 

En gammel svart CanalDigital tuner, ikke sjekka om den er for kabel-tv eller satelitt, men er så gammel at den kun støtter scart.. (Denne er vel også bare å kaste).

Denne har kanskje harddisk? Dersom den har IDE-disk er jeg åpen for å ta i mot :)

 

Dårlig med disk i denne gitt, usikker på når den er ifra, men husker foreldrene mine hadde en sånn før.

Tror det er av dem første digitale boksene som ble tatt i bruk :S

Ellers ville jeg nok tatt ut disken selv, har tatt ut av 2 altibox tunere før ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Mulig jeg har deler til cq56, om du trenger?

Men må isåfall sjekke det på først.

 

Ellers fant fattern en pc før helga.

HP ProBook 6460b.

Desverre ribbet for ram, disk, wlan kort, batteri og optisk drev.

Men den startet når jeg satte inn ram.

Core i5 2.5ghz cpu.

Ser ganske strøken ut, men skruefestet til underdekslet er knekt.

 

Noen som tilfeldigvis har deler til overs? :-P

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...