Gå til innhold

King Kong tråden


Dimitrij

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så det nettopp. Er voldsomt hvor PJ har forandra seg utseendemessig siden Ringenes Herre-innspillingen.

5337578[/snapback]

 

Ja, på en av videodagbøkene tar han opp dette og forteller at han rett og slett var lei av å være feit. Dette, i tillegg til den harde innspillingen, gjør at han nå ihvertfall ser svært så tynn ut :p

Lenke til kommentar

En kompis av meg kom på teorien om at Jackson slanker seg for å igjen passe inn i rollen som Derek, og at vi dermed skal få en oppfølger til Bad Taste.

 

Men ikke veit jeg. Jeg trur egentlig Jackson holder seg til ekstravagante storfilmer nå fremover. Selv om en eventuell Bad Taste II utvilsomt ville slått ann uansett, kun på grunn av navnet Peter Jackson.

Lenke til kommentar
En kompis av meg kom på teorien om at Jackson slanker seg for å igjen passe inn i rollen som Derek, og at vi dermed skal få en oppfølger til Bad Taste.

 

Men ikke veit jeg. Jeg trur egentlig Jackson holder seg til ekstravagante storfilmer nå fremover. Selv om en eventuell Bad Taste II utvilsomt ville slått ann uansett, kun på grunn av navnet Peter Jackson.

5343823[/snapback]

En oppfølger til Bad Taste med mange millioner som til effekter og lignende. :nei: Er nok mange som ville blitt skuffet da ja.

 

Skal forresten se King Kong i dag. :cool:

Lenke til kommentar

Så den i dag, og syntes den skuffet noe.

Det tekniske effekt-makeriet var vel bra laget, men ikke mer enn man skal forvente av tidenes dyreste film i 2005.

 

Egentlig var det vel mye av det gode....på øya var det for mange fortidsuhyrer som involverte seg. Det ene monsteret avløste det andre som om de skulle stå i kø etter hverandre, det ble litt for dumt..

Sekvensen med de store planteternes "stampede" ble også litt teit...alle menneskene klarte å springe innimellom uten å bli tråkket på. Dessuten hadde de mange muligheter til å stikke inn til siden i stedetfor å bare springe rett fram :roll:

 

Disse scenene hadde filmen tjent på om var gjort mer realistiske.

 

En av filmens største svakheter var scenene rundt fangingen av apen. Kaster de noen liner med anker på mot ham, og så skulle det stagge og holde ham fast..? Fullstendig ulogisk. I forhold til de kreftene han forøvrig vise, skulle han knapt reagert på det.

 

Og så den store mangelen: Hvordan fikk de kjempeapen over til New York..? Det hopper man helt over :hmm:

 

Nei, min King kong favoritt er nok fortsatt '76 versjonen. Jessica Lange var også langt langt bedre i rollen som "the Beauty" synes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Nei, min King kong favoritt er nok fortsatt '76 versjonen.  Jessica Lange var også langt langt bedre i rollen som "the Beauty" synes nå jeg  :)

5345181[/snapback]

 

Ikke stt orginalen fra '33? Bare min personlige mening, men orginalen er jo stort sett malen på det en god "monster-film" skal være. Er veeeeeldig lenge siden jeg så '76 versjonen, men den imponerte meg aldri.

Lenke til kommentar
Nei, min King kong favoritt er nok fortsatt '76 versjonen.  Jessica Lange var også langt langt bedre i rollen som "the Beauty" synes nå jeg  :)

5345181[/snapback]

 

Ikke stt orginalen fra '33? Bare min personlige mening, men orginalen er jo stort sett malen på det en god "monster-film" skal være. Er veeeeeldig lenge siden jeg så '76 versjonen, men den imponerte meg aldri.

5345420[/snapback]

 

Joda, og den er absolutt sterk etter den tids standard. Men er veldig gammel da og ikke helt blant mine favoritter av så gamle filmer

 

"Imponerte" vel ikke allverden '76 versjonen heller, men er den jeg hvertfall liker best av dem :cool:

Lenke til kommentar

vel, filmen var jo veldig.. peter jackson. veldig bra film som er flott og se på, og PJ har klart og få fram en bra tolkning av king kong. synes han bruker mange bra virkemidler i filmen, f.eks at kameraet aldri står stille, og bruken av musikk. likte spesiellt den sekvensen med insektene. musikken gjør det ekstra creepy, siden det ikke brukes noe dramatisk musikk, bare sånn stille udramatisk musikk. må si det var ganske flott og se detaljene han har fått med, f.eks hele new york under empire state building sekvensen.

Lenke til kommentar

Synest filmen var grei, mange fine spesialeffektar og greier, men litt mange merkelege scener.

