Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noken som veit kva Vista driv med når den grønne linja kjem i utforskervinduet? Eg lurte på om det var indeksering, men eg trudde eg hadde skrudd av den funksjonen. Står i alle fall at det er 0 plasseringer som er med i indeksering.

 

post-18937-1194980510_thumb.jpg

Jeg bare gjetter, men det skulle ikke forundre meg om du ble mer plaget av den baren der hvis du har skrudd av indeksering. Det er vel uansett som trygveaa sier noe som skjer når Windows leser innhold i nye mapper. Og særlig da om det er film eller mye innhold, har jeg sett den der første gangen jeg åpner en plassering. Har man først vært der en gang skjer det ikke igjen hos meg i alle fall.

Lenke til kommentar

Stemmer nok det Fatboy, og om det ikke er plagsomt er saken grei. Er som nevnt heller ikke helt sikker på om indeksering vil påvirke dette, eller hvordan Windows "husker" hva som er innholdet i stasjoner/mapper.

Har forresten et litt irriterende problem med noe liknende på Mediacenter maskinen min. Der er det jo samme prinsipp, om man feks legger til en overvåket mappe med masse musikk/film vil det ta litt tid før innholdet vises. Neste gang, kommer det frem med en gang.

Men jeg bruker denne mye til opptak fra tv, og når jeg så i Midiacenter velger "tv-opptak" hender det av og til at den blir stående opp til 30sek der det står "ingen programmer er spilt inn" eller noe i den duren, før det plutselig spretter frem.

 

Jeg tror i prinsippet dette er akkurat det samme som skjer når man får denne baren i mappevisning som nevnt over her, men jeg skjønner ikke helt hva som gjør at Windows tydeligvis glemmer dette av og til... Virker ikke som det har noe betydning om det er kommet nye opptak eller ikke. Kanskje jeg bør sjekke om den opptaksmappa er lagt til som indeksert plassering?

Noen som har vært borti det samme i Mediacenter?

Lenke til kommentar

Den grønne baren viser bare at Vista søker gjennom mappen og finner detaljene til filene som ligger der. Trykk på det røde krysset om du ønsker å stoppe den.

 

Grunnen til mappevisningen i Vista husker dårlig kommer av at Vista automatisk søker gjennom mappen du besøker og setter opp visningen ut i fra hvilke filtyper som ligger der. Om du ser i tipstråden i stricky har jeg postet en "fiks" til dette. På den måten blir det mer likt som i 2000/XP.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Hiver meg på her jeg. Fikk en Canon Smartbase MPC200 av en onkel av meg i går, men denne nekter plent å installere seg i Vista. Nå vet vi jo alle hvor elendig Canon er på drivere, men dette er helt tullete. Vista mener rett og slett at det ikke finnes driverinformasjon i XP-driverene, helt tullete.

 

Noen som vet om en fiks eller noe til dette? Er jo helt idiotisk at en printer skal slutte å fungere pga ny generasjon OS.

Lenke til kommentar

Jeg måtte gå til hjemmesidene til produsenten for å finne oppdaterte drivere. Gjaldt riktignok epson, men..

 

 

 

Mitt problem er at fotogalleri lukker seg selv etter cs 5 sekunder, uansett hva jeg gjør eller ikke gjør. Hva er problemet? Trenger hjelp her ja...

Lenke til kommentar
Har mista dvalemodus knappen... Der nede paa avslutt lista, der det stend start paa nytt og hvilemodus og avslutt og sant... Der er ikkje dvalemodus! blir forbanna:P

http://bloggingabout.net/blogs/erwyn/archi...te-Mystery.aspx

[update 2006-12-03: This missing "Hibernate" issue is caused by having "Hybrid sleep" enabled in the advanced power settings.]

 

Hybrid sleep is a low-power sleep state that can help protect your open programs and documents while your computer sleeps.

 

If hybrid sleep is turned on when you put your computer to sleep, Windows saves your open documents and programs to memory and to your hard disk.NoteThe Sleep option on the Lock button menu represents both hybrid sleep and standard sleep. When hybrid sleep is turned on, clicking Sleep automatically puts your computer into hybrid sleep. When hybrid sleep is turned off, or if your computer doesn't support hybrid sleep, clicking Sleep puts the computer to sleep.

 

 

You can still quickly resume working when your computer wakes from hybrid sleep. If a power failure occurs while your computer is asleep, Windows can restore the programs and documents that are saved to your hard disk. To turn on hybrid sleep

1.

Open Power Options by clicking the Start button , clicking Control Panel, clicking System and Maintenance, and then clicking Power Options.

2.

On the Select a power plan page, click Change plan settings under the selected plan.

3.

On the Change settings for the plan page, click Change advanced power settings.

4.

On the Advanced settings tab, expand Sleep, expand Allow hybrid sleep, click On battery or Plugged in (or both), click the arrow, and then click Yes.

5.

Click OK, and then click Save changes.

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/e...24dc111033.mspx

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Lov å komme med problem med Vista her?

Null respons i vista delen av forumet.

 

Foto galleriet mitt avslutter seg etter ca 5 sekunder. Bildevisning går fint, men ikke å være inne på galleriet. Har prøvd å avinstallere og installere på nytt flere ganger uten hell.

 

Noen som kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...