Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Noen spørsmål til de erfarne el-retur-plukkerne:

-Hvor ofte er dere ute og kikker etter ting, og hvor ofte er dere innom hvert sted hvis dere er innom flere steder?

-Hvor ofte finner dere faktisk noe nyttig? Over halvparten av gangene? Anslå gjerne i prosent.

-Hvor ofte tømmes el-retur-containere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen spørsmål til de erfarne el-retur-plukkerne:

-Hvor ofte er dere ute og kikker etter ting, og hvor ofte er dere innom hvert sted hvis dere er innom flere steder?

-Hvor ofte finner dere faktisk noe nyttig? Over halvparten av gangene? Anslå gjerne i prosent.

-Hvor ofte tømmes el-retur-containere?

5489020[/snapback]

-hvert andre gang jeg besøker et sted finner jeg noe jeg ser nytte i

- cont. tømmes etter behov, dette kan variere veldig etter sesong

 

Våren og sommeren er generelt den beste tiden å lete, folk rydder og kaster mye i denne tiden. Jeg pleier vanligvis aldri dra til stedene kun for å finne noe.. hvis jeg drar innom er det hvis jeg skal på en butikk i nærheten

Lenke til kommentar

Har selv plukket en del i gamle bygg når det skal renoveres og i forbindlese med jobb. Bla. så sikret jeg meg masse med 100% fungerende støpsel og tilbehør, metervis med fin trekkrør++.. Slikt koster flesk, og kommer godt til når man fixer opp kjeller og bygger garasje.. :yes:

 

Edit: For ikke å snakke om meget fine stålvasker og slikt.. :thumbup: LItt offtopic dette da... ;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Snufs! Så for et par dager siden at det sto i hvert fall 1stk kabinett med tilhørende skjerm utenfor Elkjøp Gjøvik, men nå er alt borte!

5488452[/snapback]

 

Jeg tipper det var jeg som hadde vært der og plassert skjermen og kabinettet du så. Var bortom med tingene ved 16-tiden søndag ;)

 

En gammel 15" Siemens Nixdorf-skjerm og et kabinett som ikke inneholdt stort annet enn en PSU, frontløs floppy og et defekt slot-1-hovedkort var neppe så mye å ha :!:

 

Det kommer nok flere sjanser :thumbup:

5488457[/snapback]

 

Jeg var der i går og plukket med meg et par laptoper som var forsøkt ødelagt, samt et nettverkskort, et skjermkort og ellers noe eldre småplukk av ymse slag som jeg sikkert må kaste igjen om en stund fordi jeg ikke trenger det,,... :D

Men kuppet var laptopene, for når jeg fikk slaktet dem satt jeg igjen med:

 

2 stk 40GB 2,5" HD

1 stk Intel Pentium 1,4Ghz/2m/400mhz cpu

1 stk Celeron 2,6Ghz/128/400mhz cpu

1 stk Ram SOdimm 256mb

 

Noen som har ideer til bruk av cpu? Den celeronen virker som om den er en standard celeron som kan brukes på vanlig 478 hk er litt usikker på den andre, for jeg finner den ikke i intels lister. Det står som nevnt 1,4Ghz/2M/400 på den.. kan det være så mye som 2MB cache på den? Noen som har peiling på dette? Erfaring med å bruke laptop cpu i vanlig desktop?

 

PS: Sinnsykt mye skjermer hos Elkjøp Gjøvik nå hvis noen trenger en server skjerm. Mange store også

Endret av tommkarl
Lenke til kommentar

litt OT her men leste på dinside.no at det er jo bare og kjøpet et 2,5" extermkabinett. og pakke inn slike disker som tommkarl finner så mange av. drives via usb. helt logisk men jeg har aldri tenkt på det som en måte og ta vare på gamle HDD. bare ved kjøp av nye. :Den liten link.

