Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Beta 1 i juni, Beta 2 august (tror jeg) og idag fikk vi ferdigversjonen.

 

Denne builden er mye raskere inn og ut fra artister, ingen delay selv med over 15.000 indekserte sanger. (iTunes hadde store problemer å takle et så stort bibliotek)

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Angående aktivering, med et tenkt scenario:

 

1. Jeg har PCn min med nåværende komponenter som jeg installerer og aktiverer Vista på.

 

2. Jeg reinstallerer Vista etter en måneds tid av forskjellige årsaker - Vista må aktiveres på nytt - men vil den samme aktiveringsnøkkelen virke siden jeg ikke har byttet ut komponenter?

 

3. Jeg reinstallerer Vista etter å ha byttet ut en hel del komponenter - Vista må aktiveres på nytt - men nå vil jeg måtte be om en ny aktiveringsnøkkel?

7181804[/snapback]

 

Slik jeg forstår det:

 

2) Man kan re-installere så mange ganger man vil (på samme maskin), uten problemer med aktivering. Mulig at man etter 10 re-installeringer må ringe...

 

3) Vista er ikke så streng som XP når det gjelder re-aktivering ved bytte/oppgradering av komponenter (ny algoritme). Den vil følge en "liste" hvor bytte av hovedkort ligger øverst, deretter harddisk. Så hvis man bytter hovedkort og harddisk samtidig, vil Vista anta at den kjører på en ny PC og kreve re-aktivering (og da over telefon, sannsynligvis). Det er dette som har vært omtalt i det siste og som Microsoft nå skriver i EULA (End User License Agreement) kun kan gjøres 1 gang...

Lenke til kommentar

Noen har sikkert sett et slikt ikon i Windows Vista, men Vista vil altså leveres (Retail) i en helt redesignet boks. Det samme vil Office 2007. Fargespekteret, hvor f.eks Ultimate er svart, er gjeldende i innpakkingen;

 

Windows Vista Ultimate

Windows Vista Home Premium

Windows Vista Home Basic

Windows Vista Business

Office 2007: Professional

Office 2007: Home og Student

 

Ultimate er sexy...

 

Ikke for sarte sjeler;

 

post-79748-1162254055.jpg

 

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
noen som har installert RC2 på en laptop?

har en Acer Aspire 5040, men får ikke wireless kortet til og fungere.. windows sier at jeg må aktivere det forran på en knapp.. men denne fungerer ikke..

7175017[/snapback]

 

Hadde samme problemet som deg, gå inn i biosen å aktivere Wireless network, da skal det fungere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...