Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som veit om noen bra EE-steder i oslo, hvor man kan få tak i brukbare psu'er og slikt? (trenger noen til modding osv.)

og et sted hvor det ikke er så "strengt" :p

5460691[/snapback]

 

Tror ikke PSU er det tryggeste å ta i tanke på fukt fra regn osv.

5461054[/snapback]

 

Jeg har resirkulert flere PSUer, og bare opplevd problemer en gang, den slo ut sikringen både på kretsen den var tilkoblet og hovedsikringen for hele huset. For sikkerhets skyld lar jeg dem ligge til tørk inne i 72 timer, åpner dem for å se om det er svidde komponenter i dem, og tester dem med noe maskinvare jeg ikke kommer til å savne noe særlig.

Lenke til kommentar

Min lokale el-retur er sammen med containere for å hive papir og div annet resirkulerbart. Forleden dag var jeg innom der med noe papir og glass, da en fyr spør meg hvor det er man kan hive PCer. Jeg peker på det stedet, og sier "Der, men du kan gjerne hive den baki min bil" Hvilket han heldigvis ikke hadde noe imot...

 

Viste seg at poweret var gåent, med nytt power gikk den fint opp, 350 MHz prosessor, 128 MB SDRAM 4+20 GB hdd og ikke minst et digert Chieftec kabinett, så nå blir det ny husserver... med litt mer RAM og disk som jeg har liggende :)

 

M.

Lenke til kommentar

Jeg vil også finne noe fint :hrm:

Noen som vet om noen fine plasser i Trondheimsområdet forresten?

Er det verdt å sjekke rundt Expert, Elkjøp, Lefdal og slike butikker, om de har noen containere stående?

Det er vel rimelig guffent å lete etter deler nå i containere som står ute, siden det har kommer en klatt snø :nei:

Lenke til kommentar
Jeg vil også finne noe fint  :hrm:

Noen som vet om noen fine plasser i Trondheimsområdet forresten?

Er det verdt å sjekke rundt Expert, Elkjøp, Lefdal og slike butikker, om de har noen containere stående?

Det er vel rimelig guffent å lete etter deler nå i containere som står ute, siden det har kommer en klatt snø  :nei:

5466286[/snapback]

 

Guffenheten forsvinner jevnt med gleden over å finne noe digg ;)

Men Elkjip har ofte greiene sine stående innendørs, men Ikea, Lefdal, Elkjøp, Expert +++ har som regel en plass der folk setter ting ifra seg

Lenke til kommentar
Hva med å lage lister i første post over de beste plassene i forskjellige byer?

5462057[/snapback]

Hvis noen kommer med lister fra foskjellige steder, kan det legges på førstesiden, ta gjerne med terningskast som beskriver hvor store mengder, betjeningen dårlig/god og tilgjengelighet :)

 

Har redigert første post for steder i Tromsø

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Jeg vil også finne noe fint  :hrm: Noen som vet om noen fine plasser i Trondheimsområdet forresten? Er det verdt å sjekke rundt Expert, Elkjøp, Lefdal og slike butikker, om de har noen containere stående? Det er vel rimelig guffent å lete etter deler nå i containere som står ute, siden det har kommer en klatt snø  :nei:

5466286[/snapback]

Guffenheten forsvinner jevnt med gleden over å finne noe digg ;) Men Elkjip har ofte greiene sine stående innendørs, men Ikea, Lefdal, Elkjøp, Expert +++ har som regel en plass der folk setter ting ifra seg

5466312[/snapback]

Jeg kan legge til at Siba har oppsamling utendørs men de er dessverre raske til å ta inn alt av datautstyr på lagret. Bare vaskemaskiner, kjøleskap etc får stå ute.

 

Men Expert har det i en innhegning så der kommer man ikke til.

 

Ellers: Takk for tipset om IKEA. Det er litt langt unna her men kan alltids ta en tur forbi der en dag jeg har tid. :)

Lenke til kommentar
Tar dere erfarne plukkere med dere uerfarne plukkkere på opplæringsturer?  :p

5467844[/snapback]

 

2 timer teori og 4 ukers praksis :p

5468245[/snapback]

 

Da ser jeg for meg trening innen følgende områder, jeg:

-Hinderløp med kabinett

-Skjermkast-og-ta-i-mot-selv

-Containerklatring

-Hurtigskruing

-Smisking av ansatte eller lage kamuflasjeklær (eget valg)

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...