Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har litt problemer med at PCen mister kontakten med Internet (IE/FF) slutter å funke men Azureus greier å laste ned...har da tenkt på å slå av IPv6, men av en merkelig grunn så kommer jeg meg ikke inn i properties på nettverks korten(e)...har da sjekket i "device manager" og ser at network adaptors har skiftet navn til @ netcfgx.dll,-1502 noen her som vet hvordan jeg kan få skiftet det tilbake?

Lenke til kommentar

Når du høyre klikker på programmer, så kan du gå inn i options å sette på "Privilege Level" altså å kjøre programmet som administrator, men her hos meg så er muligheten for det "gåret ut". Så jeg lurer på hvorfor? er det en innstilling jeg må skru på et sted?

 

Jeg kan fortsatt høyre klikke på programmer å velge "run as administrator" fra høyre klikk menyen, men tenkte det kunne være kjekt å sette på det i "compatibility" fanen, slik at jeg slipper å høyre klikke å velge "run as administrator" hele tiden.

 

Kan det være fordi jeg har slått av UAC?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Har lagt merke til at begge harddiskene mine kommer opp som SCSI disker i device manager. Men det er helt feil.

Der vises det at den ene er en Samsung 320gb SCSI

og den andre er en WDC scsi disk.

Egentlig er begge to diskene akuratt de samme, 2 stk Samsung S-ata disker.

Noen som har peiling på hvordan jeg kan få skiftet dette?

Lenke til kommentar
har litt problemer med at PCen mister kontakten med Internet (IE/FF) slutter å funke men Azureus greier å laste ned...har da tenkt på å slå av IPv6, men av en merkelig grunn så kommer jeg meg ikke inn i properties på nettverks korten(e)...har da sjekket i "device manager" og ser at network adaptors har skiftet navn til @ netcfgx.dll,-1502 noen her som vet hvordan jeg kan få skiftet det tilbake?

8125705[/snapback]

Har akkurat samme problemet selv. Si fra hvis du finner ut noe, har ikke funnet noen løsning på det selv, Tele2 trodde det kunne være driver problemer, noe jeg tviler litt på.

 

 

Har lagt merke til at begge harddiskene mine kommer opp som SCSI disker i device manager. Men det er helt feil.

Der vises det at den ene er en Samsung 320gb SCSI

og den andre er en WDC scsi disk.

Egentlig er begge to diskene akuratt de samme, 2 stk Samsung S-ata disker.

Noen som har peiling på hvordan jeg kan få skiftet dette?

8126942[/snapback]

Det er driveren din som oppgir at harddiskene er på en SCSI kontroller. Dette har ikke noe å si i praksis så jeg ser ikke helt hva probmelet er?
Lenke til kommentar
har litt problemer med at PCen mister kontakten med Internet (IE/FF) slutter å funke men Azureus greier å laste ned...har da tenkt på å slå av IPv6, men av en merkelig grunn så kommer jeg meg ikke inn i properties på nettverks korten(e)...har da sjekket i "device manager" og ser at network adaptors har skiftet navn til @ netcfgx.dll,-1502 noen her som vet hvordan jeg kan få skiftet det tilbake?

8125705[/snapback]

 

 

Du forsøker å slå av IPv6 på feil sted. Forsøk å gjør det slik jeg har gjort det på vedlagt bilde.

 

th_16132_ipv6_122_45lo.JPG

Lenke til kommentar
Nå forsvinner Vista for meg, Hasta La Vista..