 

Slosskampen mellom Kong og dei 3 Tyrannosaurusene var så amerikans du kan få det, iallefall når dei falt utfor stupet og den eine begynte å svinge seg fram og tilbake for å få tak i Ann.

 

Satt og lurte på korleis dei skulle få Kong med seg med 2 småbater, men det vart aldri forklart.

 

At dei klarte å manøvrere båtane i så kraftig sjø som det var såg også ut som ein prestasjon av dei store.

 

Vart meget skuffa under den scenen der dinosaurer var jagd gjennom dalen. Du får ikkje meg til å tru at ein større knippe mennesker kan klare å springe ved sidan av og under ein sånn flokk utan å falle og bli tråkket i hjel, det er rett og slett umulig.

 

Når Kong rista dei av treet over stupet falt dei også ganske langt ned, rett på knallhardt fjell, men det virka ikkje som dei tok skade av dette.

 

Så klarte Jimmy å skyte desse dyra av Jack utan at ei einaste kule traff han, noko som var merkeleg med tanke på kor lite kontroll han hadde på våpenet.

 

For å avslutte scenen kom Kapteinen akkurat i tide og klarte å skyte ned på hundretals av monster med sine våpen, nok ein gang ein fantastisk prestasjon. Eit par skudd tok knekken på den største edderkoppen mens Kong tok unna ein god del skudd frå både fly og bil før han falt.

 

Filmen gjer eg 4-5\6, ein grei film med mange fine effektar som desverre aldri tok av for min del og vart delvis ødelagt av fullstendig ulogiske detaljar.

 

Opp mot LOTR er ikkje Kong ein konkurrent ein gang, på spesialeffektdelen kan den være på høgd med LOTR, men det er også alt.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Og så den store mangelen: Hvordan fikk de kjempeapen over til New York..? Det hopper man helt over  :hmm:

5345181[/snapback]

Var det med i orginalen?

 

Eit par skudd tok knekken på den største edderkoppen mens Kong tok unna ein god del skudd frå både fly og bil før han falt.

Enn da T-rex(?) bet over overarmen til Kong flere ganger? En såpass svær kjeft skulle i grunn ikke ha noen problemer med å bite over armen, men den funket like fint etter. Ikke at det plager meg noe nevneverdig, skal jeg se realisme så ser jeg på Discovery eller noe i den duren :)

Lenke til kommentar

ja det er mange sånne "svakheter ved KK, en T Rex hadde jo så utrolig sterke kjever så hvis det faktisk hadde skjedd på ordentlig tror jeg nok en enkelt T Rex hadde tatt knekken på en kjempe gorilla. menmen, det er jo en film, den skal jo underholde :)

 

er og enig i at den ikke er i nærheten av LOTR en gang. men bra actionfilm for all del.

Lenke til kommentar
Så den i dag, og syntes den skuffet noe.

Det tekniske effekt-makeriet var vel bra laget, men ikke mer enn man skal forvente av tidenes dyreste film i 2005.

 

Egentlig var det vel mye av det gode....på øya var det for mange fortidsuhyrer som involverte seg. Det ene monsteret avløste det andre som om de skulle stå i kø etter hverandre, det ble litt for dumt..

Sekvensen med de store planteternes "stampede" ble også litt teit...alle menneskene klarte å springe innimellom uten å bli tråkket på.  Dessuten hadde de mange muligheter til å stikke inn til siden i stedetfor å bare springe rett fram  :roll: 

 

Disse scenene hadde filmen tjent på om var gjort mer realistiske.

 

En av filmens største svakheter var scenene rundt fangingen av apen. Kaster de noen liner med anker på mot ham, og så skulle det stagge og holde ham fast..? Fullstendig ulogisk. I forhold til de kreftene han forøvrig vise, skulle han knapt reagert på det.

 

Og så den store mangelen: Hvordan fikk de kjempeapen over til New York..? Det hopper man helt over  :hmm:

 

Nei, min King kong favoritt er nok fortsatt '76 versjonen.  Jessica Lange var også langt langt bedre i rollen som "the Beauty" synes nå jeg  :)

5345181[/snapback]

 

 

Helt enig med det du sier, for mye urealistisk, + at de brukte alt for mange kameraeffekter, fikk helt vondt i hodet

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig med at folk nå til dags vil ha så korrekte scener?

 

Jeg fatter det, men det virker liksom som om det er det det går i nå for tiden

5356422[/snapback]

 

Ja det kan du på en måte spørre om ;)

Men jeg synes det er ganske på sin plass å kritisere det på hvertfall denne filmen, fordi der har de vært vanvittig nøye med at noenting skal virke naturlig (som feks selve apen) mens de lar andre ting altså ødelegge det realistiske intrykket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...