Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Egentlig hadde jeg ikke tenkt å innstalere et anti-virus program, men når windows maste sånn så tenkte jeg hvorfor ikke. Har brukt nod32 tidligere men orker ikke å betale for noe i første omgang. Tenkte meg heller et bra gratis men kompatibelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående antivirus til Vista .

Vennligst prøv med Computer Assosiates ( CA ).

Det er kommersielt og koster penger - MEN via noen bakveier kan man

registrere seg og få 1 ÅRS subscription GRATIS.

 

CA's løsninger rangeres alltid høyt i tester .

 

 

Link:

 

1 year FREE trial of CA Anti-Virus

Upon completion you will receive a confirmation with a link to download your free product.

 

Exclusive offer for Microsoft customers. Valid for new users only. Limit 1 per household. Not to be combined with any other offer. Annual subscriptions can be renewed after first year at current renewal rate. CA reserves the right to retract this offer at any time.

.

 

http://home3.ca.com/SubscriptCenter/MSTrialRegistration.aspx

Lenke til kommentar
Angående antivirus til Vista .

Vennligst prøv med Computer Assosiates ( CA ).

Det er kommersielt og koster penger - MEN via noen bakveier kan man

registrere seg og få 1 ÅRS subscription GRATIS.

 

CA's løsninger rangeres alltid høyt i tester .

 

 

Link:

 

1 year FREE trial of CA Anti-Virus

Upon completion you will receive a confirmation with a link to download your free product.

 

Exclusive offer for Microsoft customers. Valid for new users only. Limit 1 per household. Not to be combined with any other offer. Annual subscriptions can be renewed after first year at current renewal rate. CA reserves the right to retract this offer at any time.

.

 

http://home3.ca.com/SubscriptCenter/MSTrialRegistration.aspx

8116146[/snapback]

 

Right, da tryna hele Vista under installasjonsforsøket. Slettes.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som har den oppfattningen at Vista egentlig er en slags flopp? Kan være jeg bare er godt vant med XP, men jeg syns det er alt for mye ting som ikke fungerer som de skal. Kan også være at jeg hadde litt høye forventninger til Vista, men produktet svarer ikke til de akkurat.

Lenke til kommentar
Flere enn meg som har den oppfattningen at Vista egentlig er en slags flopp? Kan være jeg bare er godt vant med XP, men jeg syns det er alt for mye ting som ikke fungerer som de skal. Kan også være at jeg hadde litt høye forventninger til Vista, men produktet svarer ikke til de akkurat.

8116738[/snapback]

 

Jeg synes vista fungerer tålelig greit (med et par grelle unntak for min egen del), problemet er at det ikke har så mye grunnleggende ny funksjonalitet, hovedsaklig dill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Angående antivirus til Vista .

Vennligst prøv med Computer Assosiates ( CA ).

Det er kommersielt og koster penger - MEN via noen bakveier kan man

registrere seg og få 1 ÅRS subscription GRATIS.

 

CA's løsninger rangeres alltid høyt i tester .

 

 

Link:

 

1 year FREE trial of CA Anti-Virus

Upon completion you will receive a confirmation with a link to download your free product.

 

Exclusive offer for Microsoft customers. Valid for new users only. Limit 1 per household. Not to be combined with any other offer. Annual subscriptions can be renewed after first year at current renewal rate. CA reserves the right to retract this offer at any time.

.

 

http://home3.ca.com/SubscriptCenter/MSTrialRegistration.aspx

8116146[/snapback]

 

Right, da tryna hele Vista under installasjonsforsøket. Slettes.

8116425[/snapback]

 

LOL , jeg har kjørt med CA i 3 år.

Inklusive 8.2.0.13 på vista siden desember-2006

Og det funker fett.

Dessuten var CA de første som hadde AV klart til Vista .

Din feil er 100% noe annet .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Flere enn meg som har den oppfattningen at Vista egentlig er en slags flopp? Kan være jeg bare er godt vant med XP, men jeg syns det er alt for mye ting som ikke fungerer som de skal. Kan også være at jeg hadde litt høye forventninger til Vista, men produktet svarer ikke til de akkurat.

8116738[/snapback]

 

Du har en ekte utgave? Og har ikke tweaket den?

 

Syntes Vista fungerer som bare det! :thumbup:

Lenke til kommentar

Prøv å installer driveren manuelt via Device Manager ;) (Altså ikke programvaren, bare .inf-filene osv.)

 

loathsome+

8112009[/snapback]

Prøver du da å installere bare driver, og ikke programvare?

