Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Rateloto: Kor du bor? Det ser sannelig ut som Bergen er et av de verste stedene :(

 

Jeg har spurt et par ganger, men ingen vet hvor jeg finner noen plasser med hyggelige folk og offentlige plasser :S

 

Edit: Kan jeg få en ting oppklart, er det lov, eller ikke lov å plukke med seg ting?

 

Og hvordan burde jeg gå fram med å spørre? burde jeg bare spørre personlig, sende email, eller bare rote på kveldstid?

5508217[/snapback]

 

Jeg bor i Trondheim, jeg.

 

Etter det jeg har skjønt av denne tråden, er det IKKE lov å plukke med seg ting. Men spør du pent, er det sikkert mange steder som lar deg slippe til, bare du rydder etter deg og oppfører deg ordentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du er skikkelig rå tar du med deg en UPS og tester utstyret on-site :cool:

5508918[/snapback]

 

Ahh ArticOC du er lur. Jeg har en knall UPS stående som jeg ikke bruker på serveren min nå. Den skal rett i bilen ;)

 

Forresten jeg har hatt enormt bra resultat med å raide kontainere utenfor f.eks blomsterringen sin transportsentral :D

Prøv og kom hjem med 30 orkideer til kona dere. Det slår enhver blomsterkvast med roser her i gården ivertfall. :love:

 

Forresten er det Veidekke sine kontainere som står over hele landet eller? Noen som vet hvor alt digget havner?

Lenke til kommentar
16000 hits!!  Tror det er flere som har/trenger kommet ut av "skapet" ;)

5510530[/snapback]

 

 

Nå er det vel bare noen promiler av oss som er milionær gutter, så at folk benytter seg av fint fungerende "skrot" er vel ingen bombe.. (selv om de fleste av oss skal gi utrykk for dette utad...)

 

Har selv ikke væt på el-retur jakt, men har altid drevet å plukket med meg ting fra forsjellige steder. Både med og uten lov ;)...

 

Kan neven noen ting som jeg husker i farten. Har 'tjent' ganske mange 10 tusner på dette. (litt offtopic i forhold til det med datakompeneter da..)

 

Plukket parkett gulv som ble skrotet pga. små feil. over 60 kvm. og plukket ut slik at det ble nok til alle soverom kjellerstue mm. og ungikk nesten alle stavene med feil her hjemme. koster vel 400-500 pr kvm.

 

Kjellervask rustfrim, type stor. helt fin. koster 2000-3000,-

 

Masse panel (korte lengder), men veldig bra til brystnigspanel.

 

El artikler i form av støpsel, brytere kabel, trekkrør mm. spart noen tusen her.

 

Har fått overskudd av varmekabel på nybygg, koster 3000-4000 for de 90 + 75 meter lengdene jeg fikk. :)

 

Gratis glass til sommerhage fra renovering av nybygg. Koster noen tusen..

 

Diverse trelast/plater som egner seg til resiverk og divrese + til rullebrettrampe til

poden..

 

Gratis føysestativ til poden, måtte bare sveises litt..

 

Diverse kaserte møbelplater etc. fra møbel butikker som kaster dette. Flott til hyller etc om man er hobbysnekker!

 

Masse slike hengsler og knotter/håndtak til kjøkken/garderobeskap. Koster feks. nærmeer 100 lapp for et par hengsler. Nok en fin sak for hobbysnekeren.. :D

 

Diverse fliser til både inne og ute bruk..

 

 

Kunne sikkert nevnt masse mer, spesielt byggevarer.

 

 

Og det er absolutt ingentig ved mitt hjem som tilsier at jeg er en liten "skrotnisse"...

 

 

Sparer enormt på dette, pluss at det er veldig gøy å bygge opp noe av slikt og se et resultat som er som om det var nytt/kjøpt fra butikken..

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Æsj... Var lite å finne bak Elkjøp ja... Bare skrot! Endte opp med et par knuste TV-er og mikrobølgeovner, don't worry, der var det så rotete fra før at de ikke merker noe. Skulle tatt med lommelykt, da det var bekmørkt. Fant noen datadeler, eldgamle floppyer, CD-ROM-er og et lass med noe random jalla PCI-kort. Var bare sånne IDE-kontrollere og TV-kort fra før tusenårsskiftet...

