Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Jeg var faktisk ute for første gang og kikket litt, men til min store forbauselse (...) var det polakker der, og da turte ikke jeg begynne å se på maskinene som sto bak elkjøp. Regner med det vil bli lettere å ta med seg når jeg får sertifikat, da det kan være tungt å bære 10-15 kabinetter med innmat.. Var mange CRT-skjermer der også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var faktisk ute for første gang og kikket litt, men til min store forbauselse (...) var det polakker der, og da turte ikke jeg begynne å se på maskinene som sto bak elkjøp. Regner med det vil bli lettere å ta med seg når jeg får sertifikat, da det kan være tungt å bære 10-15 kabinetter med innmat.. Var mange CRT-skjermer der også.

Er bare å late som de ikke er der og kike der de ikke kiker. Etter min erfaring (bare 2-3 ganger) går de vekk etter du begynte. Men så har det bare vært 1-2 maks når jeg kom.

Lenke til kommentar

Vært dårlig her i det siste.

Men fant en Kenwood MP3/WMA spiller til bil.

Kenwood KDC-W6527.

Eneste feilene med den er at knappen for å skifte sang/radio kanal, og spoling osv hadde løsnet.. så jeg skrudde opp fronten og tok den ut, ble for vanskelig å prøve å lodde den.

Også er det problemer med å få ut plata som sitter i.. Noen ganger kommer den ut etter 2-3 forsøk, og andre ganger gir den opp og "later som" at det ikke er i plate.

 

Men sjekka litt på Ebay, og man får en fjernkontroll til den for 50-100 kr.

Lenke til kommentar

Siden dere er mestere i gjenbruk ville jeg bare nevne at jeg har lagt inn en del ting i datadeler gis bort tråden. Så dere kan melde dere der eller så kan det vel hende noen av dere finner det på elreturen på Lade om ei uke eller to. Sjekka kjapt og håper dette ikke er brudd på trådregel.

Lenke til kommentar

Fant litt småtteri idag..

Microsoft Bluetooth tastatur, fant desverre ikke sender/mottaker og mus.

Har testa det mot mobilen (N95), og det funka fint når jeg bytta batterier i det.

Kunne til og med styre MP3 spilleren via multimedia tastene på tastaturet!

 

Fant også 2 neon lys.

Det ene var et rør med en inverter for 2 rør.

Røret var knekt, men har bruk for inverteren om den funker.

Det andre var et RGB rør med innebygget inverter, som også er lydstyrt.

Dette funker som det skal!

 

Ellers har det ikke vært stort i det siste gitt..

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Hvor gjør dere av alt driten dere finner?

- Driten leverer jeg tilbake til elretur.

 

Hvor jeg gjør av alle gullkornene?

- De tester og evt reparerer jeg. Så bruker jeg de i PC-er til eget bruk eller gir de bort (f.eks til disse gutta). Evt. selger det billig om det er noe nevneverdig verdi. For øyeblikket sitter jeg og installerer Ubuntu på en Pentium III 1GHz PC med 384 MB ram og 20 GB harddisk. Den skal kjæresten til søstra mi få til HTPC-bruk fordi den yter godt nok og er liten og stillegående. Genialt siden det ikke trengs mer og det er gratis. Under installasjonen spiller jeg litt på den samtidig som jeg leser litt på forumet.

Lenke til kommentar
Hvor gjør dere av alt driten dere finner?

- Driten leverer jeg tilbake til elretur.

 

Hvor jeg gjør av alle gullkornene?

- De tester og evt reparerer jeg. Så bruker jeg de i PC-er til eget bruk eller gir de bort (f.eks til disse gutta). Evt. selger det billig om det er noe nevneverdig verdi. For øyeblikket sitter jeg og installerer Ubuntu på en Pentium III 1GHz PC med 384 MB ram og 20 GB harddisk. Den skal kjæresten til søstra mi få til HTPC-bruk fordi den yter godt nok og er liten og stillegående. Genialt siden det ikke trengs mer og det er gratis. Under installasjonen spiller jeg litt på den samtidig som jeg leser litt på forumet.

 

Så du gir bort gratis? :p

 

Eg har eit prosjekt på gang (signatur for link), og treng hardware veldig sårt til eit foreløpig tomt kabinett, som dog ikkje er ferdig laga. Eg har ei gaming maskin som skal selgast, men eg har ikkje lyst til å investere i ei ny, sida eg har ei anna maskin igjen som taklar bruket mitt. Derfor står eg igjen med null hardware til kabinettet eg skal lage.

 

Det eg har av hardware er eit s939 hovudkort (mogleg defekt, får ikkje testa.), 40gb hardisk, 512mb-1gb minne og lydkort.

 

Det eg då treng er cd- eller dvd-spelar, eit eller anna skjermkort (treng ikkje vere bra), cpu (og kjølar, men eg kan skaffe det sjølv) og psu.

 

Så har du noko av det eg treng og vil gje det vekk, er eg evig takknemleg! :innocent:

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Jeg fant noe kjekt idag...

Jeg var innom på Forus Gjenvinningstasjon og kasta noe søppel med pappa, og vips så såg jeg CV høyttalere fra AT serien.

Det er ikke lov å ta med ting derifra, så jeg gikk å spurte om jeg kunne få de, da det er synd at slike objekter blir kastet, og i tileg så samler jeg på C-v!. Mannen (som er sommervikar) henviste meg til en som jobber der fast.

Jeg spurte fint om det samme og han sa siden det bare var høyttalere og ikke en PC med mye elektronikk innvendig så gikk det greit. Jeg takka hyggelig å bærte de bort i bilen med et "STOOORT" glis.

 

Som sagt så heter høyttalerene Cerwin-Vega AT-40.

Standen på de var veldig bra, litt riper og en bulk ca midt på den ene høyttaleren, og kantopphenget var løsnet fra membranet. Men det fikk jeg fikset ved at en kompis skaffet kontakt lim og så lot jeg det stå på tørk fra 18 til 23 og når jeg kom hjem var et klart.

Kan sikkert ordne noen bilder senere idag...

 

EDIT: Omformulering av teksten og retting av skrivefeil.

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar

Fikk dratt med meg no småting igjen idag..

Toshiba laptop i deler, er en pentium 3, 1Ghz.. knust skjerm..

Men hadde tatt vare på overdelen av en anna modell, og denne passer rett på, fordet om skjermen er litt større :)

 

Men får den ikke til å starte.. (samma feil på den jeg tok deler fra).

Den lyser grønt på at lader er tilkobla, og batteripæra lyser oransje.

Når jeg prøvde å starte den så slukker begge 2, og den pæra som viser at lader er tilkobla begynner å blinke oransje..

 

Ellers fant jeg en docking stasjon til HP/Compaq laptop..

Og en 20GB harddisk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...