Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk dratt med meg no småting igjen idag..

Toshiba laptop i deler, er en pentium 3, 1Ghz.. knust skjerm..

Men hadde tatt vare på overdelen av en anna modell, og denne passer rett på, fordet om skjermen er litt større :)

 

Men får den ikke til å starte.. (samma feil på den jeg tok deler fra).

Den lyser grønt på at lader er tilkobla, og batteripæra lyser oransje.

Når jeg prøvde å starte den så slukker begge 2, og den pæra som viser at lader er tilkobla begynner å blinke oransje..

 

Ellers fant jeg en docking stasjon til HP/Compaq laptop..

Og en 20GB harddisk :p

har du prøvd å boote uten batteri? jeg fikk inn en laptop som ikke ville starte på gamle jobben og da jeg tok ut batteriet så funka den fint. dvs jeg fikk starta den, gadd ikke stressteste den.

Lenke til kommentar
Hvor gjør dere av alt driten dere finner?

- Driten leverer jeg tilbake til elretur.

 

Hvor jeg gjør av alle gullkornene?

- De tester og evt reparerer jeg. Så bruker jeg de i PC-er til eget bruk eller gir de bort (f.eks til disse gutta). Evt. selger det billig om det er noe nevneverdig verdi. For øyeblikket sitter jeg og installerer Ubuntu på en Pentium III 1GHz PC med 384 MB ram og 20 GB harddisk. Den skal kjæresten til søstra mi få til HTPC-bruk fordi den yter godt nok og er liten og stillegående. Genialt siden det ikke trengs mer og det er gratis. Under installasjonen spiller jeg litt på den samtidig som jeg leser litt på forumet.

 

 

 

Å vi takker ;)

 

 

Det noen ikke trenger kan andre som oss ha veldig godt bruk for! Og derfor der det fint vi har personer som Simen1 og ArticOC!

Lenke til kommentar
Fikk dratt med meg no småting igjen idag..

Toshiba laptop i deler, er en pentium 3, 1Ghz.. knust skjerm..

Men hadde tatt vare på overdelen av en anna modell, og denne passer rett på, fordet om skjermen er litt større :)

 

Men får den ikke til å starte.. (samma feil på den jeg tok deler fra).

Den lyser grønt på at lader er tilkobla, og batteripæra lyser oransje.

Når jeg prøvde å starte den så slukker begge 2, og den pæra som viser at lader er tilkobla begynner å blinke oransje..

 

Ellers fant jeg en docking stasjon til HP/Compaq laptop..

Og en 20GB harddisk :p

har du prøvd å boote uten batteri? jeg fikk inn en laptop som ikke ville starte på gamle jobben og da jeg tok ut batteriet så funka den fint. dvs jeg fikk starta den, gadd ikke stressteste den.

 

Har prøvd, det hjalp ikke.

Men fant ut at CPU vifta er tatt ut.. Og jeg har ikke noe som passer.

Men har fått den til å boote enkelte ganger, så det er nok noe feil med hovedkortet.

Men orker ikke å stresse noe mer med en såpass gammel pc.

Lenke til kommentar

Var innom en tur idag :) fikk dratt med meg 2 stasjonære pc'er som mangler noe deler :p

Også en 19" DELL flatskjerm som man kan snu bildet 180 grader på.

Den har også innebygget 4 ports USB hub :p

Skjermen ser ut til å funke (får opp at den ikke mottar signal, men har heller ikke koblet den til noe)

Men det er en feil på den.. dem som har kastet den har klart å vri den mer enn 180 grader, så jeg kan enten ha bilde sidelengs, eller oppned.

Men skal se om jeg får demontert festet til den, så jeg kanskje får retta det opp :)

 

PC'ene har jeg ikke sett så mye på, annet enn at jeg har sett at den ene har 512+256MB ddr-ram, og 8x dvd-brenner.

Den andre har 256MB ddr-ram, og det meste andre er tatt ut.

Lenke til kommentar

Har nå fått rettet opp festet til skjermen litt, så den kan snus i riktig retning.

Men fant ut at når den har stått på ei lita stund så kutter baklyset :(

Har skrudd den opp, og det som er av kondensatorer ser helt ut!

Om jeg slår den av og på har jeg lys igjen, men det varer kortere for hver gang jeg slår den av og på.

Så det virker som om den kutter når den blir "varm".

Første gangen holder det i rundt 2-3 min, og etter det er det fra 1 min og nedover.

 

Forslag til hva som kan ha tatt kvelden??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...