Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor stort behov er det for det? Jeg bruker den som følger med vista, bør jeg skaffe meg en annen??

Den som følger med vista fungerer helt greit, men en annen en, som f.eks comodo som jeg linket til over, vil utvilsomt gi bedre beskyttelse. Hvor stor forskjellen det utgjør i praksis er jeg usikker på...

Comodo tar opp ca. 4 MB minne for meg, altså 1 promille av fysisk minne. Det tar med andre ord ikke mye ressurser, og når det attpåtil er gratis for en rekke brannmurer synes jeg det er verdt å ta seg bryet :)

Skrevet

Okei :)

Men en ting jeg har hatt trøbbel med før, sikkert ikke så vanskelig å fikse hvis man vet hvordan, er å skrive ut over nettverket. Bare å tillate noe sikkert??

(Samme gjelder delte mapper over nettverk)

Skrevet

Hvilke erfaringer har dere med SP1 (beta)? Jeg installerte det for en uke siden, og har merket noen forbedringer. Blant annet så kræsjer Team Fortress 2 helt vilkårlig uten SP1, men med SP1 er det helt stabilt. Microsoft har tydeligvis gjort noen forbedringer når det gjelder stabilitet og kompatibilitet. Hva annet nytt kommer med SP1?

Skrevet

de er vel ikke et av dere som vet om de har en planlagdt utgivelse dato ?, sånn sirka.

de blir sikkert masse utsetelse og sånt drit... men skulle gjerne vite om de er noe man skal ''vente på'' :p

Skrevet

Til dere som sier at vista er fortapt, dere kan jo heller tenke sånn at vista er fremtiden på forskud... dere kan ikke tenkte at XP skal bli for alltid .... man må bare perfeksjonre litt. du skal se om 5 år så er alt vista kompitabelt og tilpaset perfekt :p

Skrevet

Hva er wpf? (Jo, har søkt, leste artikkelen på wiki, men kan ikke si jeg ble direkte klok)

Fint om noen kunne sagt det med et par enkle norske og forståelige setninger :p

Skrevet

Er det noen måte jeg kan se hva slags prosesser som bruker hvilke filer?

Jeg sitter her med en .exe fil som jeg gjerne skulle ha slettet, men det står at den er i bruk.

post-124434-1196981308_thumb.png

Skrevet

virker ikke som de er så ekstremt lenge til den kommer :p er jo beta over alt .... men jeg skal IKKE ha noe beta på PC-en min, da er de antagelig bedre og lavær og få SP1...

Skrevet
Sjekk om du finner tksetup.exe i task manager under prosesser. Eller så kan du bruke Process Explorer
Takk for hjelp, men det hjalp ikke.. Finner fortsatt ikke ut hvilke (n) prosess som bruker den fila. Selve fila i seg selv finnes ikke i process explorer.
Skrevet

Vil en PC bli merkbart tregere etter å ha innstallert Vista? Dette Windows Upgrade programet sier at PC`en min er helt klar for Vista, må bare slette et program. PC`en har 1000mb minne, vil dette være nok til å kjøre Vista uten store problemer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...