Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Siste funn her var en Fujitsu Siemens laptop.. Eldre sak..

Så ut til å være brukt i ei sandkasse eller noe :p hehe..

Knust skjerm blant annet.

 

Men tok ut harddisk og RAM.

80GB S-ATA disk som merkelig nok var OK (kjørt test på den), samt ei 1GB DDR2 brikke.

 

Harddisker har jeg manko på, så den kommer ihvertfall godt med :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 stasjonær pc fra "hattelco": asus m3n78-cm, am2 amd phenom 8450 triplecore, 2x 1gb apacer pc-6400, 380w psu, sata dvdrw og kortleser.

 

1 hp pavilion m7732.sc: asus a8m2n-la, amd athlon x2 3800+, 2x 1gb ram, 320gb disk, nvidia 8400gs, 300w psu og sata dvdrw. tok bare ut delene siden kabinettet var noe trangt å hadde teite løsninger.

Lenke til kommentar

Fant en helt brukbar stasjonær spill-PC levert fra Komplett i sin tid:

 

Core i5-2500K

GeForce GTX 560Ti 1 GB

120 GB Corsair SSD

Western Black 1 TB HDD
Corsair HX 750W 

2 x 4 GB 1600 MHz Corsair Vengeance 

Samsung DVD-RW

 

Er vel omtrent bare å kjøpe nytt skjermkort så fungerer den i nye spill også.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Fant en helt brukbar stasjonær spill-PC levert fra Komplett i sin tid:

 

Core i5-2500K

GeForce GTX 560Ti 1 GB

120 GB Corsair SSD

Western Black 1 TB HDD

Corsair HX 750W

2 x 4 GB 1600 MHz Corsair Vengeance

Samsung DVD-RW

 

Er vel omtrent bare å kjøpe nytt skjermkort så fungerer den i nye spill også.

Den der er bedre specca enn min stasjonære pc (sier litt om hvor lenge siden jeg oppgraderte)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg skal ikke hindre dere i å ta med harddisker som dere finner utenfor butikker og lager. Det skal jeg ikke, men jeg ville ikke anbefalt og bruke dem. Selv etter mye formateringer, så vet man aldri hva som allikevel kan befinne seg inne på dem. Som oftest vil man kunne få bort det meste av skumle saker når man formaterer, men det kan allikevel ligge igjen noe. Man vet aldri.

Men det er deres valg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei. Jeg skal ikke hindre dere i å ta med harddisker som dere finner utenfor butikker og lager. Det skal jeg ikke, men jeg ville ikke anbefalt og bruke dem. Selv etter mye formateringer, så vet man aldri hva som allikevel kan befinne seg inne på dem. Som oftest vil man kunne få bort det meste av skumle saker når man formaterer, men det kan allikevel ligge igjen noe. Man vet aldri.

Men det er deres valg.

 

Så du anbefaler oss heller ikke å kjøpe brukt, eller få en brukt PC på jobben tidligere brukt av en annen ansatt? 

Lenke til kommentar

Hei. Jeg skal ikke hindre dere i å ta med harddisker som dere finner utenfor butikker og lager. Det skal jeg ikke, men jeg ville ikke anbefalt og bruke dem. Selv etter mye formateringer, så vet man aldri hva som allikevel kan befinne seg inne på dem. Som oftest vil man kunne få bort det meste av skumle saker når man formaterer, men det kan allikevel ligge igjen noe. Man vet aldri.

Men det er deres valg.

 

Ja, helt enig. Sørg for at absolutt ingenting kommer ut av diskene. Dette er deres ansvar som ekte nerder.

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg skal ikke hindre dere i å ta med harddisker som dere finner utenfor butikker og lager. Det skal jeg ikke, men jeg ville ikke anbefalt og bruke dem. Selv etter mye formateringer, så vet man aldri hva som allikevel kan befinne seg inne på dem. Som oftest vil man kunne få bort det meste av skumle saker når man formaterer, men det kan allikevel ligge igjen noe. Man vet aldri.

Men det er deres valg.

Tull! Selv etter én formatering (secure erase) kan du vite hva som er på disken, nemlig ingenting.

Lenke til kommentar

Fant en helt brukbar stasjonær spill-PC levert fra Komplett i sin tid:

 

Core i5-2500K

GeForce GTX 560Ti 1 GB

120 GB Corsair SSD

Western Black 1 TB HDD

Corsair HX 750W 

2 x 4 GB 1600 MHz Corsair Vengeance 

Samsung DVD-RW

 

Er vel omtrent bare å kjøpe nytt skjermkort så fungerer den i nye spill også.

 

Skulle skamme seg den som kaster sånt. Men flaks for deg da. Nesten så jeg burde begynne me dette selv :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

itfolka i tromsø kommune har som policy at etter 3 år må alle pcer byttes ut med nytt. Dette gjelder alle pcer/nettbrett som driftes i kommunen, skoler, offentlige kontor.

 

Anyway, kveldens fangst: Et razer actosa tastatur, 3 stk razer imperator mus, Et asus p9x78 le, Gainward gtx560ti og et Gainward gtx275

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...