Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

litt av min fangs, tatt fra mange pc'er :) over 3 år tror jeg.

 

Det som er verdt og nevne :)

 

CPU:

Pentium 3 800Mhz

Pentium 4 1400Mhz (423)

Pentium 4 1600Mhz (478)

AMD 64 3200+ (754)

 

Hovedkort:

Mange socket 478

1stk socket 423 funker bare med agp 1-2x ikke 4x :(

1stk socket 754

3stk til celeron/pentium 3

 

 

Minne:

2 Sdram 512mb

6 sdram 256mb

mange 128-64mb sdbrikker

1 128mb DDR

1 256mb DDR

 

Harddisker:

flere 10-20gb

2stk 40gb

 

Skjermkort:

Riva TNT2 32mb

2 stk Geforce 2 MX

 

 

3stk kabinetter

dvd brenner.

dvd-romer

cd-romer.

 

sikker mye til, men mye bra.

Lenke til kommentar

er lenge siden jeg har vært på skattejakt nå. men sist jeg var så var det på østbø. der har dem "små fjell" av crt skjermer. ganske snålt syn :)

der fant vi en haug med vifter, kjølere, lydkort,skjermkort, you name it.

jeg ryddet etter meg når jeg var på skattejakt, men andre var overhodet ikke like flink. noe som resulterte i første side stoff i lokal avisa :(

etter har jeg ikke vært der.

Lenke til kommentar

Jeg har fått tak i en fullt duganes skjerm på denne måten. Spurte ansatt om det var greit først, ingen problem. Hadde med min barebone på ferie, fikset skjerm gratis og "lånte" trådløst nett fra en nabo. "Reddet" ferien :thumbup:

 

For å dra denne tråden i litt ny retning (om jeg får lov), så vil jeg utlove en dusør på dem som finner en 50 pins SCSI HD som kan funke i en gammel PoverPC 9500 (Mac maskin). Fikk denne maskinen gratis noen år tilbake, men har aldri fått tak i HD. Er et klnodie for en grafiker som meg, hadde vært morsom å få "opp" :cool:

 

*korrigerte maskinnavn*

 

PS: Diskene må gjerne være formatert osv for å sikre at man ikke har tilgang til sensetivt materiale

Endret av vembi
Lenke til kommentar
For å dra denne tråden i litt ny retning (om jeg får lov), så vil jeg utlove en dusør på dem som finner en 50 pins SCSI HD som kan funke i en gammel PoverMAC 9500. Fikk denne maskinen gratis noen år tilbake, men har aldri fått tak i HD. Er et klnodie for en grafiker som meg, hadde vært morsom å få "opp"  :cool:

5446751[/snapback]

Jeg skal holde øynene åpne. :) (Jeg kastet for en tid tilbake et par slike disker med 2,1GB hver.)

Lenke til kommentar
For å dra denne tråden i litt ny retning (om jeg får lov), så vil jeg utlove en dusør på dem som finner en 50 pins SCSI HD som kan funke i en gammel PoverMAC 9500. Fikk denne maskinen gratis noen år tilbake, men har aldri fått tak i HD. Er et klnodie for en grafiker som meg, hadde vært morsom å få "opp"  :cool:

5446751[/snapback]

Jeg skal holde øynene åpne. :) (Jeg kastet for en tid tilbake et par slike disker med 2,1GB hver.)

5446816[/snapback]

 

 

Lurer på om det er det som står i den gamle serveren jobben skal kaste. Skal sjekke det opp. Hva blir dusøren på?

Lenke til kommentar

Da er tråden åpnet for videre diskusjon. Det skal diskuteres FUNN av EE-avfall her, og hva som er gode fremgangsmåter for leting etter bruktbart avfall, og ting i nærliggenhet til dette.

 

En ny avsporing som den forrige nå vil føre til at ALLE som er med på avsporingen får advarsler. So dont do it.

 

Jeg har også splittet ut postene som går på lovligheten av å finne EE-avfall, og laget en egen tråd om dette i Politikk, religion og samfunn. De av dere som vil diskutere dette saklig har lov til å gjøre dette der.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5446467

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Vel, siden jeg jobber i et firma, og har levert EE-avfall på den kommunale avfallsplassen mange ganger, vet jeg at vi må betale. Det er ikke gratis for bedrifter, men kanskje det er anneredes for de som selger slike varer. Rart at det står det på elretur.no.

5408491[/snapback]

 

 

er gratis for forhandlere, forhandleren tar miljøgebyr hver gang du kjøper noe, hvis du ser på kvitteringen så betaler du f.eks 50kr for hver pc du kjøper i miljøgebyr, av disse pengene bruker butikken for å kvitte seg med avfallet, og de resterende pengene må sendes til onkel stat

Lenke til kommentar
Vel, siden jeg jobber i et firma, og har levert EE-avfall på den kommunale avfallsplassen mange ganger, vet jeg at vi må betale. Det er ikke gratis for bedrifter, men kanskje det er anneredes for de som selger slike varer. Rart at det står det på elretur.no.

5408491[/snapback]

 

 

er gratis for forhandlere, forhandleren tar miljøgebyr hver gang du kjøper noe, hvis du ser på kvitteringen så betaler du f.eks 50kr for hver pc du kjøper i miljøgebyr, av disse pengene bruker butikken for å kvitte seg med avfallet, og de resterende pengene må sendes til onkel stat

5459903[/snapback]

 

Det er vel importør/produsent som krever inn miljøgebyret, og ikke forhandleren... (med mindre importør/produsent og forhandler er samme firma)

Lenke til kommentar
Vel, siden jeg jobber i et firma, og har levert EE-avfall på den kommunale avfallsplassen mange ganger, vet jeg at vi må betale. Det er ikke gratis for bedrifter, men kanskje det er anneredes for de som selger slike varer. Rart at det står det på elretur.no.

5408491[/snapback]

 

 

er gratis for forhandlere, forhandleren tar miljøgebyr hver gang du kjøper noe, hvis du ser på kvitteringen så betaler du f.eks 50kr for hver pc du kjøper i miljøgebyr, av disse pengene bruker butikken for å kvitte seg med avfallet, og de resterende pengene må sendes til onkel stat

5459903[/snapback]

 

Det er vel importør/produsent som krever inn miljøgebyret, og ikke forhandleren... (med mindre importør/produsent og forhandler er samme firma)

5459957[/snapback]

Miljøgebyret kreves inn av forhandler/selger. Enkelt og greit.

 

Men nok om dette, strek settes her :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...