8127493[/snapback]

 

Hvorfor det? Bare vent til du kommer tilbake til XP, du kommer til å savne Vista så det griner :D Snakker av erfaring. Gikk tilbake til XP på laptopen pga. manglende drivere, som egentlig ikke manglet - jeg fant de bare ikke. (De kom via Windows Update)

 

Jeg liker bare Vista mer og mer, og skal ALDRI vende tilbake til XP igjen :love:

Lenke til kommentar
har litt problemer med at PCen mister kontakten med Internet (IE/FF) slutter å funke men Azureus greier å laste ned...har da tenkt på å slå av IPv6, men av en merkelig grunn så kommer jeg meg ikke inn i properties på nettverks korten(e)...har da sjekket i "device manager" og ser at network adaptors har skiftet navn til @ netcfgx.dll,-1502 noen her som vet hvordan jeg kan få skiftet det tilbake?

8125705[/snapback]

 

 

Du forsøker å slå av IPv6 på feil sted. Forsøk å gjør det slik jeg har gjort det på vedlagt bilde.

 

th_16132_ipv6_122_45lo.JPG

8127551[/snapback]

 

jeg vet hvor jeg slår det av men, hos meg så finnes ikke "network connection"(s) noe mer, har bare "network and sharing center), og der finner jeg heller ikke noen av adapterene mine.

Lenke til kommentar
Nå forsvinner Vista for meg, Hasta La Vista..

8127493[/snapback]

 

Hvorfor det? Bare vent til du kommer tilbake til XP, du kommer til å savne Vista så det griner :D Snakker av erfaring. Gikk tilbake til XP på laptopen pga. manglende drivere, som egentlig ikke manglet - jeg fant de bare ikke. (De kom via Windows Update)

 

Jeg liker bare Vista mer og mer, og skal ALDRI vende tilbake til XP igjen :love:

8128000[/snapback]

 

Støtter deg der. Vista er en helt annen verden. Laget for de behovene vi har i 2007. Er et stort tilbakesteg og gå tilbake til XP igjen.

Lenke til kommentar
Nå forsvinner Vista for meg, Hasta La Vista..

8127493[/snapback]

 

Hvorfor det? Bare vent til du kommer tilbake til XP, du kommer til å savne Vista så det griner :D Snakker av erfaring. Gikk tilbake til XP på laptopen pga. manglende drivere, som egentlig ikke manglet - jeg fant de bare ikke. (De kom via Windows Update)

 

Jeg liker bare Vista mer og mer, og skal ALDRI vende tilbake til XP igjen :love:

8128000[/snapback]

 

Støtter deg der. Vista er en helt annen verden. Laget for de behovene vi har i 2007. Er et stort tilbakesteg og gå tilbake til XP igjen.

8128776[/snapback]

 

Hvilke behov? Personlig savner jeg ikke vista mye når jeg bruker XP.

 

AtW

Lenke til kommentar
Noen som kan gi forslag til en god, gratis brannmur til Vista?

Fungerer ZoneAlarm i Vista forresten?

8129205[/snapback]

 

Sist jeg undersøkte var ikke støtte for Vista enda nei..Zone alarm er dyktig verktøy men jeg hadde ikke prøvd med på den uten gyldig referanse for formålet.

Lenke til kommentar
har litt problemer med at PCen mister kontakten med Internet (IE/FF) slutter å funke men Azureus greier å laste ned...har da tenkt på å slå av IPv6, men av en merkelig grunn så kommer jeg meg ikke inn i properties på nettverks korten(e)...har da sjekket i "device manager" og ser at network adaptors har skiftet navn til @ netcfgx.dll,-1502 noen her som vet hvordan jeg kan få skiftet det tilbake?

8125705[/snapback]

 

 

Du forsøker å slå av IPv6 på feil sted. Forsøk å gjør det slik jeg har gjort det på vedlagt bilde.

 

th_16132_ipv6_122_45lo.JPG

8127551[/snapback]

 

jeg vet hvor jeg slår det av men, hos meg så finnes ikke "network connection"(s) noe mer, har bare "network and sharing center), og der finner jeg heller ikke noen av adapterene mine.

8128774[/snapback]

 

Du kan skru av IPv6 ved å deaktivere servicen IP Helper. Les her: http://speedyvista.com/services/IP_Helper.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...