Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke funnet så veldig mye interesant på de lokale returpunktene i det siste, men fattern kom hjem idag med en prosjektor og en hel haug med laptop ram. Det var "bare" 61 ddr3 2GB og ca. 20 diverse ddr2 :D

 

EDIT: prosjektor lampen manglet desverre :(

Endret av Dennis9
Lenke til kommentar

Ikke akkurat et funn, men fikk 2 laptops av en kamerat.

Fujitsu Siemens Amilo LA 1703

AMD Sempron 3200+ (1.6GHz), 1,5GB ram (oppgraderte den til 2GB), manglet harddisk (satte inn en 160GB disk), 15,4" skjerm, dvd-ram.

 

HP Compaq NX6125

AMD Turion 64 ML-32 (1.6GHz), 512MB ram (oppgraderte til 1GB), manglet harddisk (satte inn en 60GB disk), 15" skjerm, dvd-rw.

 

Begge maskinene ser ut til å fungere etter litt skruing :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

uff sempron, bare si ifra hvis du vil ha en bedre cpu.

 

jeg har funnet et super8 filmkamera:

http://super8wiki.com/index.php/Bauer_C_14_XL med lærvesken, men ikke noe annet.

Hehe, det er ikke det raskeste nei.. prøvde et par andre jeg hadde liggende, men da ville den ikke boote.

Hjalp heller ikke med bios update.

Ikke støttet den mer enn 2GB ram heller.

Og til slutt, den lider av trådløs problemet til fujitsu (at man må aktivere trådløst nettverkskort hver gang man har slått av maskina).

Endte med å selge den billig til noen som hadde bruk for den, sånn som den var :)

 

Og den andre maskinen fant ingen harddisker.. men etter å ha demontert den og prøvd den i deler, så funka den.

Satte den så sammen igjen, og den fungerte fremdeles.

La inn windows xp, og alt fungerte.. noen dager senere så fant den ikke disken igjen :S

Slo den av, banka litt på dekslet til disken og prøvde igjen, da fungerte den igjen.

Virker nesten som noe dårlig kontakt i IDE tilkoblingen eller noe sånt :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fattern fant litt idag :)

Packard Bell IMedia S1710 stasjonær pc (ganske lite kabinett egentlig).

Windows Vista HB, Celeron E1500 (2.20GHz), 2x2GB ram, 320GB harddisk, DVD-RW.

Er nok lite brukt, beskyttelsesplasten var ikke dratt av, og den starta på første forsøk.

Mulig jeg setter den opp som en media/test pc, om den har mulighet for s/pdif og jeg har et passende skjermkort.

Den scorer 3.0 på windows opplevelsesskalaen, og da er det skjermkortet som er problemet..ellers ville det vært 4.6

 

Men et problem, det er ikke pciex power i den, og ikke molex.. ser ut til at det kun er 2x sata og disse er i bruk.

Men hang en 4-pins kobling der, som inneholdt jording og 12V + et par andre kabler, så denne kan vel kanskje modifiseres til formålet :p

1000x1000.jpg

 

Ellers fant han også 3 nye beskyttelsesdeksler til iPhone 4/4s.

Lenke til kommentar

Fattern fant litt idag :)

Packard Bell IMedia S1710 stasjonær pc (ganske lite kabinett egentlig).

Windows Vista HB, Celeron E1500 (2.20GHz), 2x2GB ram, 320GB harddisk, DVD-RW.

Er nok lite brukt, beskyttelsesplasten var ikke dratt av, og den starta på første forsøk.

Mulig jeg setter den opp som en media/test pc, om den har mulighet for s/pdif og jeg har et passende skjermkort.

Den scorer 3.0 på windows opplevelsesskalaen, og da er det skjermkortet som er problemet..ellers ville det vært 4.6

 

Men et problem, det er ikke pciex power i den, og ikke molex.. ser ut til at det kun er 2x sata og disse er i bruk.

Men hang en 4-pins kobling der, som inneholdt jording og 12V + et par andre kabler, så denne kan vel kanskje modifiseres til formålet :p

1000x1000.jpg

 

Ellers fant han også 3 nye beskyttelsesdeksler til iPhone 4/4s.

Den var jo bra da! Blir sikkert en god PC til diverse det ;-)

Fant 2x i3 2120 og 4x2gb og 4x1gb ddr3 minne. Blir flott spillpc til lillebror :-)

Det er jo bra da! Lå delene løst eller var de i maskiner? Og hvis de var, var det ikke noe brukbar sort? :-)

Lenke til kommentar

 

Fattern fant litt idag :)

Packard Bell IMedia S1710 stasjonær pc (ganske lite kabinett egentlig).

Windows Vista HB, Celeron E1500 (2.20GHz), 2x2GB ram, 320GB harddisk, DVD-RW.

Er nok lite brukt, beskyttelsesplasten var ikke dratt av, og den starta på første forsøk.

