Gå til innhold

King Kong tråden


Dimitrij

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5/10 er nesten for snilt. Hadde forventet en helt OK actionfilm som var mer eller mindre hjernedød. Det jeg fikk var en ikke-så-veldig OK actionfilm som var mer eller mindre hjernedød. Det gikk ikke an å nyte den engang!

5278472[/snapback]

Gir den 3/10, filmen er veldig lik Resident Evil så derfor ble de egentlig kjedelig å se. Tror det var i Absolutt Underholdning at "The Rock" fortaldte om filmen der han sa "du får 10min til å hente popcorn å brus så må du sette deg for da braker det løst" dette fikk meg til å glede meg litt til filmen, men filmen var jo bare fyllt med skyting og en dårlig historie... Skal ikke si noe om det som skjer i filmen....

Lenke til kommentar
He he her i Stavanger er den føste visningen av filmen ikke før den 14. Altså føstkommende onsdag. Er ikke noe natt til onsdag premiere her nei. :thumbdown:

5281590[/snapback]

 

Vel, premieren er jo klokka 24.00 norsk tid da, så teknisk sett går den jo på onsdag. Sikker på at den ikke går på natta der også? (litt snodig at Stavanger ikke skal ha premieren, men at den lille fjert-byen jeg bor i gjør det)

Lenke til kommentar
He he her i Stavanger er den føste visningen av filmen ikke før den 14. Altså føstkommende onsdag. Er ikke noe natt til onsdag premiere her nei. :thumbdown:

5281590[/snapback]

 

Vel, premieren er jo klokka 24.00 norsk tid da, så teknisk sett går den jo på onsdag. Sikker på at den ikke går på natta der også? (litt snodig at Stavanger ikke skal ha premieren, men at den lille fjert-byen jeg bor i gjør det)

5281975[/snapback]

Her så er premieren kl 17.00 på onsdag, kinoen kaller det for verdenspremiere allikevel!

Lenke til kommentar

Haha, genialt! :p

 

Jaja, jeg har nå sett filmen, og jeg synes nå den er kjempebra. Den eneste kritikken jeg har må være at det er litt teit når de først kommer til øya og liksom alle steinene i skjærgården der er liksom ape-hode-formet.

Dessuten synes jeg det var litt dumt at Jackson brukte Weta for effektene i filmen. Joda, de er kjempeflinke, men flere ting der fikk meg til å tenke litt på LotR. Tenker på kulissene nå, kulissene noen steder på øya.

 

Resten av filmen var for mitt vedkommede magisk, og jeg fikk vann i øynene et par ganger på slutten der, selv om jeg vanligvis ikke er en som blir sånn når jeg ser film.

 

Den får nok et terningkast 5 i min bok. Vipper mellom 6 og 5, men jeg tror jeg gir den 5. Underholdningsmessig er det nok en 6'er, men det er noen småting som holder den fra å bli det generelt sett. Blant annet litt med denne amerikanske moralen. Nå er jo filmen en re-make av 1933-versjonen, så de kan jo ikke endre så mye.

Lenke til kommentar

Så filmen før i dag på Colosseum i Oslo. Makan til film! Jeg ble ihvertfall helt satt ut. Plottet er kanskje ikke verdens beste men det er liksom ikke det viktigste i denne filmen for min del, og jeg dømmer da heller ikke filmen på bakgrunn av det. Underholdningsverdien og hakeslepp faktoren var svært høy. Jeg har ingen problemer med å gi den terningkast 6. En fantastisk film. Må sees! :thumbup:

Lenke til kommentar

Så filmen i går kveld jeg og det må være noe seriøst galt med meg men jeg ble ikke så revet med av filmen. Ser at det har rullet inn både femere og seksere men, hos meg havner filmen på en svak femmer. Grunnen er at:

 

 

Enkelte effekter var rett og slett for dårlige, spessilet den scenen der mannskapet ble jaget av dinosaurer. Her kunne man se flere ganger at disse scenene så halvferdige ut. Filmen er så og si full av effekter og da kunne de som lagde effektene gjort de troverdige. Derfor satt jeg og gjespet så og si gjenneom hele denne scenen. King Kong på sin side var meget bra laget, det ble jeg meget imponert over.

 

 

Dette er den første King Kong filmen jeg har sett (har ikke sett noen av de gamle), så kanskje forandrer jeg meningen etter å ha spilt meg gjennom King Kong spillet og når filmen kommer på DVD om en god stund.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Synes faktisk ikke den var SÅ lang jeg. Joda, det var en god del lange scener der hvor Kong liksom bare gjorde noe. Synes dette var litt fint, jeg. Vi fikk liksom studere han og bevegelsene hans.

 

Teknisk sett var denne filmen umenneskelig bra. Skuespillet var ganske greit, lyd og musikk var uovertruffent, CGI-effektene (og effektene generelt) var også utrolig gode, osv osv osv.

 

Det er ikke en film som skiller seg ut fra mengden, men denne filmen har et underholdningsnivå så høyt at få filmer laget i år kommer opp mot den.

 

Wooho nevnte noen feil med CGI'en. Jeg la ikke til merke noe slikt i den scenen, men det var en scene hvor Kong lekte seg med dama (løftet hun opp og dyttet hun) at det så ganske dårlig ut, og jeg merket lett at Kong liksom aldri "var der".

 

En scene jeg likte virkelig godt var...

 

INSEKT-SCENEN! Huff så gyselig den var! Über-svære insekter som kravla rundt på folket. Spesielt de mark-lignende skapningene. Var nesten sånn at jeg måtte lukke øynene (selvfølgelig ikke pratisk talt - markerer kun et poeng). Har sikkert med at jeg ikke akkurat er verdens største fan av insekter.

 

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Personleg så vart eg litt skuffa over filmen. Eg syns den vart for lang, til tider syns eg den vart reint keisam. Det var og ein del dårlege effekter. Alt i alt så vil eg gi filmen 6/10. Ein trist slutt trekker opp.

 

Eg såg naturlegnok filmen på kino, noko som trekker ned på opplevinga. Filmen ville kanskje ha fått ein betre karakter om eg hadde sett den heime i fred og ro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...