Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vel kunne gå fint det Matsemann, var vel til Juni 07.

 

ATWindsor Postet i dag, 07:30

  QUOTE(pcp160 @ 07/03-2007 : 23:09)

Har du tatt en titt i kontrollpanel "problemrapporter og løsninger" og vis problemlogg ATW?

Jeg har mye nyttig info der hos meg i alle fall, har fått en grei indikasjon på hva som feiler

 

 

Ja, av en eller annen grunn så står det bare om dill der, bluescreens kommer ikke med.. (ihvertfall såvidt jeg kan se)

 

AtW

Nei det er vel ofte slik, bluescreen er vel for Windows som å få et kraftig slag i bakhodet, og stakkaren husker lite av det når den våkner igjen.

Men hvis du plages med dette kunne du kanskje få sett litt mer ved å prøve og slå av "starte på nytt automatisk" under avanserte systeminnstillinger (om du ikke allerede har gjort det)

 

Noe helt annet, tittet litt i loggen for Defender, og er ikke denne oppføringen (bildet) litt merkelig. Er Defender's egen tidstyring for søk en ukjent og skummel fil for Defender?

He he, vet ikke helt om jeg tør si jeg "stoler på programmet eller utgiver" hvis det kjenner seg selv så dårlig :D

post-56388-1173376856_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Begynner å bli lei Vista nå :( Er så lei av feila som Vistaen min har..

8109255[/snapback]

Har du prøvd en helt clean install da?

 

Får inntrykk av at mange installerer Vista sammen med XP og det blir rot med partisjoner, stasjon-bokstaver, etc. og mange også driver å partisjonerer etter at OS'ene er lagt inn osv. + at det ligger mye gamle mapper og filer å slenger.

 

Har ikke tatt i bruk Vista sjøl enda, men den dagen jeg gjør det kommer jeg brenne en CD med de filene jeg skal spare, og bruke fdisk slik at jeg får formatert hele harddisken/alle partisjoner (og evt. partisjonere på nytt) så det er klart før jeg går igang med å installere Vista.

 

Mulig jeg tenker feil, men jeg innbiller meg at det er lurt iallefall :)

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
Begynner å bli lei Vista nå :( Er så lei av feila som Vistaen min har..

8109255[/snapback]

 

Feila som Vista'en DIN har LOL ;

 

For det første har du en cracket/hacket Vista .

For det andre ett Athlon XP 2700 system med ATI 9600 .

For det tredje har du tweaket diverse (ref.tips/tricks post) endringer i OS'et.

 

Ikke akkurat top-notch hw og bra utgangspunkt verdr. Vista softwaren.

 

Dessuten er Vista driver supporten mangelvare fra nVidia på nforce 2 / nForce 3 chipsett (AGP subsystem).

 

Nei gjør isåfall en clean install , og hold dere unna optimaliserings programmer , registry tweake programmer som gjør ting i OS'et (og registeret) dere ikke har snøring på.

Lenke til kommentar
Begynner å bli lei Vista nå :( Er så lei av feila som Vistaen min har..

8109255[/snapback]

Har du prøvd en helt clean install da?

 

Får inntrykk av at mange installerer Vista sammen med XP og det blir rot med partisjoner, stasjon-bokstaver, etc. og mange også driver å partisjonerer etter at OS'ene er lagt inn osv. + at det ligger mye gamle mapper og filer å slenger.

 

Har ikke tatt i bruk Vista sjøl enda, men den dagen jeg gjør det kommer jeg brenne en CD med de filene jeg skal spare, og bruke fdisk slik at jeg får formatert hele harddisken/alle partisjoner (og evt. partisjonere på nytt) så det er klart før jeg går igang med å installere Vista.

 

Mulig jeg tenker feil, men jeg innbiller meg at det er lurt iallefall :)

8109615[/snapback]

 

Du behover ikke noe dos floppy med Vista.

Alt det du tenker og ønsker å gjøre med fdisk, kan du gjøre nå med å starte fra dvd og gå til repair consol og bruke command prompt derfra.

Alt lastes i minne og stasjon heter x:.

Du kan ta ut dvd å bruke rom til annet, du kan bruke diskpart for å partisjonere, kjøre clean command, formatere, sette active partisjon, den du ønsker og gi bokstaver. Det er winpe som kjører.....den kan du selfølgelig fikse seinere som du vil med å legge inn flerre funksjoner. Har du nok minne du kan få den opp til 500MB, og da......da kan du gjøre hva du vil.

 

 

Og graver du litt til, vil du med glede se at Vista er ikke XP. Jeg ser at mange påstår det, at ikke mye som er forandret, mens jeg lurer på hva er det som er ikke forandret.

Bare se på installeringen, No boot.ini, no hal.dll heftelser, du kan installere samme imagefile på helt diff hardware, alt du trenger er å arbede med en xml file,.........og du verden så mye mer.....

Lenke til kommentar
TheOats: Hadde samme feil når jeg hadde vista installert. Det skyldes NERO rett og slett. Har ikkje hørt om det er kommet en fix til dette enda.

 

mvh

8108560[/snapback]

Men jeg har Nero 7 som (vist nok) skal være Vista kompatibelt.

8110217[/snapback]

 

Det er det ikke, men legger man inn kun Nero Burning Rom så går det, men det hjelper ikke å avinstallere om man allerede har lagt det inn. Men prøv å legg in ffshow, kan hjelpe.

 

Nå har Creative kommet ut med nye X-Fi drivere :- )

Lenke til kommentar
TheOats Postet i dag, 21:15

Men jeg har Nero 7 som (vist nok) skal være Vista kompatibelt.

Slik jeg har forstått dette problemet (Com surrogate stopper) er det vel ikke Nero som sådan, men en codec det er problemer med, og denne får man bla med Nero player.

Mulig jeg er feilinformert, men mener å ha sett flere med dette problemet som ikke har Nero, men en eller annen Codec pack installert.

 

syar2003 Postet i dag, 20:20

Nei gjør isåfall en clean install , og hold dere unna optimaliserings programmer , registry tweake programmer som gjør ting i OS'et (og registeret) dere ikke har snøring på.

Tror dette er et vesentlig godt poeng ja. Tror ikke det er helt tilfeldig at jeg selv har mindre tull på laptop enn den stasjonære jeg eksperimenterer mer med. All mulig drit som snarveipil- fjerning, Tweak-VI ol gjør ikke Vista noen tjeneste i det lange løp tror jeg :)

Lenke til kommentar
TheOats: Hadde samme feil når jeg hadde vista installert. Det skyldes NERO rett og slett. Har ikkje hørt om det er kommet en fix til dette enda.

 

mvh

8108560[/snapback]

Men jeg har Nero 7 som (vist nok) skal være Vista kompatibelt.

8110217[/snapback]

 

Det er det ikke, men legger man inn kun Nero Burning Rom så går det, men det hjelper ikke å avinstallere om man allerede har lagt det inn. Men prøv å legg in ffshow, kan hjelpe.

 

Nå har Creative kommet ut med nye X-Fi drivere :- )

8110657[/snapback]

Hva er "ffshow"?

 

TheOats Postet i dag, 21:15

Men jeg har Nero 7 som (vist nok) skal være Vista kompatibelt.

Slik jeg har forstått dette problemet (Com surrogate stopper) er det vel ikke Nero som sådan, men en codec det er problemer med, og denne får man bla med Nero player.

Mulig jeg er feilinformert, men mener å ha sett flere med dette problemet som ikke har Nero, men en eller annen Codec pack installert.

 

8110844[/snapback]

 

Tror ikke jeg installerte Nero player :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...