 

skal ta meg et tokt når jeg kommer til fedrelandet, her nede i ungarn er det nok desverre slik at det dere plukker hos elkjøp står i burikker her. er vel en form for gjennbruk det også :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg var innom tre elreturstasjoner i dag på jakt etter en reserve-PSU. Alle tre områdene var "støvsugd" for utstyr :(

 

Begynner konkurransen om skrapet å bli så stort etter at denne tråden har gjort folk oppmerksome på "gullgruvene"? :p

5499440[/snapback]

 

 

kanskje artic føler han har skutt seg selv i foten.... :p

Lenke til kommentar
Jeg var der i går og plukket med meg et par laptoper som var forsøkt ødelagt, samt et nettverkskort, et skjermkort og ellers noe eldre småplukk av ymse slag som jeg sikkert må kaste igjen om en stund fordi jeg ikke trenger det,,... :D

Men kuppet var laptopene, for når jeg fikk slaktet dem satt jeg igjen med:

 

2 stk 40GB 2,5" HD

1 stk Intel Pentium 1,4Ghz/2m/400mhz cpu

1 stk Celeron 2,6Ghz/128/400mhz cpu

1 stk Ram SOdimm 256mb

 

Noen som har ideer til bruk av cpu? Den celeronen virker som om den er en standard celeron som kan brukes på vanlig 478 hk er litt usikker på den andre, for jeg finner den ikke i intels lister. Det står som nevnt 1,4Ghz/2M/400 på den.. kan det være så mye som 2MB cache på den? Noen som har peiling på dette? Erfaring med å bruke laptop cpu i vanlig desktop?

 

PS: Sinnsykt mye skjermer hos Elkjøp Gjøvik nå hvis noen trenger en server skjerm. Mange store også

5498898[/snapback]

 

Den Pentium CPUen er sikkert S479. Du får adapter fra S478 til S479, men jeg tror ikke det er alle hovedkort som støtter det. Uansett de pleier å klokke noe hinsides bra de CPUene der ;)

Lenke til kommentar

Var en runde i går ettermiddag for å se om jeg kunne finne noe. Jeg må si det var labert. Eneste man kunne finne var vaskemaskiner, kjøleskap og slikt. Samt en haug PGA370 hovedkort. En ting som ikke er vanskelig å finne, er brukte oljeovner. Der ligger det mang et vannkjølingsprosjekt og bare venter på å bli funnet.

Lenke til kommentar
Jeg var der i går og plukket med meg et par laptoper som var forsøkt ødelagt, samt et nettverkskort, et skjermkort og ellers noe eldre småplukk av ymse slag som jeg sikkert må kaste igjen om en stund fordi jeg ikke trenger det,,... :D

Men kuppet var laptopene, for når jeg fikk slaktet dem satt jeg igjen med:

 

2 stk 40GB 2,5" HD

1 stk Intel Pentium 1,4Ghz/2m/400mhz cpu

1 stk Celeron 2,6Ghz/128/400mhz cpu

1 stk Ram SOdimm 256mb

 

Noen som har ideer til bruk av cpu? Den celeronen virker som om den er en standard celeron som kan brukes på vanlig 478 hk er litt usikker på den andre, for jeg finner den ikke i intels lister. Det står som nevnt 1,4Ghz/2M/400 på den.. kan det være så mye som 2MB cache på den? Noen som har peiling på dette? Erfaring med å bruke laptop cpu i vanlig desktop?

 

PS: Sinnsykt mye skjermer hos Elkjøp Gjøvik nå hvis noen trenger en server skjerm. Mange store også

Holy Moly, det var mange godbiter må jeg si :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg var der i går og plukket med meg et par laptoper som var forsøkt ødelagt, samt et nettverkskort, et skjermkort og ellers noe eldre småplukk av ymse slag som jeg sikkert må kaste igjen om en stund fordi jeg ikke trenger det,,... :D

Men kuppet var laptopene, for når jeg fikk slaktet dem satt jeg igjen med:

 

2 stk 40GB 2,5" HD

1 stk Intel Pentium 1,4Ghz/2m/400mhz cpu

1 stk Celeron 2,6Ghz/128/400mhz cpu

1 stk Ram SOdimm 256mb

 

Noen som har ideer til bruk av cpu? Den celeronen virker som om den er en standard celeron som kan brukes på vanlig 478 hk er litt usikker på den andre, for jeg finner den ikke i intels lister. Det står som nevnt 1,4Ghz/2M/400 på den.. kan det være så mye som 2MB cache på den? Noen som har peiling på dette? Erfaring med å bruke laptop cpu i vanlig desktop?

