Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Lisensen er til en datamaskin, men du kan overføre den til en annen datamaskin en gang. Du kan foreta komponentforandringer så mange ganger du vil, med unntak av hovedkort.

 

Forøvrig: http://www.winsupersite.com/images/showcas...icons_final.jpg

7191088[/snapback]

Kun et ord om begge sakene her: Fabelaktig. Både til ikonene og lisensen. :)

 

En ting til: Så hvis jeg skulle sende min Acer til reparasjon en gang, så vil de nok ikke sette fingeren på at jeg har oppgradert til Windows Vista fra XP, har jeg rett? Bærbaren har egen XP-lisens, så jeg kan alltids gå tilbake til XP igjen siden jeg fikk med min egen kopi. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som veit åssen jeg kan rotere skrivebordet 180 grader i Vista RC2? Har en prosjektor som henger i taket, og den er litt defekt, så jeg kan ikke stille den på "takprosjekteringsmodus", så jeg må rotere skrivebordet istedet... Har funka fint lenge i XP, men nå sliter jeg litt... Tenkte jeg skulle se en film på veggen i kveld, men det blir vel bare til å se den på dataskjermen istedet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Når Vista kommer... burde man kjøpe 64bit eller 32bit?

er det for tidlig med og bytte til 64bit?

eller kommer de fleste til og lage 64bits drivere, spill, programmer osv når Vista er her?

Lenke til kommentar
er det komplett umulig og kjøre 32bit programmer og drivere i 64bit versjonen?

eller kan jeg være heldig at noen programmer virker til eventuelt det kommer 64bit drivere..

7195187[/snapback]

Drivere: Ja.

Programmer: Nei. Alle 32-bits programmer fungerer på 64-bits OSet av Vista.

Lenke til kommentar
Når Vista kommer... burde man kjøpe 64bit eller 32bit? er det for tidlig med og bytte til 64bit? eller kommer de fleste til og lage 64bits drivere, spill, programmer osv når Vista er her?

7193427[/snapback]

Så vidt jeg har skjønnt så kjøper man begge deler på en gang. Både 32 og 64bit versjonene leveres i samme pakke.

 

Jeg ville i hvertfall prøvd 64bit versjonen først for å se om alle programene dine fungerer bra. Hvis ikke så er det bare å bruke 32bit versjonen inntil videre og vente på at drivere eller patcher for 64bit kommer senere.

Lenke til kommentar
Jeg tror også at både 32 og 64bit leveres i samme pakke. Kanskje ikke i alle utgavene, men med Ultimate Edition så håper jeg det lar seg gjøre.

 

Tror nok det at de vil levere Dual Layer dvd plater med Vista når den lanseres...ellers så vil de ikke få plass til alt...

7195879[/snapback]

Mulig dere har rett, men jeg tror derimot at dere tar helt feil.

Jeg tror at det som med XP kommer to versjoner og at har dere først kjøp og innstallert 32bit må dere kjøpe 64bit og innstallere den helt på nytt om dere finner ut at 4GB minne er for lite om ett par år.

Så jeg vil absolutt anberfale å prøve å få innpå 64bits verjonen slik Som Simen1 sa. Men mange vil nok, som meg, oppdage at de mangler driver til ett eller annet og blir på den måten tvunget til å bruke 32bit.

Lenke til kommentar

Har lagt inn Vista RC2 på laptopen.

 

Asus S5A

 

Men lyden vil ikkje fungere. Driver ligger inne men fungerer ikkje.

Litt merkelig feilmelding.

På både Speaker og Mic står det not connected.

Se bilde.

Noen som har noken tips?

 

Mangler også drivere til to stk. Base System Device

Funker ikkje å ta kjøre windows update.

post-25397-1162370361_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg bestilte DVD-kitet av både Beta 2 og RC1 (for samlerobjektets skyld) og her kom det en plate for 32-bit og en for 64-bit. Regner med at det er slik ferdig-versjonene også blir. Men om begge følger med i samme pakke, vet jeg ikke. Det burde være slik, man kjøper jo lisens til en av utgavene, så kunne man selv velge hvilken versjon man ville bruke, eller oppgradere/bytte ved en senere anledning. Kun min lille mening om saken :blush:

Lenke til kommentar

Noen spørsmål:

1. Dette dere snakket om for litt siden ang at man kan bytte hk/harddisk 2 ganger, var det da snakk om OEM versjoner?

 

2. Bare litt nyskjerrig, er det noen som har noen ide om hvorfor 64 bits versjonen er så fryktelig mye større.

 

meanbean Postet i dag, 09:39

  Har lagt inn Vista RC2 på laptopen.

 

Asus S5A

 

Men lyden vil ikkje fungere. Driver ligger inne men fungerer ikkje.

Litt merkelig feilmelding.

På både Speaker og Mic står det not connected.

Se bilde.

Noen som har noken tips?

 

Mangler også drivere til to stk. Base System Device

Funker ikkje å ta kjøre windows update.

Har ikke samme laptop som deg, men har liknende problemer på min Acer med Realtek lydkort. Den har i alle fall siden RC1 kommet opp som "alt i orden", men har ikke fått noe lyd av den før jeg selv har lagt inn Realtek drivere. Så at enhetsbehandlig sier det er i orden med drivere er ingen garanti for at det faktisk er det.

 

Vedrørende de du mangler, kan du jo prøve å se på egenskaper under enhetsbehandling, og se om det kan gi deg noe tips om hva slags enhet det er snakk om (hvor den sitter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...