Gå til innhold

King Kong tråden


Dimitrij

Anbefalte innlegg

Braindead, Bad taste, meet the feebles bedre enn LOTR og King Kong!? haha, da skulle de bare kjørt på med mætti blod så hadde LOTR og King Kong blitt bedre tenker jeg...

 

Du må nok se de mer sjangermessig. Splatterfilmer har ofte mye blod.

 

Jeg sa at JEG synes de er bedre. De er morsomme, unike og veldig originale filmer, som dessuten viser hva som er mulig å gjøre med små ressurser.

 

Dessuten har han jo laget Forgotten Silver også; en komisk dokumentarfilm som "skrev om" filmhistorien. Folk trodde faktisk på den også. Også et veldig originalt konsept.

 

Heavenly Creatures har jeg også veldig sansen for. Det er mer et makabert drama, og Kate Winslet spiller sin tids rolle slik jeg ser det.

 

S,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den "episke stilen" til Peter Jackson er vel kun brukt i LOTR tidligere. Tidligere affærer er noe helt annet. Altså dømmer du vel filmen på forhånd utifra LOTR gjør du ikke?

Nå var ikke nødvendigvis det jeg sa myntet på deg da. Prøvde å beskrive et generelt fenomen.

 

Tror ikke den generelle oppfatningen er at Jackson prioriterer effekter over skuespillere. Jack Black var et merkelig valg, men det virker som selv folk som misliker King Kong synes han gjorde en bra jobb.

 

S,

5316817[/snapback]

Det er ikke min feil at han kun har brukt den episke stilen i LotR :wee: Alle har jo fordommer/forventninger til filmer, mine forteller meg at dette er en film jeg ikke liker. Jeg dømmer ikke kun filmen utifra LotR, men det er en av de grunnene som taler mest imot filmen. Jeg har snakket alt for mye om den nå, og det er på tide at jeg ser den før jeg spammer tråden videre med anti-PJ.

Await my return.

Lenke til kommentar
Det er ikke min feil at han kun har brukt den episke stilen i LotR :wee: Alle har jo fordommer/forventninger til filmer, mine forteller meg at dette er en film jeg ikke liker. Jeg dømmer ikke kun filmen utifra LotR, men det er en av de grunnene som taler mest imot filmen. Jeg har snakket alt for mye om den nå, og det er på tide at jeg ser den før jeg spammer tråden videre med anti-PJ.

Await my return.

5317061[/snapback]

 

Neida, det sagt så er jeg usikker på om det er en film direkte for meg heller. Jeg har heller ikke sett den. På en måte er sikkert ikke noe bedre når jeg egentlig beskytter den utifra at jeg liker de fleste gamle filmene til Peter Jackson. Synes det er flott at kultregissører kan lykkes.

Han er ikke noen Michael Bay f.eks. Han fortjener virkelig å få lage disse enorme filmene. Det kan man ikke si om alle regissører i dag.

 

S,

Lenke til kommentar

Det jeg gleder meg mest til med denne filmen er lyden. Heftig lydbilde er ofte en opplevelse for seg selv, så får resten av filmen briste eller bære. Store apekatter begynner jo å bli litt oppbrukt nå, men så er jo dette mer en hyllest til de gamle filmene, enn et plagiat. Peter Jackson får virkelig leke seg som en guttunge i filmverden nå...

Endret av anth
Lenke til kommentar

Så King Kong på lørdag og jeg syntes den var råbra :thumbup:

 

Ekstreme effekter

 

Men likte ikke kampen med dinosaurene, den ble alt for urealistisk ( nei filmen var ikke realistisk) men en t-rex tåler ikke å falle i bakken en gang så det var litt teit, men ellers så tålte jeg de urealistiske scenene :thumbs:

 

8/10

Lenke til kommentar

Så den igår jeg også, sinnsykt bra film :D

Eneste som ødelagte litt var litt for lange scener av og til. Merket dog

ikke at effektene var dårlig, kanskje fordi jeg ikke satt og letet etter feil hele tiden :p

 

8/10

 

