Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er utrolig hva de finner på. Nå kommer Windows Vista Kitchen Home Basic

8826798[/snapback]

Jeg lurer litt på om Microsoft kan holdes ansvarlig når amerikanerne dør av sult fordi kjøkkenet deres blåskjermet. :!:

8861756[/snapback]

:!: !

Det vil jeg tro, men jeg regner med at EULA for kjøkkenversjonen har tatt høyde for dette slik at sult, eller overkokte poteter ikke vil bli erstattet.

 

erik456 Postet i går, 18:22

  Kor stor prossseor må man ha får å kjøre vista

eg får det ikkje til nå eller kva skal eg gjera

Det er litt uklart for meg hva du ikke får til, men som de andre sier er ikke prosessorkravene alverdens høye, for Vista Capable maskiner er det oppgitt: 800 MHz 32-biters eller 64-biters prosessor. Men du må ha minimum 512MB minne for å få installert Vista. Når det er sagt er det nok relativt sirup dersom man feks har en gammel maskin som bare akkurat fyller kravene.

Lenke til kommentar
Noen som vet om PhotoShop CS2/3 kan kjøres i Vista? Eller er dette ett Win XP / MAC OS program?

8865613[/snapback]

Jeg kjører CS3 da det har bedre støtte for Vista. Kjører ganske fint egentlig, så ville ha brukt det. CS2 var ikke den beste opplevelsen for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Steve Jobs gjorde narr av alle operativsystemene man må velge mellom når man kjøper Vista under forige Keynote. Han presanterte da de nye operativsystemene man fikk Leopard i: "We've got a basic version that will cost $129, we've got a Premium Version which will cost $129..." laughter and applause. "We've got a business version! $129. Ultimate version! We're throwing everything into it, it's $129." Can't even hear Steve, too much applause. "We think everyone's going to bu the ultimate version."

 

:wee:

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Må si at jeg liker IE7. Men det er en stooor bakdel og det er at man ikke kan blokkere all reklamen, eller så synes jeg at IE7 har blitt veldig bra altså..

Lenke til kommentar
Steve Jobs gjorde narr av alle operativsystemene man må velge mellom når man kjøper Vista under forige Keynote. Han presanterte da de nye operativsystemene man fikk Leopard i: "We've got a basic version that will cost $129, we've got a Premium Version which will cost $129..." laughter and applause. "We've got a business version! $129. Ultimate version! We're throwing everything into it, it's $129." Can't even hear Steve, too much applause. "We think everyone's going to bu the ultimate version." :wee:

8866874[/snapback]

Hehe. Morsomt sagt. Rart at de ikke tok med "Kitchen version", "Media Version", "N-version", "Server-version", "Starter Edition" og ganger alt dette med to for å få både 32 og 64bit versjon. :p

 

Men likevel klarer de ikke å vise til en funksjon som ikke det finnes tilsvarende av i Vista...

8866886[/snapback]

Eder og galle. Det samme kan nok sies om Vista vs andre OS.

Lenke til kommentar
Generelt sett er arbeidsflyten på Mac OS X mye bedre enn hva man finner i Vista.

8866911[/snapback]

Igjen, dette er individuelle preferanser. Jeg synes arbeidsflyten er bedre i Vista. :shrug:

8867021[/snapback]

Joda, du har rett der. Jeg liker å jobbe med Mac, på grunn av de smarte løsningene.

 

Men siden dette er en Vista-tråd skal jeg ikke gå off-topic...

 

 

Hvilket program skal jeg bruke for å lage en til partison på harddisken? Skal ha den til Fedora 7 :p

Lenke til kommentar
Hvilket program skal jeg bruke for å lage en til partison på harddisken? Skal ha den til Fedora 7 :p

8867175[/snapback]

Bruk programmet Gparted (finnes i de aller fleste nyere og konsumentrettede distroer). Det er glimrende til å partisjonere harddisker med alt fra Microsofts filsystemer (FAT og NTFS) til en rekke andre filsystemer. Så god støtte finner du ikke i en eneste av microsofts partisjons-behandlere.

 

Men siden dette er en Vista-tråd får jeg ta med at Gparted ikke kan kjøre i Vista. Eller sagt på en annen måte: Vista klarer ikke å kjøre Gparted.

Lenke til kommentar
Simen1 Postet i dag, 13:47

Hehe. Morsomt sagt. Rart at de ikke tok med "Kitchen version", "Media Version", "N-version", "Server-version", "Starter Edition" og ganger alt dette med to for å få både 32 og 64bit versjon.

Joda, litt morsomt er det jo alltid med utklipp fra vekkelsesmøtene til Jobs, eller han apekatten fra MS, men når alt kommer til alt syns jeg den kritikken av valgmuligheter er noe merkelig. Man kan gjerne kritisere prisen på Vista, og kanskje også hvordan versjonene er delt opp, men det at man blir gitt muligheten til å betale mindre for å slippe en hel masse funksjoner man ikke vil ha syns jeg er positivt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...