Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Heýsann!... har sýttet nede ý tyrkýa ý noen dager naa... og har tenkt ut en god maate aa kjole CPU en paa : :!:dontgetit:

Vý som ofte gar paa el-retur vet at de ofte staar baade gamle CRT skjermer kjoleskap pcer og sofar +MAT!!!!! :dribble: hehe koodda :new_woot:

Poenget er at ý nesten alle kjoleskap og frysere saa fýnnes det en Freon gass tank paa baksýden... tenkta at denne kunne vert bra aa hat ý en termos for saa aa montere termosen paa prosessoren eller no (eks. slýk som man gjor med Nýtrogen /ýkkje termos altsaa/ :whistle: )

Men saa kommer problemet, vordan faar vý den ut at tanken?,

Har hoort at den ekspanderer naar den kommer ý kontakt med luft :cry:

Er dette sant? eller er det bare aa dra med seg jernsaga aa begynne aa kutte?

Har ogsaa hort at den er skadelýg for mýljoet og výs man puster den ýnn výrker den lýkt som butan......

 

Noen som har noen gode svar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Masterfifty; Leste du teksten, eller så du bare på bildene?

Others try to extract small remains of toner from the printer cartridges by using paint brushes, producing a toner dust clouds. In time, workers suffer respiratory problems, due top the carbon inside the dust clouds.

 

Ja, utrolig så heldige de er..

Lenke til kommentar
Heýsann!... har sýttet nede ý tyrkýa ý noen dager naa... og har tenkt ut en god maate aa kjole CPU en paa : :!:dontgetit:

Vý som ofte gar paa el-retur vet at de ofte staar baade gamle CRT skjermer kjoleskap pcer og sofar +MAT!!!!! :dribble: hehe koodda :new_woot:

Poenget er at ý nesten alle kjoleskap og frysere saa fýnnes det en Freon gass tank paa baksýden... tenkta at denne kunne vert bra aa hat ý en termos for saa aa montere termosen paa prosessoren eller no (eks. slýk som man gjor med Nýtrogen /ýkkje termos altsaa/ :whistle: )

Men saa kommer problemet, vordan faar vý den ut at tanken?,

Har hoort at den ekspanderer naar den kommer ý kontakt med luft :cry:

Er dette sant? eller er det bare aa dra med seg jernsaga aa begynne aa kutte?

Har ogsaa hort at den er skadelýg for mýljoet og výs man puster den ýnn výrker den lýkt som butan......

 

Noen som har noen gode svar?

 

freongass er ikke noe du burde leke med uten tilskrekkelig kunnskap/erfaring. Det er helseskadelig, miljøskadelig og til slutt så er det absolutt ingen sjans at du får nok av gassen oppi termosen uten riktig utstyr pluss at termosen er isolert og til å få kjøleeffekt ut av freongassen må det utføres arbeid.

 

Det er best hvis du lar være å røre kjøleskapene... Du får heller vurdere vannkjøling laget ut av en oljeovn eller noe.

Lenke til kommentar

Har fått en server i fanget, jeg. Filene begynte å bli korrupte, men jeg har ikke funnet noen feil på maskinen... Har kjørt burn-in på CPU, Memtest86, sjekka alle HDene hver for seg, sjekka IDE-kablene.

 

Lurer på hva den er verdt, så jeg har laget en tråd for dette.

 

Edit: Her er bilde, forresten

 

post-31358-1215618058_thumb.jpg

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Jeg dukker opp her inne igjen, denne gangen med en gammel AST-maskin som kan brukes til retro-bruk (Windows 3.11 / 95).

 

Specs:

Intel 486DX2-S, 66 MHz, SL Enhanced, 8 kB Write-Through L1 cache. Mer info

Digicom hovedkort, EFAR EC802G-B brikkesett, 256 usynkronisert L2 cache, SRAM

8 MB minne

Cirrus Logic CL-GD5246, 1 MB DRAM

Conner Peripherals CFS420A, 420 MB, 3600 rpm, 64 kB cache, 14 ms søketid. Mer info

 

Som sagt, PC'en passer ypperlig til DOS / Windows 3.x / Windows 95 og gamle DOS-spill. Den gis bort, og kan om ønskelig oppgraderes til 32 MB minne. Da skal det holde til Windows 95 og vel så det.

Kan ordne med bilder om ønskelig.

Lenke til kommentar
Masterfifty; Leste du teksten, eller så du bare på bildene?
Others try to extract small remains of toner from the printer cartridges by using paint brushes, producing a toner dust clouds. In time, workers suffer respiratory problems, due top the carbon inside the dust clouds.

 

Ja, utrolig så heldige de er..

 

 

 

Du tror ikke det var en spøk?

Lenke til kommentar

Vært dårlig her i det siste.

Fant en Commodore 64 i går.. Er av den litt nyere typen (den som ikke har runde kanter).

Mangler en tast, og er ganske oppripa, og var uten noe utstyr, så jeg har ikke testa den.

 

I dag ble det bare et Cisco Access Point, som kjører strøm via TP kablen. (seperat boks for strøm).

"pakka" består av Cisco Aironet 350 Series (AIR-AP352E2C) og AIR-PWRINJ

Prøvde å koble det til strøm, og la det stå ei stund.

Så søkte jeg etter WLAN på mobilen, og da dukka det opp et nytt nettverk her.

Så det ser ut til å funke.

Men det er desverre bare 11MBit :(

Lenke til kommentar
Jeg dukker opp her inne igjen, denne gangen med en gammel AST-maskin som kan brukes til retro-bruk (Windows 3.11 / 95).