Og til dere som skal se den, se den på ett tidspunkt hvor det ikke er fullt av fjortiser i salen (smårips som skriker, og idioter som klapper til hver jævla minste ting)

Lenke til kommentar
Så King Kong på lørdag og jeg syntes den var råbra  :thumbup:

 

Ekstreme effekter

 

Men likte ikke kampen med dinosaurene, den ble alt for urealistisk ( nei filmen var ikke realistisk) men en t-rex tåler ikke å falle i bakken en gang  så det  var litt teit, men ellers så tålte jeg de urealistiske scenene  :thumbs:

 

8/10

5319697[/snapback]

 

*Kremt* King Kong har vel aldri utgitt seg for å være en så alt for realistisk film. Rekner med at du vet om det. ;)

Skal man pirke på sånne ting blir de aller fleste filmer dårlige.

En mann skal være flink for å skli ned en murtrapp på et skjold mens han skyter perfekt med en bue et par ganger (som Legolas gjorde i LotR).

En hund vil nødig hoppe gjennom ild (slik som en hund gjorde i åpningsscenen til Gladiator).

Vi må bare venne oss til at det er Hollywood, og at det hele er film som er laget for underholdning, ikke for studering. :)

 

BTW: Det er ikke T-Rex'er i filmen. De er V-Rex'er; en slags videreutvikling av de gamle dinosaurene.

Vi kan jo alltids si at kanskje V-Rex'en har blitt littegrann mer robust! :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Jeg syns filmen var veldig bra! Imponerende laget.

Det eneste jeg har å trekke ned på er at enkelte scener ble dratt litt langt ut, og denslags. Stort sett småpirk.

For at denne skal gå til topps blant de beste filmene jeg har sett så krever jeg litt mindre forutsigbarhet. Jeg liker å bli overrasket. Selv om jeg ikke kjente historien fra før så _visste_ man jo f.eks at King Kong ville ta kvelden før eller siden, og at disse hovedpersonene til slutt fikk hverandre.

Jeg sier ikke at slutten burde vært annerledes (det kunne den rett og slett ikke bli, hvis den skulle beholde litt troverdighet), men jeg mener bare at en all-time-toppfilm for mitt vedkommende bør i TILLEGG ha vendinger/overaskelser i storyen.

 

Ellers en knallbra film! vil gi den:

 

17 av 19 fluortabletter, og en gitarstreng.

Lenke til kommentar
Og til dere som skal se den, se den på ett tidspunkt hvor det ikke er fullt av fjortiser i salen (smårips som skriker, og idioter som klapper til hver jævla minste ting)

Det der har jeg erfart. Når jeg var å se den var vi kanskje totalt 20 personer i hele salen. Og det er 418 seter i den salen.

Ingen fjortisser, takk Gud for det.

 

Jælva fjortisser som sitter å flørter med sidepersonen under hele filmen :nei:

Lenke til kommentar
Så den på kino i dag. Kanonbra film! Eneste som ødela var en gammel dame som satt å skreik og grein ved siden av meg :ermm:

5326132[/snapback]

Seriøst? det e helt utrolig at det ikke e vakter som fjerner folk som ikke kan oppføre seg. Greit å bli litt emosjonell, men herlighet. Gruer meg nesten til å gå nå..etter å ha hørt om folk som klapper(?) osv..fjortisser :roll:

Endret av Seether
Lenke til kommentar

Positivt overraska. Trodde dette skulle bli enda bare en effektfilm, og dem har det vært mange dårlige av de siste par årene. Men dette var virkelig en skikkelig bra film. PJ er i ferd med å bli ved Spielberg en gang var.

 

Det som trakk ned var slutten. For mye søtladent kliss. Jeg brydde meg mer om KK's skjebne før alt klisset begynte, enn mens det stod på. 5/6

 

Og til dere som syntes den var for lang, jeg er så utrolig glad over at trenden med filmer på halvannen time er over. Jeg syntes for eksempel starten var kul, man får tid til å bli litt kjent med hovedpersonene. Man kan sitte og nyte kulisssene, gjenskapelsen av tredvetallsstilen og de kule klærne. Jeg lot meg bare rive med til en annen tid. Trenchcoat og hatt FTW! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...