Lenke til kommentar

Siden jeg var ute på noen ærend idag, stakk jeg innom 4 steder med el-retur. Bomtur på de 2 første. Så nesten ut som om det var tømt nylig begge stedene. På det tredje stedet virket det ikke som om jeg var mer heldig. Kikka litt rundt. Fant en ubrukt Nero v5-CD - av alle ting.

Snoka litt mer - og der ja. IBM Aptiva-maskin. Virket tung. Ingen som har vært her før meg? Sjekka ikke der og da, men tok med meg hele kabinettet.

 

Sjekka istad, og jada. Alt var der. Acer V72MA HK, 1 minnebrikke, 1 HD, PCI-faxmodem. Strømledningen var kveila pent opp og satt i bak. Hehe. Det sto også i en USB-til-PS/2-overgang.

 

Spennende det her. :cool:

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Er det INGEN som vet om gode steder i Bergen? Blir snart drit sur(sorry)

Men det er jo ingen som vet om noe her :S

5512609[/snapback]

 

Du gir deg ikke, men er det ikke sånn at man skal holde de beste stedene for seg selv? :tease: Ett hint er i hvert fall å dra litt ut av byn, det er jo der de store kjedene holder til (expert, elkjøp, lefdal, binders osv..)

 

Hittill har jeg bare levert inn varer til sånne steder, i og med at jeg syns det er litt pinlig å plukke med meg noe. Men nå ser jeg jo at det fins ett "miljø", og det gjør det jo litt mer akseptabelt (takk!). Dessuten føler jeg at jeg har litt "rett" til å plukke med meg noe, siden jeg har levert inn så mye, selv om det egentlig ikke finnes noe logikk i en sånn tankegang. Tror jeg må ta meg en rundtur å se om jeg finner noe brukendes...

Lenke til kommentar
Er det INGEN som vet om gode steder i Bergen? Blir snart drit sur(sorry)

Men det er jo ingen som vet om noe her :S

5512609[/snapback]

 

Du gir deg ikke, men er det ikke sånn at man skal holde de beste stedene for seg selv? :tease: Ett hint er i hvert fall å dra litt ut av byn, det er jo der de store kjedene holder til (expert, elkjøp, lefdal, binders osv..)

 

Hittill har jeg bare levert inn varer til sånne steder, i og med at jeg syns det er litt pinlig å plukke med meg noe. Men nå ser jeg jo at det fins ett "miljø", og det gjør det jo litt mer akseptabelt (takk!). Dessuten føler jeg at jeg har litt "rett" til å plukke med meg noe, siden jeg har levert inn så mye, selv om det egentlig ikke finnes noe logikk i en sånn tankegang. Tror jeg må ta meg en rundtur å se om jeg finner noe brukendes...

5512814[/snapback]

 

Si ifra hvis du finner et PCI skjermkort ^^,

Lenke til kommentar

Etter tre turer over flere dager, sitter jeg med disse maskinene:

 

IBM Aptiva 2136 (ALi ALLADiN 3)

80 MB RAM

Cyrix PR166+ 133 MHz Socket 7

Integrert VGA (ATi mach64 1 MB)

Voodoo2 :D

Integrert lyd (et eller annet Crystal)

2.5 GB Seagate

16X CD-ROM

 

CINET 4060iT/M-003-4K5 (OPTi 82C407)

8 MB RAM (30-pin SIMM)

486DX 33 MHz

Integrert VGA (Western Digital 90C31A-ZS)

3Com EtherLink II/16

120 MB Seagate (Conner)

Defekt PSU. Har en i reserve, så den skal byttes.

 

Commondore Model C (Solutions 88C4386M)

8 MB RAM (30-pin SIMM)

486SX 25 MHz

Western Digital 90C30-LR 1 MB

Crystal CS4248-KL

Seagate kontrollerkort

120 MB Seagate og 425 MB Samsung

CD-ROM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...