 

PS: Sinnsykt mye skjermer hos Elkjøp Gjøvik nå hvis noen trenger en server skjerm. Mange store også

Holy Moly, det var mange godbiter må jeg si :w00t:

5502832[/snapback]

 

Joda, var fornøyd jeg. Som regel finner jeg lite. Prøver å ikke gå for ofte. Synes det er litt flaut hvis folk begynner å legge merke til "skrotnissen" :blush:

 

Forresten, av ren nysgjerrighet, rekk opp hånda alle fra Gjøvik og omegn som driver med dette!

Endret av tommkarl
Lenke til kommentar
Den Pentium CPUen er sikkert S479. Du får adapter fra S478 til S479, men jeg tror ikke det er alle hovedkort som støtter det. Uansett de pleier å klokke noe hinsides bra de CPUene der ;)

5500230[/snapback]

 

Takk for tipset! Kanskje jeg må prøve å få tak i et hk som takler den

Endret av tommkarl
Lenke til kommentar
Forresten, av ren nysgjerrighet, rekk opp hånda alle fra Gjøvik og omegn som driver med dette!

5502978[/snapback]

 

Jeg rekker opp hånda... :tease:

5503101[/snapback]

 

Har du lagt merke til det kameraet på Elkjøp Gjøvik som er rettet mot containeren? Kan ikke si at jeg liker å bli filmet når jeg kommer ut av containeren med en laptop under hver arm og en rema pose med deler i hånda :whistle: Legger litt demper på hvor ofte jeg drar dit....

Lenke til kommentar
Forresten, av ren nysgjerrighet, rekk opp hånda alle fra Gjøvik og omegn som driver med dette!

5502978[/snapback]

 

Jeg rekker opp hånda... :tease:

5503101[/snapback]

 

Har du lagt merke til det kameraet på Elkjøp Gjøvik som er rettet mot containeren? Kan ikke si at jeg liker å bli filmet når jeg kommer ut av containeren med en laptop under hver arm og en rema pose med deler i hånda :whistle: Legger litt demper på hvor ofte jeg drar dit....

5503178[/snapback]

 

Nei, det har jeg ikke lagt merke til. Jeg har så langt holdt meg til det som er plassert utenfor containeren... Mulig alle godsakene er inne i containeren? :hmm:

 

Kanskje en idé å ikke parkere bilen slik at bilskiltet er synlig fra kameraet, hvis man kommer med bil da... (hvis man føler at det man gjør er "litt på kanten")

Endret av tomahg
Lenke til kommentar
Forresten, av ren nysgjerrighet, rekk opp hånda alle fra Gjøvik og omegn som driver med dette!

5502978[/snapback]

 

Jeg rekker opp hånda... :tease:

5503101[/snapback]

 

Har du lagt merke til det kameraet på Elkjøp Gjøvik som er rettet mot containeren? Kan ikke si at jeg liker å bli filmet når jeg kommer ut av containeren med en laptop under hver arm og en rema pose med deler i hånda :whistle: Legger litt demper på hvor ofte jeg drar dit....

5503178[/snapback]

 

Nei, det har jeg ikke lagt merke til. Jeg har så langt holdt meg til det som er plassert utenfor containeren... Mulig alle godsakene er inne i containeren? :hmm:

 

Kanskje en idé å ikke parkere bilen slik at bilskiltet er synlig fra kameraet, hvis man kommer med bil da...

5503203[/snapback]

 

Oh yes! Uten tvil. Det står en pall der inne med snadder

 

Ang parkering, så setter jeg bilen rundt hjørnet. er litt paranoid

Endret av tommkarl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...