Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke skal installere Vista på en annen PC etter den du har nå, kan du kjøpe OEM versjonen.

 

Får ikke kjøpt OEM uten å kjøpe noe HW i tillegg. Er ikke upgrade billigere enn OEM btw?

Trodde det var endret, så man kunne kjøpe OEM alene. Men det har vel ikke noe å si hva man kjøper, kan man ikke kjøpe det med f.eks. en mus eller USB-stick til 200 kr?

Lenke til kommentar

Hei...

 

Har prøvd overalt til å få svar...

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=839278&hl=

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=834091&hl=

 

Til og med DinSide Datadoktor...

 

 

PC-en min greier å lese nokke...

 

Har fått til Saitek Eclipse tastaturet men alle lagringsmedier fungerer fortsatt ikkje.

har HP 6563, Vista Home Premium 32Bit.

 

TRENGER DESPERAT HJELP... USB problemet på PC,en min er ikkje til å holde ut med. Går Meida og kommunikasjon og trenger USB mykje!!

 

Håper litt på svar...

 

Kor er USB drivera? Dei eg trenger... er ikkje den skarpaste på dette område...

Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal installere Vista på en annen PC etter den du har nå, kan du kjøpe OEM versjonen.

 

Får ikke kjøpt OEM uten å kjøpe noe HW i tillegg. Er ikke upgrade billigere enn OEM btw?

Trodde det var endret, så man kunne kjøpe OEM alene. Men det har vel ikke noe å si hva man kjøper, kan man ikke kjøpe det med f.eks. en mus eller USB-stick til 200 kr?

 

Har selv kjøpt Vista Home Prem OEM uten hw fra norsk nettbutikk , så det får man kjøpt jo.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å la Vista's brukerkontroll (User Account Control) gå utenom selvvalgte program. Er så irriterende at man må trykke "tilatt" alltid for å få startet opp visse program. Vet at man kan deaktivere hele UAC, men da får jeg opp beskjed om at det den er deaktivert hver gang jeg starter opp systemet.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å la Vista's brukerkontroll (User Account Control) gå utenom selvvalgte program. Er så irriterende at man må trykke "tilatt" alltid for å få startet opp visse program. Vet at man kan deaktivere hele UAC, men da får jeg opp beskjed om at det den er deaktivert hver gang jeg starter opp systemet.

 

Skru av UAC og gå inn i sikkerhets kontrollpanel og si du passer på din egen sikkerhet. Så slipper du maset fra begge to ;)

Lenke til kommentar

Har hatt en del problemer med Vista (Business, 32 bit) i det siste. Formaterte nettopp fordi jeg ikke fikk lyden til å virke (prøvde med 3 forskjellige lydkort, og x antall reinstallasjoner av driverne). Etter jeg hadde installert et par drivere fikk jeg bluescreen, men jeg har ikke fått det senere.

 

Nå, bare 1-2 uker etter formatering har problemene begynt å komme igjen. Jeg får ikke merket flere filer eller mapper i windows explorer (men det går på skrivebordet). Hvis jeg prøver å merke flere med å dra med musa kommer det ikke sånn firkant. Hvis jeg holder inne ctrl eller skift, så er det som om jeg ikke skulle holdt den inne.

edit: Fant løsning her.

 

Har også et problem med tastaturet. Når jeg skriver litt fort, sånn at 3 bestemte knapper blir holdt inne samtidig en kort stund, så blir det skrevet et par ekstra bokstaver som jeg ikke trykket på. Det er forskjellig hvilke bokstaver som utløser dette, og forskjellig hvilke bokstaver som kommer opp etter hver restart. Jeg har ikke merka det etter de siste par restartene, så det har kanskje forsvunnet av seg selv.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Kjører Vista Ultimate 64-bit, og lurer på et par ting:

 

1. Hvordan skjuler man mapper?

2. Hvordan viser man filtype for kjente filtyper?

 

Disse to tingene kunne jeg i XP gjøre vi mappealternativer, men finner ikke noe lignende i vista.

 

Noen som vet om det er mulig å la Vista's brukerkontroll (User Account Control) gå utenom selvvalgte program. Er så irriterende at man må trykke "tilatt" alltid for å få startet opp visse program. Vet at man kan deaktivere hele UAC, men da får jeg opp beskjed om at det den er deaktivert hver gang jeg starter opp systemet.

 

Skru av UAC og gå inn i sikkerhets kontrollpanel og si du passer på din egen sikkerhet. Så slipper du maset fra begge to ;)

Har skrudd av UAC, men kunne du forklart hvordan jeg kommer inn i "sikkerhets kontrollpanel"? Nettop fått vista, og er ganske forvirret av forandringene fra XP. I tillegg har jeg engelsk språk som ikke gjør det noe bedre.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

@trygveaa, har du alle oppdateringer på plass?

Bare lurer siden løsningen på det Explorer- problemet fikk meg til å tenke på alle problemene mange av oss hadde med at settings for mappevisning forsvant og endret seg ved ujevne mellomrom for lenge siden. Det fantes vel en regfiks, men jeg har ikke hatt dette problemet i senere tid på noen av mine maskiner, så antar at en update har bedret på akkurat det problemet.

Aner ikke om det har noen sammenhen, men kom til å tenke på det.

 

Ellers er det jo tydeligvis fortsatt slik at man under enkelte omstendigheter vil kunne ha ganske merkelige problemer med Vista, selv har jeg en maskin der kontrollpanel forsvinner av og til, i følge Toms hardware er dette ikke helt uvanlig dersom man har kombinasjonen WD Raptor/GF8800/Vista 32.

 

Hva slags drivere var det du fikk BSOD av da?

Lenke til kommentar

Står ikke noe viktig i windows update hvertfall. Eneste som står er program eller noe sånt til skjermen, skjermkortdriver (selv om jeg har nyeste ikke-beta fra nVidia) og driver til det trådløse nettverkskortet, men det er deaktivert.

 

Jeg husker ikke hva som stod på bluescreenen, men det har bare kommet en gang. Tror det var etter jeg hadde installert brikkesett og grafikkortdrivere, mens jeg installerte zonealarm eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om disse stabilitets/ytelsesoppdateringene som har kommet (de kom vel i to puljer, dere skjønner vel hva jeg snakker om?) vil bli installert via Windows Update, eller om jeg må laste dem ned og installere dem manuelt?

 

Lurer på det samme når det kommer til en bug fix for 4 GiB RAM. Får snart en ny laptop så det kunne vært greit å vite om jeg må gå på jakt etter disse oppdateringene selv.

Lenke til kommentar
Er det mulig å gjøre det slik at "post-67791-1194660755_thumb.jpg" skrur av PC-en istedenfor å "Lagre økten, og setter datamaskinen i en status med lavt strømforbruk så du raskt kan gjenoppta arbeidet"?

 

Det er noen innstillinger (kanskje!?) hvis du går til Skjermbeskytter og så "Endre strøminnstillinger" og så endrer du en av de "foretrukne planene" (endre planinnstillinger), og så "avansert..." !?

 

Kanskje.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...