Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

har funnet at jeg fant en bay network (nortel) Baystack 450-24T. Produsert i 1999 og har faktisk en switchkapasitet på 7Gbit/s og mulighet for cascade og Gbit/fiber uplink kort.

 

vi si at denne er ganske grei. Tror det var core switcher på skolen en gang.

 

http://www.archer.pl/nsklep/pdf/bs450.pdf

 

noen som kan hjelpe meg til å få tilgang til switch slik at jeg fåt sett på instillingene?

Endret av Exentler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en HP laptop i dag, ganske knust så tok bare med CPU type AMD Athlon andre spec er uvist står © 1999 på den, og CPU kjøleren som kanskje kan brukes til noe.

En kompis fant et hovedkort fra ABIT, samme socet som CPU'n jeg fant, 4** (husker ikke resten av talla i farta.

 

EDIT: Har testa CPU'n i min bærbare akkurat nå. Det er en AMD Athlon XP 2400+

Har en 2600 + fra før så blir nok å bytte tilbake til gamle CPU'n..

 

EDIT2: Haha, glemte å sette i viftekontakta på laptopen. vart litt hot, men ikke noe som gikk galt, er ganske fet kjøle-ribbe i den så :p Til vanlig går bare vifta hvert 10 minutt i 5 minutter når det ikke er no last så.. :whistle:

 

EDIT3: Glemte å si at jeg retta opp 10-20 bøyde pins på CPU'n før jeg fikk trykka den på plass i laptopen min.

post-98276-1214064471_thumb.jpg

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Argh. Eg var bakom mi lokale elkjøp kjede idag. Dei hadde såklart låst inne alt i containarar. Det var nokre gamle pc-ar som var slengt rett ved sida av samt ei vaskemaskin eller to. Det har jo regna her eg bur, så då fungerar vel det meste ikkje? Dei som låg utafor containaren altså.

 

Før eg gjekk der ifrå såg eg jaggu eit kamera der og på lur. Det lover ikkje noko særleg bra. Korleis går eg fram om eg skal gå dit i arbeidstida deira?

Lenke til kommentar
Argh. Eg var bakom mi lokale elkjøp kjede idag. Dei hadde såklart låst inne alt i containarar. Det var nokre gamle pc-ar som var slengt rett ved sida av samt ei vaskemaskin eller to. Det har jo regna her eg bur, så då fungerar vel det meste ikkje? Dei som låg utafor containaren altså.

 

Før eg gjekk der ifrå såg eg jaggu eit kamera der og på lur. Det lover ikkje noko særleg bra. Korleis går eg fram om eg skal gå dit i arbeidstida deira?

 

Bare la utstyret tørke nok så funker det meste selv om det har blitt regna på, 1-2 dager tørk i ett litt varmt rom holder.

 

Kamera har da ikke noe å si ? Er på elkjøp her også trur jeg, men det gjør meg så lite.

Lenke til kommentar
kameraet er ikkje det som bryr meg mest, men at tinga er låst inne i ein containar. Då går det ikkje an å få tak i det som er der. Vil ikkje akkurat bryte meg inn i containaren.

 

Skjønner, å bryte seg inn er ikke helt lov nei. Det ville jeg ikke ha gjort :p

Lenke til kommentar

Fant tre harddisker i dag. En på 1,3GB og en på 3,2gb. Vi fant også en bitteliten, gammel server. Den var på størrelse med en A4-perm. Rambrikkene var små og søte på størrelse med en tyggispakke. Harddisken i den var død (ville ikke starte). Åpnet den for å kike. Det var litt rart, platene i den var fysisk skitne. :hmm:

Lenke til kommentar
Fant meg en skikkelig godbit i dag, gitt. :D

 

post-86885-1213629206_thumb.jpg

 

 

Kan ikke tro at folk bare kaster slikt som dette. Jeg kan jo tjene en slant på å selge den.

 

Jeg kan veldig godt fatte at folk kaster denne. Kramer VP211D/S og de tidligere VP211 og VP211N er vga-autoswitchere som dør på seg en gang og bestandig. Høyst sannsynlig er den kastet og erstattet av en vga switch fra extron... (noe jeg ville gjort) ;)

Lenke til kommentar
Det har jo regna her eg bur, så då fungerar vel det meste ikkje? Dei som låg utafor containaren altså.

 

Bare la utstyret tørke nok så funker det meste selv om det har blitt regna på, 1-2 dager tørk i ett litt varmt rom holder.

 

Legg det oppå TV`en dersom du har en CRT. Perfekt lufttørking. Har gjort det med flere telefoner og en laptop med vann innabords. Funker fint.

 

Cola i en laptop? Skyll hovedkortet med batterivann (rent!) fra bensinstasjonen og tørk. Funker også normalt godt.

 

DrE

Lenke til kommentar
Dagens fangst:

 

En P3-CPU på 800Mhz. Vet ikke hvorfor jeg tok den med.

To harddisker, en på 20 og en på 60. :thumbs:

Overaskende 2x512MB PC133. Hadde de så mye minne før i tiden? 800MHz CPU men 1GB minne? 1GB holder jo i dag, til og med. Er dette (DDR?)-SDRAM?

Et enkelt AGP-skjermkort

 

Jeg hadde i alle fall 1GB ram på den tiden. Er nok vanlig SDRAM, PC133 eller PC100

Lenke til kommentar

fant en bestmate200 pc for et år siden:D

 

vi hadde en slik hjemme fra før, eller kan vel heller si vi hadde..

skjermen var knust og det meste av deksler, men fikk fikset opp den vi hadde stående nede i kjellern.

 

nå med nytthovedkort, en 200 gb ide harddisk og 1.2 pentium 3 prossesor:D

 

 

så forøvrig ut som noen allerede hadde ribbet den, men harddisken liger ved psuen veldig godt jømt, og å finne 1.2 ghz prossesor var jo en drøm som kom i oppfylelse:D

Lenke til kommentar

Dagens fangst:

(Litt juks, siden jeg og noen venner traff på IKT-avdelingen på skolen min, som var ute på tur for å kaste fra seg :p )

 

9 x Dell Optiplex,P3 933mhz, 256mb minne, 20gb hdd.

4 x Compaq Deskpro, P3 1ghz, 256 mb minne, 20gb hdd.

5 x Asus Barberone, Celeron 1,72ghz, 256-512mb minne, 30gb hdd.

4 x Compaq Workstation, P4 2,53ghz, 512mb minne, 40gb hdd.

Helt nytt Terratec USB TV-kort.

"Defekt" WD Mybook 500GB, mistanke om defekt disk.

Noen kjøleribber + vifter.

Hel haug med 20GB harddisker.

Nettverkskabler, tastatur og mus.

 

Var dog snill, og kontaktet den lokale ungdomsskolen som jeg gikk på,

for å si ifra at de kunne få disse maskinene. Beholdt noen selv da :p

Var også noen 900mhz maskiner, men lot de være siden det blei veldig mange.

Endret av Trussl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...