Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prosessor Ingen handling er nødvendig Datamaskinens prosessor er Intel® Pentium® M processor 2.13GHz

 

Systemminne (RAM) Ingen handling er nødvendig Datamaskinen har 1,00 GB RAM.

DVD-stasjon Ingen handling er nødvendig Datamaskinen kan lese DVDer.

Skjermkort Ingen handling er nødvendig Det gjeldende skjermkortet støtter Windows Aero™-brukeropplevelsen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en Acer pc med vista home premium instalert på som jeg nå har tenkt og formatere, probleme er bare at det ikke fulgte med noen cd-er med vista og drivere på når jeg kjpte pcen. Er det noen som vet hvordan jeg kan lage recovery cd-er?

 

Har også hørt at hvis jeg trykker ALT+F10 under oppstarten når Acer logoen kommer opp starter jeg recovery-cden som ligger skjult på harddisken. Men hva skjer da? Blir alt inkl. vista og drivere slettet slik at jeg sitter igjen med en tom pc? Eller slettes alt mens vista og driverne blir instalert på nytt? Lurer også på om denne prossesen påvirker bare den harddisken hvor vista og driverne ligger eller om den sletter alt på den andre også?

 

Hadde blitt glad hvis noen hadde noe å si på dette :)

Lenke til kommentar
Har en Acer pc med vista home premium instalert på som jeg nå har tenkt og formatere, probleme er bare at det ikke fulgte med noen cd-er med vista og drivere på når jeg kjpte pcen. Er det noen som vet hvordan jeg kan lage recovery cd-er?

 

Har også hørt at hvis jeg trykker ALT+F10 under oppstarten når Acer logoen kommer opp starter jeg recovery-cden som ligger skjult på harddisken. Men hva skjer da? Blir alt inkl. vista og drivere slettet slik at jeg sitter igjen med en tom pc? Eller slettes alt mens vista og driverne blir instalert på nytt? Lurer også på om denne prossesen påvirker bare den harddisken hvor vista og driverne ligger eller om den sletter alt på den andre også?

 

Hadde blitt glad hvis noen hadde noe å si på dette :)

 

ALT+F10 i oppstart eller windows. Du kan også bruke F8 ved oppstart.

 

Ved full recovery blir alt slettet og installert på ny sånn maskinen ble levert ny... Noen har valget som å ta sikkerhetskopi ført/ta vare på mine dokumenter (Delvis sletting) Det siste er ikke anbefalt da "problem" filer kan ligge her ...

Lenke til kommentar
Har en Acer pc med vista home premium instalert på som jeg nå har tenkt og formatere, probleme er bare at det ikke fulgte med noen cd-er med vista og drivere på når jeg kjpte pcen. Er det noen som vet hvordan jeg kan lage recovery cd-er?

 

Har også hørt at hvis jeg trykker ALT+F10 under oppstarten når Acer logoen kommer opp starter jeg recovery-cden som ligger skjult på harddisken. Men hva skjer da? Blir alt inkl. vista og drivere slettet slik at jeg sitter igjen med en tom pc? Eller slettes alt mens vista og driverne blir instalert på nytt? Lurer også på om denne prossesen påvirker bare den harddisken hvor vista og driverne ligger eller om den sletter alt på den andre også?

 

Hadde blitt glad hvis noen hadde noe å si på dette :)

 

ALT+F10 i oppstart eller windows. Du kan også bruke F8 ved oppstart.

 

Ved full recovery blir alt slettet og installert på ny sånn maskinen ble levert ny... Noen har valget som å ta sikkerhetskopi ført/ta vare på mine dokumenter (Delvis sletting) Det siste er ikke anbefalt da "problem" filer kan ligge her ...

 

Skjønte ikke så mye av det du sa der, men jeg kan nå si hvorfor jeg vil formatere så kanskje noen har noe å si på det. Du skjønner lyden ble plutselig borte her en dag på alt får ikke lyd under medie avspilling eller oppstart, ingenting er det lyd på. Og jeg har sjekket at alt er stilt inn slik det skal har til og med instalert lydkort driveren på nytt men fortsatt ingen lyd, tuklet litt med lydkortet mens jeg spilte av musikk og det viste at det spilte av lyd men jeg hørte i hvertfall ingenting.

Startet en tråd om dette lengre nede her og fulgte de veivisningene jeg fikk borsett fra og formatere siden jeg var redd for å miste alt.

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

Hvis du har prøvd å reinstallere driveren, så indikerer dette at det kan være defekt lydkort.. Men jeg ville prøvd å formatere da driver reinstal ikke alltid løser problemet... I og med at det er en "ferdig" maskin du har, så er det recovery du skal kjøre. Har du noe viktig på maskinen, ta backup av dette. Trykk ALT+F10 når du er i windows (i alle fall gikk det i XP....) hvis ikke er det alt+F10 i oppstart, virker ikke dette heller. Prøv F8 ved oppstart og vel reparer maskinen og deretter acer recovery...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...