Mulig jeg setter den opp som en media/test pc, om den har mulighet for s/pdif og jeg har et passende skjermkort.

Den scorer 3.0 på windows opplevelsesskalaen, og da er det skjermkortet som er problemet..ellers ville det vært 4.6

 

Men et problem, det er ikke pciex power i den, og ikke molex.. ser ut til at det kun er 2x sata og disse er i bruk.

Men hang en 4-pins kobling der, som inneholdt jording og 12V + et par andre kabler, så denne kan vel kanskje modifiseres til formålet :p

1000x1000.jpg

 

Ellers fant han også 3 nye beskyttelsesdeksler til iPhone 4/4s.

Den var jo bra da! Blir sikkert en god PC til diverse det ;-)

Fant 2x i3 2120 og 4x2gb og 4x1gb ddr3 minne. Blir flott spillpc til lillebror :-)

Det er jo bra da! Lå delene løst eller var de i maskiner? Og hvis de var, var det ikke noe brukbar sort? :-)

 

Kabinettet ble litt for lite for skjermkortet jeg hadde tenkt :p fikk det inn, men ble så trangt at det ville nok hatt kjøle problemer.

Snakka med onkelen min, og omtrent alt av utstyr hos dem feiler et eller annet :p så dem sliter til og med med å komme seg inn i nettbank.. så, den ender opp der :)

Prøver Windows 8.1 på den, den burde funke sånn passe.

Dems bruk er kun nettbank, facebook, finn.no, bilder og litt film.

Tar over etter en pentium 4 maskin med Windows XP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Fattern fant litt idag :)

Packard Bell IMedia S1710 stasjonær pc (ganske lite kabinett egentlig).

Windows Vista HB, Celeron E1500 (2.20GHz), 2x2GB ram, 320GB harddisk, DVD-RW.

Er nok lite brukt, beskyttelsesplasten var ikke dratt av, og den starta på første forsøk.

Mulig jeg setter den opp som en media/test pc, om den har mulighet for s/pdif og jeg har et passende skjermkort.

Den scorer 3.0 på windows opplevelsesskalaen, og da er det skjermkortet som er problemet..ellers ville det vært 4.6

 

Men et problem, det er ikke pciex power i den, og ikke molex.. ser ut til at det kun er 2x sata og disse er i bruk.

Men hang en 4-pins kobling der, som inneholdt jording og 12V + et par andre kabler, så denne kan vel kanskje modifiseres til formålet :p

1000x1000.jpg

 

Ellers fant han også 3 nye beskyttelsesdeksler til iPhone 4/4s.

Den var jo bra da! Blir sikkert en god PC til diverse det ;-)

Fant 2x i3 2120 og 4x2gb og 4x1gb ddr3 minne. Blir flott spillpc til lillebror :-)

Det er jo bra da! Lå delene løst eller var de i maskiner? Og hvis de var, var det ikke noe brukbar sort? :-)

 

Kabinettet ble litt for lite for skjermkortet jeg hadde tenkt :p fikk det inn, men ble så trangt at det ville nok hatt kjøle problemer.

Snakka med onkelen min, og omtrent alt av utstyr hos dem feiler et eller annet :p så dem sliter til og med med å komme seg inn i nettbank.. så, den ender opp der :)

Prøver Windows 8.1 på den, den burde funke sånn passe.

Dems bruk er kun nettbank, facebook, finn.no, bilder og litt film.

Tar over etter en pentium 4 maskin med Windows XP.

 

Da blir det jo en passelig oppgradering det da.. Godt å se gjenbruk, selv i vårt

bruk-og-kast samfunn.. :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant en Lenovo x201 med knust skjerm for litt siden, siden ny led skjerm ble for dyrt ble maskina bare liggende.

 

Etter noen måneder fant jeg ut at jeg kunne bruke skjermkabel fra x200 i x201 for å bruke skjerm med vanelig ccfl lampe - måtte teste dette siden jeg har litt div paneler liggende fra andre maskiner.

 

post-142899-0-42529300-1395871991_thumb.jpg

X201 led kabel til venstre, x200 kabel til høyre.

 

post-142899-0-63797500-1395872096_thumb.jpg

post-142899-0-19193000-1395872154_thumb.jpg

X201 med I5 520M, 8 gig ram, 256GB SSD,bluetooth.

Hadde liggende et Gobi kort (med gps) som også kommer fra søppla så nå kan jeg bruke simkort rett i maskina hehe.

 

SSD'n er en Transcend som er døden nær men virker foreløpig.

 

Var mye arbeid med denne maskina, alt som kunne demonteres ble demontert og vasket,ny pasta på cpu og nå virker den som den skal.

Ca 3 til 3.5 timer batteri tid alt etter bruk.

 

Pris : 474.8 NOK inkl frakt og paypal gebyr ( skjermkabel fra ebay, inverter fra ebay )

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...