Har nemlig en 54Mbs Topcom skyracer usb som fungerer her med eldgamle drivere fra 04, men det er kun driveren fra Topcom.net . Men er kanskje værre med den 108Mbs varianten, tenkte bare jeg ville nevne det :)

8111877[/snapback]

Har faktisk 54mb versjonen også ;)

Uansett, installerte ikke programvaren, men Vista sier den ikke finner "passende drivere" eller noe. Uansett, broren min kjøpte nyt nettverkskort før jeg kom hjem, for jeg har vært borte. Nå må vi bare kjøpe antenne :roll:

Lenke til kommentar
Flere enn meg som har den oppfattningen at Vista egentlig er en slags flopp? Kan være jeg bare er godt vant med XP, men jeg syns det er alt for mye ting som ikke fungerer som de skal. Kan også være at jeg hadde litt høye forventninger til Vista, men produktet svarer ikke til de akkurat.

8116738[/snapback]

 

Du har en ekte utgave? Og har ikke tweaket den?

 

Syntes Vista fungerer som bare det! :thumbup:

8116880[/snapback]

Utenom problemene med Nero, så er jeg helt enig.

Lenke til kommentar
Hvis man legger inn Vista på en annen partisjon enn XP, må man da installere alt mulig på nytt i Vista? (Ting som driver til ekstern HD, virusprogram,  Office pakka, vlc+firefox osv)

 

Eller kan man bruke det man innstallerte i XP?

 

Takker for svar.

8117321[/snapback]

Ja, du må installere alt på nytt. Men det er noen programmer som fungerer uten ny installasjon.

Lenke til kommentar
Nero 7 og Vista blir bare rot! Hold dere unna...

8117111[/snapback]

Tull og vas. Blir bare trøbbel hvis du installerer ting du ikke trenger. Gå igjennom installasjonen, og velg bort det du ikke trenger. Et program som skaper problemer med Vista er Nero Showtime, som har egne codecs som ikke funker ordentlig med Vista.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut litt hvorfor UAC er så irriterende, det at den insisterer på å svarte ned alt sammen, hvorfor får man ikke bare opp et vindu? Det er ikke så forbanna viktig å svare på den dialogboksen umiddelbart.

 

Forøvrig, den nye slideshow-saken, den er treg, og tilsynelatende må man kjøre svart bilde på den andre monitoren. Også et tilbakeskritt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut litt hvorfor UAC er så irriterende, det at den insisterer på å svarte ned alt sammen, hvorfor får man ikke bare opp et vindu? Det er ikke så forbanna viktig å svare på den dialogboksen umiddelbart.

8119751[/snapback]

Så vidt jeg vet er dette av sikkerhetshensyn, slik at programmer ikke skal kunne "stjele" skjermen og si ja for deg elns.

 

Det skal være mulig å endre dette slik at UAC-boksen kun er en vanlig boks som alle andre, men jeg husker ikke hvordan man gjør det. Man ofrer da litt sikkerhet, men siden de fleste ikke kjører slik så er det kanskje unsannsynlig at noen vil prøve å utnytte den lille andelen folk som endrer dette manuelt.

Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut litt hvorfor UAC er så irriterende, det at den insisterer på å svarte ned alt sammen, hvorfor får man ikke bare opp et vindu? Det er ikke så forbanna viktig å svare på den dialogboksen umiddelbart.

8119751[/snapback]

Så vidt jeg vet er dette av sikkerhetshensyn, slik at programmer ikke skal kunne "stjele" skjermen og si ja for deg elns.

 

Det skal være mulig å endre dette slik at UAC-boksen kun er en vanlig boks som alle andre, men jeg husker ikke hvordan man gjør det. Man ofrer da litt sikkerhet, men siden de fleste ikke kjører slik så er det kanskje unsannsynlig at noen vil prøve å utnytte den lille andelen folk som endrer dette manuelt.

8119882[/snapback]

 

Hmm, får sjekke ut dette. Klarer meg nok fint uten UAC i det hele tatt sikkerhetsmessig. Jeg pleier å vurdere om jeg skal kjøre et program før jeg har klikket på det, ikke etter :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Hei, Jeg har problemer med winamp sine spille liste filer (m3u) når jeg dobbel klikker for å laste filene. så legges bare den m3u filen til i winamp og ikke sangene som skal legge seg til. hvis jeg da trykker en gang til på den m3u filen, så hender det at sangene kommer men ikke alltid. (winamp 5.33)

Lenke til kommentar
Nero 7 og Vista blir bare rot! Hold dere unna...

8117111[/snapback]

 

Spesielt når brukeren ikke har peil ;) Nero har en versjon som er for vista :)

8119933[/snapback]

 

Og denne verjonen bør man alikevel ikke legge inn hele av, for da går det dit høna sparker. Som nevnt tidligere, Nero Showtime stjeler noen filtyper, og det liker ikke Medit Center. Samt noen for COM feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...