Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9

Morn!

 

Jeg har problemer med Lyden.

 

Det er bare et ikon med et 'x' ved.. Altså får ingen lyd..

 

Det var lyd for 30 min sia..

 

- Noen som vet hva som har skjedd?

- Hvordan løses det?

 

EDIT: Jo, Lastet netopp ned en Driver til skjermkortet..

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et meget merkelig problem i Windows Vista nå. Det startet opp da jeg slo på pcen i dag. Det er slik at jeg ikke får koblet meg til internet, dog når jeg sjekker instilligene og "reparer" tilkoblingen står det at det er ingen feil. Og i cmd ser jeg at jeg har kontakt med Bluecom, som er hosten min.

 

Det som skjer er at når jeg går inn i f.eks. Firefox så er det helt hvitt, og når jeg prøver å laste en ny side - ja da reagerer den i et millisekund også går browseren tilbake på samme stand som den var da jeg startet programmet. Altså helt hvitt og ingen reaksjon. I IE 7.0 har jeg det samme problemet, bare at den hvite browser skjermen er erstattet med den vanlige feilmeldingsskjermen for internet av MS.

Etter jeg f.eks. går ut av både MSN messenger, IE og Firefox så kommer det opp en feilmelding og det står vel at programmet har utført en ulovlig operasjon og jeg må trykke lukk.

 

Har prøvd å reinstallere drivere, og prøvd mange nettverkstriks, inkl. kjørt troubleshooteren i Windows Live messenger der jeg fikk feilkode: "80072ee7". Dvs. hake på DNS og den nederste tingen, som jeg ikke husker i farten. Kan komme tilbake med sceenshots hvis det er interessant.

8016042[/snapback]

 

Har fått samme problemet, IGJEN! Fikset det forrige gang med en format, men det er ikke like lystsomt nå, for andre gang!!

 

EDIT: Av en eller annen merkelig grunn før jeg Internet Explorer 64-bit til å fungere, men alle andre 32-bits programmer fungerer ikke med nett og får feilmelding etter jeg lukker dem. :( Programmer som NOD32 sier "Failure to open socket" da jeg skal oppdatere virusdefinisjonene.

8153369[/snapback]

 

For det første, har du noen spesiell grunn til å sitte på 64-bit? Det er ingen hemmelighet at det kan være ustabilt. Og for det andre, er PCen din fri for spyware/virus etc., og du har nyeste versjon av Fx?

8156333[/snapback]

 

Sitter på 64-bits for ytelsens skyld. Den skal ganske så sikkert være fri for spyware/virus da jeg har scannet for begge med Ad-Aware og NOD32. Nyeste versjon av FX?

8157377[/snapback]

 

Firefox.

8157541[/snapback]

 

Har funnet et par andre med det samme problemet som jeg har, desverre har heller de ikke fått noe "vettugt" svar. HER f.eks.

Lenke til kommentar
Er det ikke noe slags "always on top"-alternativ der, da?

8160173[/snapback]

 

Jo, men da blir de jo liggende over alle andre vinduer. Har valgt "pin to desktop" og da skal de vises selv om jeg velger "vis skrivebord".

8160342[/snapback]

 

Hvor fant du "Pin to desktop"?

Lenke til kommentar
Er det ikke noe slags "always on top"-alternativ der, da?

8160173[/snapback]

 

Jo, men da blir de jo liggende over alle andre vinduer. Har valgt "pin to desktop" og da skal de vises selv om jeg velger "vis skrivebord".

8160342[/snapback]

 

Hvor fant du "Pin to desktop"?

8161522[/snapback]

 

Det er kun på Samurize. Høyreklikk på ikonet og velg position -> pin to desktop

Lenke til kommentar

Det er mulig jeg tenker for enkelt her, men er det ikke bare å fjerne programmet fra listen over programmer som starter med Vista?

 

Du kan som regel gjøre dette fra instillingene i programmet eller fra "msconfig".

 

Om du vil tillate at programmet starter opp med vista vet jeg ikke hva du må gjøre.

Lenke til kommentar
Det er mulig jeg tenker for enkelt her, men er det ikke bare å fjerne programmet fra listen over programmer som starter med Vista?

 

Du kan som regel gjøre dette fra instillingene i programmet eller fra "msconfig".

 

Om du vil tillate at programmet starter opp med vista vet jeg ikke hva du må gjøre.

8164265[/snapback]

Akuratt det jeg har gjort med Quicktime. Den blir blokket ifra oppstarten som var målet mitt. Men jeg blir litt lei av å bli påminnet det hele tiden. Derfor ønsker jeg å få fjernet den pop-up beskjeden om at programmet faktiskt blir blokket ;)

Lenke til kommentar
Det er mulig jeg tenker for enkelt her, men er det ikke bare å fjerne programmet fra listen over programmer som starter med Vista?

 

Du kan som regel gjøre dette fra instillingene i programmet eller fra "msconfig".

 

Om du vil tillate at programmet starter opp med vista vet jeg ikke hva du må gjøre.

8164265[/snapback]

Akuratt det jeg har gjort med Quicktime. Den blir blokket ifra oppstarten som var målet mitt. Men jeg blir litt lei av å bli påminnet det hele tiden. Derfor ønsker jeg å få fjernet den pop-up beskjeden om at programmet faktiskt blir blokket ;)

8164285[/snapback]

Da høres det ikke ut som du har skrudd av QuicTome prosessen i msconfig, men i Defender. Så kjør-msconfig i steden så slipper du varsel om den i alle fall.

 

Hvordan du ungår varsel fra Defender er jeg også litt usikker på, jeg har bare funnet generelle instillinger for varsling i Defender :)

Lenke til kommentar
Hvordan er det Ms Office da?

 

Har Office 2003 (eller office xp?)

 

Fungerer det på vista?

8168394[/snapback]

 

Det er jo et Microsoft produkt, så hvis det ikke går på Vista tror jeg det må være en alvorlig feil. Med andre ord jeg er 99,9% sikker på at det går. Den 0,1% kommer av at jeg ikke har testet det. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...