 

Specs:

Intel 486DX2-S, 66 MHz, SL Enhanced, 8 kB Write-Through L1 cache. Mer info

Digicom hovedkort, EFAR EC802G-B brikkesett, 256 usynkronisert L2 cache, SRAM

8 MB minne

Cirrus Logic CL-GD5246, 1 MB DRAM

Conner Peripherals CFS420A, 420 MB, 3600 rpm, 64 kB cache, 14 ms søketid. Mer info

 

Som sagt, PC'en passer ypperlig til DOS / Windows 3.x / Windows 95 og gamle DOS-spill. Den gis bort, og kan om ønskelig oppgraderes til 32 MB minne. Da skal det holde til Windows 95 og vel så det.

Kan ordne med bilder om ønskelig.

Hæ! Rått! Gratulerer med smutt funn. DX2-66 var faktisk den første maskinen jeg kjøpte for mine egne penger. Hadde riktignok bare 160MB HDD men den blåste sokkene av maskinene til kompisene.

Skulle plukket den opp hos deg, har nemlig en skuffe full av 3,5" disketter med gamle spill og software. Mimre mimre :)

 

Dessverre bor jeg i helt feil del av landet.

 

Selv fant jeg en par gamle Compaq'er med P3 rett under 1000-tallet og 10GB hdd'er. Ikke noe jeg gidder å ta vare på over tid med mindre noen vil ha dem.

Lenke til kommentar

Syns jeg gjorde noen bra funn idag!

Første jeg så var ei hjemmelagd basskasse!

4x Pyramid 10", kassa er av noe dårlig kvalitet.

Et element var skrudd ut, men lå løst ved siden av.

Har testa den, og et element var dødt, men det viste seg at det ikke var kobla til :p fikk på kablene, og da funka alle!

Kassa er så lett at den "danser" rundt på gulvet, med forsterkeren plassert oppå seg.

 

NAD 302 Stereo Amplifier, mangler powerknappen, men "innmaten" er der, så det er ikke noe problem å slå den på/av.

Den lyser grønt når jeg slår den på, men det er heller dårlig med lyd.

Hører musikken svakt, og veldig skurrete.

Er nok bare en bagatell feil, men tviler på at jeg klarer å finne ut av det :p

* Har nå skrudd den opp, fant ut at noen har bytta om på sikringene i den.. (bytta om på 1A og 4A), noe som har resultert i at 2 av dem hadde tatt kvelden.

Fikk byttet disse, og nå er det en brumme lyd i høytalerne, men får ikke noe musikk ut av dem :(

Så, noen forslag?

 

AKAI AM-A90 stereo forsterker, ser ganske gammel og støvete ut, men den var såpass tung at jeg måtte ha den med :p

Denne funker, men skurrer litt når man skrur opp og ned.

Denne klarte å drive kassa med 4x 10" uten problemer.

 

Fostex model 450 (16 kanals mixebord, temmelig stor sak!), denne lyser når jeg slå den på, men har ikke orka å leite etter noen koblinger som kan passe til den.

Så den er ikke testa mer enn det.

Mangler noen knapper for å styre volum, eller ser den hel og fin ut!

Har sikkert vært en dyr sak.

 

Master Craft kompressor, ser lite brukt ut, men den har fått litt juling..

Plasten på toppen er sprekt, og hjulene er borte.

Men det var litt luft på tanken på den.

*Skrudde av dekslet på den og testa den, funka på første forsøk!

Men har fått tapet sammen dekslet sånn nogenlunde, så skal få festa det igjen når den får kjølt seg ned :)

 

MTX Thunder 5000, 10" bass element, er noe ødelagt i gummien, og en del er borte.

Men det kan kanskje fikses.

 

IBM Thinkpad A22P bærbar pc.

Mangler batteri og et pynte deksel på toppen av skjermen.

Ellers ser den komplett og hel ut.

Skal teste den seinere idag.

Er en pentium 3 pc.

 

Og til slutt, en boks jeg ikke helt veit hva er :p

Skal google den litt etterhvert ;)

Orinoco står det på sida, bak står det Lucent Technologies Model: RG-1100

Network name: 313bec

Og det er tilkobling for nettverk og strøm på den, også er det 2 knapper bak. (Reset og Force Reload)

*Dette er visstnok en slags router/trådløst nett med innebygd antenne, i følge google.

 

* = edit/update ;)

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Fant en 15" LCD-skjerm. Men så kom det en ansatt fra andre siden av BIR-stasjonen og sa:

"bla bla ulovlig bla bla fuck you bla bla"

 

Og da hadde jeg allerede lagt skjermen inn i bilen. Men jeg la den fint tilbake, fordi jeg ikke ville ha noe med den lille gutten med de tøffe solbrillene som så "kul" ut. :p

 

Det er ulovlig å stjele ting fra el-returen. Men har de ansatte lov å plyndre bilen, for å hente tilbake skrotet sitt. Kan de bevise at det er deres? Blir noen politianmeldt for å stjele litt boss? Blir de straffet?

Lenke til kommentar
Fant en 19" Lenovo LCD-skjerm her om dagen. Fyrer opp, men intet bilde på skjermen. Virker ikke som den går i noe ventemodus/dvalemodus heller. Noen som har peiling på hva det kan være galt?

Har hørt at det kan være glattekondensatoren(e) i strømforsyningen som er gåen. Prøv å bytt de(n).

 

Abit VP6 dual P3 pga370

maks 2gb sdram og 2x 1ghz

 

alaplap_n.jpg

Ser ut som et server-hovedkort. Er det 4 IDE kontakter jeg ser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...